Gå til innhold

Den store Warrior tråden..


Anbefalte innlegg

I mine øyne dør warrior klassen i 3.1 hvis nåværende endringer går live.

Men skal være forsiktig med å dømme på forhånd. Jeg har hvertfall sluttet å spille med min. Tester litt på PTR med jevne mellomrom men det er bare trist. Selv om Arms treet ser ok ut.

 

Savner virkelig dagene i BC hvor jeg kunne storkose meg med litt PvP når jeg trengte et avbrekk fra raiding og PvE generelt. Mulig warriors var en smule for sterke på den tiden men da betød hvertfall armor og den lille ekstra hp'n noe.

 

Wrath har åpnet altfor mye opp for ignorering av armor, og med den utrolig høye dps output'n, for å ikke snakke om burst damage. Og warriors er den eneste klassen som så og si må "bygge" seg opp til en fin damage output(rage:s), mens andre klasser kan starte på toppen og fyre løs alt de har fra begynnelsen. Dette fungerer såklart veldig dårlig i PvP med den nåværende ikke eksisterende overlevelsesevnen.

 

PvE har vært artig som fury spec men det ser veldig mørkt ut. Jeg taper omtrent 500-600dps med nåværende endringer på PTR. Mulig det normaliserer seg med endgame ulduar gear men hvorfor kan det ikke være relativt balansert hele veien?

Ikke alle som kommer helt til sluttspillet for å si det sånn.

 

Blizzards unnskyldninger om at en hybrid klasse og en 1 point talent ikke skal få lov til å øke dps med så mye holder bare ikke når man kan se såkalte full hybrids gjøre mins like mye damage.

 

Men vi får vel bare vente og se. Mange der ute er sikkert uenig med meg og det er selvfølgelig helt ok :)

 

Dagens "QQ"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om hybrids banker deg i dmg kan ha med at de jobber hardere. Ser ofte folk langt nede på meter med høy dps. Slackere finnes overalt. Om en hybrid banker deg i dps kan det være han er mere skilla enn deg. I den grad ting er balansert har en blå nevnt at han ikke vil si om hybrider ligger 5 eller 10% under rene dps-klasser. Men under skal de ligge.

Lenke til kommentar

Jeg snakket generelt om mitt syn på hvordan warrior klassen har utviklet seg. Jeg har alltid hatt den "evnen" til å gjøre relativt bra damage output med gear som mange ville ligget vesentlig lavere med.

Sikkert et resultat av evig mange timer spilling siden jeg startet i 2005. Også levlet og spilt så og si alle klassene i end game dungeons/raids.

Dette gir meg muligheten til å se spillets klasser fra alle aspekter og i mine øyne er warrior klassen den store taperen spesielt i PvP.

 

Mangler også en del utilitys i raid som dps. Og hvis nå fury mister en stor del av sin dps, hvem vil da ha med en warrior i sitt raid.

Lenke til kommentar

Problemet med å balansere warriors for alle deler av content, fra tidlig content til end-game er ragegen.

mer gear mer rage mer damage, vanskelig å finne den gylne balansen der.

 

Helt enig i at warrior er en stor taper i season5, men vi får vel bare vente det ut, sikkert vår tur til å bli OP igjen etterhvert, går jo litt på rundgang det der :p

Lenke til kommentar

Pratet litt med en warrior i går som hadde litt dypere innsikt i hva som evt kommer til og skje, fikk ikke helt tak i hvor han hadde info fra. Men i grove trekk så sa han at fury får en liten nerf som kjent på TG -10%, arms dmg blir buffet i form av 100% crit på MS og / eller overpower etter charge, noe som også er mulig i combat med det nye talente Juggernaut. Mulig det var noe mere, husker ikke alt da vi pratet i 2 tiden i natt :)

Prot skulle også få en buff, men sa ikke noe om spes skills evt som skulle buffes eller nye skills.

 

Er det noen som har hørt noe om dette? Eller har jeg blitt servert en hel haug med løgn?

