Gå til innhold

Kunne du drept noen?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Var seriøst meint. Ville sjå kor mange som var potensielle morderar.

Alle med de fysiske mulighetene er en potensiell morder. Spørsmålet er heller omstendighetene.

Sant, men mine fysiske muligheter er også begrenset :p (med mindre en bruker et våpen da...)

Endret av TLZ
Lenke til kommentar

Om jeg kunne drept Kim Jung Il, Castro eller kanskje godeste Aslak Sira Myhre, uten å riskere noen straff, klart jeg hadde gjort det! Men jeg tror jeg helst hadde delegert bort oppgaven, synes jo ikke det er direkte delikat å ta livet av noen. Men ville ikke hatt problemer med det om det var folk som fortjener det. Eller om det var i selvforsvar.

Lenke til kommentar

Har tenkt det samme flere ganger før og jeg har nok kommet fram til at jeg aldri kunnet ha drept et menneske uansett!

Nå er det mange år siden jeg tenkte på sånne ting da. Omtrent da jeg gikk på barneskolen og syntes at alt med blod, gørr og vold var kult! Spilte en del Doom og Mortal Kombat og ble totalt revet med! :p

 

Men klarer ikke å drepe en flue en gang! Er imot min tankegang og personlig etikk.

(som har utviklet seg sånn ifølge av livstro og religion)

Lenke til kommentar

Du har altså ingen problemer med å drepe noen om du er i krig for å forsvare landet ditt?..

Det må være det dummeste jeg har hørt! Hvilken rolle spiller det?

Krig løser ingenting og selv om noen topper i en land sier at du skal i krig for å "forsvare" landet ditt, så dreper du jo mennesker uansett!

 

"Why do we kill people who kill people to show that killing people is wrong?"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...