Gå til innhold

WD Raptor 74G - IKKE raskere enn vanlige disker!


Pest^N

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Bare et spørsmål til dere med Raptor-disker... Blir ikke dere gal av lyden? Kastet ut en Hitachi-disk her om dagen pga bråk, tror den bråker mye mindre enn en Raptor-disk.

Bare lurer...

En Raptor 74GB har lavere idle-støy enn en Seagate 7200.7 for og si det sånn. Bare se på Storagereview.com

 

Seek/Read/Write støy på Raptor 74GB'en er heller ikke så ille. Ikke verre enn min Maxtor DiamondMax Plus 9 8MB 80GB iallefall, og jeg synes den er ganske stille.

 

For min del har det ikke noe og si om Raptor'en bråker litt når det er heavy disk access. For min del er det idle-støy som er viktig, da PC'en stort sett står på døgnet rundt og laster ned ting. Dog skrives de data'ene på en 250GB Maxtor DiamondMax 10 16MB, med AAM stillt på det stilleste (= HELT stille). Og da bråker jo ikke Raptor'en noenting (kun idle støy, til den slår seg av automatisk etter 30min.).

Lenke til kommentar
Jeg halverte load-tiden på 3DS med en 36.6 GB Raptor. Er masse små filer.

Har testet HL2 på broren min sin P4 2.8 Ghz med 1024 PC3200 og 7200 RPM disk mot min A64 1024 PC3200 10 000RPM Raptor, er faktisk stor forskjell skal jeg si deg, selv om 36.6 GB versionen er sagt å være tregere enn 74 GB versionen.

I load eller i spilling? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o
Bare et spørsmål til dere med Raptor-disker... Blir ikke dere gal av lyden? Kastet ut en Hitachi-disk her om dagen pga bråk, tror den bråker mye mindre enn en Raptor-disk.

Bare lurer...

Når den jobber(raid 0 74gb) så er det nesten samme bråk som fra scsi disker. Litt mindre men ikke mye. Dette er sjeldent noe problem ved installering og sånne ting da DVD/CD spilleren bråker mer. Ellers så er støyen svært sjelden i vanlig bruk og ved spilling.

 

Har bestilt denne her og da skal det så å si bli helt lydløst. Gleder meg :dribble:

Lenke til kommentar

Personlig er jeg svært fin på det når det gjelder lyd, og jeg hadde egentlig forventet å måtte hive Raptor-disken inn i en vannkjølt/støydempende 5.25"-sak. Jeg var, for å si det mildt, meget positivt overrasket. 10k RPM lager jo litt lyd, og WD er jo kjent for hvine-diskene sine, right?

 

Disken ligger rett ved siden av en Seagate Barracuda, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke merket noe forskjell når jeg installerte Raptor-disken. Selvfølgelig, den knatrer mer når den jobber, men det er langt ifra irriterende.

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

jeg tror ikke noe på en slik uttalelse: "WD Raptor 74G - IKKE raskere enn vanlige disker!"

 

jeg har lillebror til denne disken som os disk og jeg merker forskjell når jeg booter fra denne i forhold til en vanlig disk, ganske stor forskjell også, ytelse når systemet er oppe merker jeg ikke noe særlig til, men raskere er den hvertfall!

Lenke til kommentar
Men jeg merka ingen forskjell fra en 40 GB 5400 RPM til 36GB raptor som OS disk og en 200 GB S-ATA som spill/programdisk.

Ingen ting mellom 3DMark 01/03 score eller merkbar loadetid på spill.

 

Eneste jeg meka var mer plass :!:

3d mark måler ikke ett snev av diskytelse, det måler ytelse fra RAM. Det er jo derfor loadingen foregår mellom testene? :roll:

Endret av kjaks
Lenke til kommentar
Personlig er jeg svært fin på det når det gjelder lyd, og jeg hadde egentlig forventet å måtte hive Raptor-disken inn i en vannkjølt/støydempende 5.25"-sak. Jeg var, for å si det mildt, meget positivt overrasket. 10k RPM lager jo litt lyd, og WD er jo kjent for hvine-diskene sine, right?

 

Disken ligger rett ved siden av en Seagate Barracuda, og jeg kan med hånden på hjertet si at jeg ikke merket noe forskjell når jeg installerte Raptor-disken. Selvfølgelig, den knatrer mer når den jobber, men det er langt ifra irriterende.

Helt enig, god knatring. ;) hehe Men jeg irriterer meg mer over viftelyden fra CPU, chipsett vifta, kabinett vifter etc enn Raptoren. Vurderer å teste ut vannkjøing på burken snart og sjekke lydforskjell da, men må se å få tak i Vannkjøing som tar CPU, chipsett og GPU. Litt off topic her, men om noen har tips på godt vannkjølings anlegg å tipse meg om så send meg en PM, se profil for PC specs.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...