Lenke til kommentar

Her er jo 3.1 patch notes, sålangt:

 

 

* Battle Stance: Now increases armor penetration by 10%.

* Berserker Stance: Now increases damage taken by 5%.

* Charge: Duration of stun effect now lasts 1.5 seconds. This effect no longer has diminishing returns.

* Defensive Stance: Now reduces damage caused by the warrior by 5% (previously 10%).

* Disarm: This ability now disarms ranged weapons as well.

* Heroic Throw missile speed increased.

* Intimidating Shout: Cooldown reduced to 2 minutes.

* Shattering Throw: This new warrior ability, trainable at level 71, deals damage the same as Heroic Throw, but also causes the victims armor to be reduced by 20% for 10 seconds (stacking with Sunder Armor).If the victim is immune, it will remove that immunity instead of dealing damage and reducing armor.Costs 25 rage. Only useable in Battle Stance. 5-minute cooldown.

* Talents

*

o Arms

o

+ Blood Frenzy improved to 2/4% increased damage.

+ Deep Wounds: The damage done by this talent no longer receives modifications from effects that increase or decrease damage done by a percentage.The base weapon damage used in the calculation will still be modified by those effects.

+ Improved Intercept and Weapon Mastery have once again swapped places in the talent tree.

+ New Talent: Juggernaut: Grants the warrior the ability to Charge while in combat. Critical strike chance of next Slam or Mortal Strike increased by 100% following Charge.

+ Taste for Blood: Will now proc 33/66/100% of the time with a 6-second cooldown.

+ Unrelenting Assault: Now also increases the damage of Overpower and Revenge by 10/20%, and causes Overpower (when used to attack a casting target) to decrease the effectiveness of all the targets non-physical damage and healing by 25/50% for 6 seconds. Tooltip and visual updated.

o Fury

o

+ Improved Berserker Stance: Now increases strength by 4/8/12/16/20% while in Berserker Stance.

+ Titans Grip: While you have a two-handed weapon equipped in one hand, your physical damage done is reduced by 10%.

o Protection

o

+ Last Stand: Cooldown reduced to 3 minutes.

+ Warbringer: Now also allows Intervene and Intercept to be used in any stance.

 

Lenke til kommentar
Tror kansje jeg må bli litt flinkere til og lete opp patch notes heretter :)

 

Dette er din venn, finner det meste av blue posts av betydning og alt av patch notes.

 

My nesten vente til 3.1 er live for å se hvor mye DPS som blir mistet, håper vi ikke kommer for langt ned på lista.

Arms ser mer og mer ut som et greit PvE spec, liker egentlig den spillestilen bedre og.

Lenke til kommentar

Dette har vært likt i 4.5 år, skal du spille warrior må du takle:

 

NERFS.

 

Jeg ser lyst på arms for pvp, og pve.

 

ATM på ptr, med mitt gear, gjør jeg 2900 dps på target dummy'n som arms.

 

Nå iforhold, gjør jeg 2750 som fury. (patchwerk 25 dps ligger rundt 5-5.5k)

 

6% physical dmg for hele raidet, og 30% mer bleed damage for fury warriors / rogues er også en stor buff.

 

Håper bare at Arms buffen blir bra nok for at jeg skal gidde å gå hardcore som warrior igjen.

 

Ellers fortsetter jeg bare på roguen.

Lenke til kommentar

Hvorfor ender du alle setningene dine med to punktumer? Det gir absolutt ingen mening.

 

Spør hva guilden trenger. Men utifra hva du sier, ville jeg fortsatt som DPS, ettersom du allerede har gear. Er allikevel litt skeptisk til holdningen din som DPS, siden ditt eneste argument for å faktsik være DPS er fordi "DPS er mye mer chill.." …

Lenke til kommentar

Vil det være best og gå for arms eller fury etter 3.1.0 Sitter og skal sette talents etter de blei resatt men får liksom ikke helt bestemt meg om jeg skal gå arms eller fury. Har vært fury tidligere og likte det men samtidig vil jeg prøve noe nytt. Hva ville dere gått for? evt noen som har en link til en fin specc som passer nå etter patch?

