Gå til innhold

Kunne du drept noen?


Anbefalte innlegg

spørsmålet ditt er litt interessant fordi det formuleres på en måte som gjør at viss en sier JA så kan det bety at du har lyst til å drepe noen.

 

 

Ja jeg kunne ha drept noen. ville nok ha hatt en del samvittighetsproblemer etterpå. det virkelige spørsmålet er om jeg VIL drepe noen. å ta et liv er enkelt, det er å trykke inn en avtrekker. helt avhengig på våpenet så er det et trykk på mellom 100 gram og 3-5 kilo. enhver kan ta et liv, det er bare et spørsmål om hvor mye du vil drepe den aktuelle personen.

 

om jeg kunne drept hvem som helst uten å bli straffet for det er irrellevant. uansett om ikke samfunnet straffer deg så kommer samvittigheten til å straffe deg. det å ta et liv er enkelt, det å leve med det er værre.

 

jeg kan ta et liv og ja jeg er villig til å ta et liv viss det er til samfunnets beste, hei jeg er tilogmed villig til å ofre mitt eget liv viss det vil redde noen som fortjener å leve mer enn meg. (har kanskje noe med at jeg har depresive og suisidale tendenser og har troen på et etterliv).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvorfor fortjener Aslak Sira Myhre å dø?

Fordi han har en annen mening enn JoachimR ;)

 

On-topic: har problemer å se hvordan folk skal tørre å drepe Osama bin Laden o.l Slike personer er faktisk omgitt av personer som nok kommer til å jakte deg ned samme faen hva det vil koste. Dessuten er slike personer stort sett alltid omgitt av andre personer. Men la oss nå ikke bli praktiske her. Svært få her ville faktisk gjennomført det.

Lenke til kommentar
Ja, som remerser sier, det ligger i menneskets natur, det mener vertfall jeg også!

Selv om det ligger i menneskets natur har NESTEN alle mennesker en psykisk sperre, som gjør at de ikke klarer å drepe, selv i en litt ufin situasjon, et eksempel er Stavanger ranet. Han politimannen som ble drep hadde et 9mm gevær i hendene, han siktet til og med på raneren, men den psykiske sperren hans stoppet ham i å drepe hans drapsmann (som trolig var David Alexander Toska)

 

 

 

Men en annen ting er: "Har du drept før, er det lett å drepe igjen!" av tidligere politimann *sensurert*....

Lenke til kommentar
et eksempel er Stavanger ranet. Han politimannen som ble drep hadde et 9mm gevær i hendene, han siktet til og med på raneren, men den psykiske sperren hans stoppet ham i å drepe hans drapsmann (som trolig var David Alexander Toska)

kanskje det er jeg som tar feil. men den politimannen som ble drept satt vel i kommandobilen ubevæpnet da han ble skutt.

Lenke til kommentar
et eksempel er Stavanger ranet. Han politimannen som ble drep hadde et 9mm gevær i hendene, han siktet til og med på raneren, men den psykiske sperren hans stoppet ham i å drepe hans drapsmann (som trolig var David Alexander Toska)

kanskje det er jeg som tar feil. men den politimannen som ble drept satt vel i kommandobilen ubevæpnet da han ble skutt.

Det var ihvertfall det en politidame sa.

 

hun sa:

"Det hjelper ikke at politiet blir bevæpna, for eksempel han i stavanger ranet hadde et to hånd våpen i hendene, men han overlevde ikke!"

 

det var snakk om at det norske politiet skulle bli bevæpna!

Lenke til kommentar
Ja, som remerser sier, det ligger i menneskets natur, det mener vertfall jeg også!

Selv om det ligger i menneskets natur har NESTEN alle mennesker en psykisk sperre, som gjør at de ikke klarer å drepe, selv i en litt ufin situasjon, et eksempel er Stavanger ranet. (...)

 

Men en annen ting er: "Har du drept før, er det lett å drepe igjen!" av tidligere politimann *sensurert*....

Enig, tror ingen av dere her hadde skutt en person bare utenvidre. Mye enklere å si enn å gjøre det.

Lenke til kommentar

kunne drept med en sko om jeg hadde vert sur nok. jeg klarer som regel og kontrolere meg. men enkelte ganger da hatet har vert på sitt verste har jeg slått folk temligt hardt. men det er bare om en annen person hadde skadet meg eller familie/gode venner. må få et heftigt adrinalin kick om jeg skulle vert i stand til det. men nå er ikke jeg i stand til og skade/drepe noe som helst på en vanlig dag

Endret av MagE
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...