Gå til innhold

Månedens Catalyst-oppdatering


Anbefalte innlegg

Nvidia har jo sovna heilt....

Eller har dei funnet den perfekte drivern?

Det er alltid bugs å luke ut og bedre ytelse å hente.

Når endelig nVidia kommer ut med en ny driver er gjerne change/fix log'en en god del lengre enn det vi ser i driverene til ATi.

Men så er det likere for brukeren å kun måtte vente 1 måned før viktige bugs fikses enn at det tar 3 måneder.

 

Hadde nvidia før og gikk og irriterte meg veldig lenge før endelig det kom en driver som fikset texture buggen jeg hadde i Unreal Torunament.

Sant nok. Men når man lanserer så ofte, går det ut over den interne testinga hos ATI - som gjør at det følger med nye bugs. Jeg har fortsatt følelsen av at ATI fokuserer helt og holdent på "max fps" i tester - og de samme bugsa i spillene. Og på grunn av dette, og det faktum av at de gir ut nye skjermkort og utvikler nye gpu'er, og releaser *1* diger driverpakke for alt sammen tror jeg ikke hjelper mot bug-horden.

 

Holder meg til 4.12 jeg. Den gir meg iallefall ikke 12FPS i WoW - noe 5.1 gjør.

 

Forøvrig tror jeg en release per kvartal hadde holdt, så fremt de klarer å adressere alle innsente bugreports (sikkert titusenvis).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes det er rart jeg at når nvidia kom med drivere oftere enn oftest og ati ikke var så frempå, da var det nvidia alle skrøyt av som kom med nye drivere hele tiden og ati var bare dritt siden de ikke kom med nye drivere like ofte.

 

Nvidia kunne liksom komme med 2 drivere før ati kom med 1, men det var jo bare konge, mens nå som ati kommer med drivere en gang i måneden da har plutselig ati blitt dritt og dårlig, skjønner ikke helt jeg

Lenke til kommentar
Skuffende å se at det ikke har kommet nye linux-drivere. Greit nok at ATI er hyppige med windows-driverne, langt hyppigere enn nVIDIA, som har nyeste offisielle drivere fra november 2004. Men det er mange her som skulle likt å se nye linux-drivere. Det har jo vært snakk om å innlemme linux-driverne i Catalyst-programmet, hvis ikke jeg tar feil.

Nye Linux-drivere fra ATI er nå ute :)

 

32-bit (x86):

http://ati.com/support/drivers/linux/radeo...10&submit=GO%21

 

64-bit (x86-64):

http://ati.com/support/drivers/linux/radeo...11&submit=GO%21

 

:thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...