Lenke til kommentar
Vil det være best og gå for arms eller fury etter 3.1.0 Sitter og skal sette talents etter de blei resatt men får liksom ikke helt bestemt meg om jeg skal gå arms eller fury. Har vært fury tidligere og likte det men samtidig vil jeg prøve noe nytt. Hva ville dere gått for? evt noen som har en link til en fin specc som passer nå etter patch?

 

For 1000 g kan du kjøpe deg dual-spec og få begge! Vil fortsatt tro at Fury er veien å gå for PvE dmg spec. Arms er mer PvP. Men du kan igjen specce Fury PvP og/eller Arms PvE. Flere valgmuligheter nå ;)

Lenke til kommentar

Arms kan absolutt gjøre like bra, om ikke bedre dps enn fury i PvE nå. Jeg kjørte noen boss-dummy tester etter raids i går, og havnet på 2.7-2.8k dps med standard fury spec, mens arms lå på 3k+.

 

Det skal sies at arms muligens presterer noe dårligere i en faktisk boss fight pga bevegelse (0.5 sec cast på slam), men den vil nok uansett ikke falle noe særlig lavere enn fury er nå.

 

Andre dps warriors med synspunkter angående fury vs arms?

Lenke til kommentar

Leeenge siden jeg har spilt Warrior, men noe slikt:

 

http://www.wowhead.com/?talent#LhrcbfIt0bbRdGuiohxxZb:qsI0Mz

 

Usikker på hvordan Sudden Death og Improved Execute fungerer sammen, såå jeg prøver noe slikt istedenfor. Hvis du kjører mest 10man ville jeg kanskje forsøkt å presse inn Commanding Presence også. (2/5 Unbridled Wrath og 0/2 Imp. Bloodrage?)

 

Rotasjonen kjenner du vel kanskje til, men om du ikke gjør, ser den slik ut:

 

Rend > Overpower > SD Execute > MS > Slam.

Lenke til kommentar
Leeenge siden jeg har spilt Warrior, men noe slikt:

 

http://www.wowhead.com/?talent#LhrcbfIt0bbRdGuiohxxZb:qsI0Mz

 

Usikker på hvordan Sudden Death og Improved Execute fungerer sammen, såå jeg prøver noe slikt istedenfor. Hvis du kjører mest 10man ville jeg kanskje forsøkt å presse inn Commanding Presence også. (2/5 Unbridled Wrath og 0/2 Imp. Bloodrage?)

 

Rotasjonen kjenner du vel kanskje til, men om du ikke gjør, ser den slik ut:

 

Rend > Overpower > SD Execute > MS > Slam.

 

Foretrekker Slam fremfor MS så lenge man kan stå stille i .5 sec.

 

Min arms rotasjon består av Rend > Overpower hver 6 sec > SD procs > Slam som rage dump mellom andre skills.

 

Bruker kun MS/HS hvis jeg har for mye rage (70+), som regel rett etter Bladestorm.

 

1 poeng i Anger Management er ca like bra som 3 i Unbridled Wrath, forresten. UW er ganske dårlig for Arms, selv om det ikke er så utrolig mange bra alternativer. Foretrekker selv 2 i Booming Voice (latskap) og 5 i Commanding Presence (bra hvis du mot formodning ikke har en paladin med improved BoM, ellers er ekstra hp fra commanding shout alltid greit).

 

Her er mitt forslag til spec:

http://www.wowhead.com/?talent#LhrhkfIt00b...ioGx00xb:qsmz0M

 

Dette forutsetter nok expertise fra gear til å kunne droppe Weapon Mastery, har du ikke nok så tar du Weapon Mastery i stedet for noe annet.

Endret av Chiasm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...