Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke værst dette heller.

 

20080724022933_200807220186.JPG

 

Stor prestasjon da han slo Gomi for Shootobeltet, men det blekner i forhold til dette. Helt utrolig at han klarte å ta Aoki når han strengt tatt ikke forventet å måtte fighte igjen den kvelden. I tillegg har jo Aoki vært utilnærmelig. Han håndterte jo JZ uten store vansker, sett bort fra da han måtte whine seg til en NC i åpningsrunden. Men Jokke fant åpningen der JZ mislyktes :)

 

Virkelig en stor prestasjon av en norsk idrettsutøver.

Lenke til kommentar

Han fikk ikke akkurat juling heller. Dessuten fikk han lenger restitusjonsperiode enn Joachim Hansen, og var også hele tiden forberedt på å fighte igjen. Noe Jokke fikk beskjed om relativt sent så vidt jeg har fått med meg. Aoki brant kanskje litt krutt i beina det minuttet han hadde Uno i en triangle, men ikke faen om det er mindre prestasjon av Joachim Hansen på grunn av det.

Lenke til kommentar

Har vært sånn lenge. Noen like best octagon, andre liker best vanlige ringer. Personlig er jeg mer fan av ring ( slik som i Pride FC eller Affliction ) da dette som regel fører til mer tekniske kamper. Octagon har en tendens til at folk bare blir gnudd inn i gjerdet å albuet til helvete. Ikke så veldig spennende å se på synes jeg......

Lenke til kommentar

UFC eier rettighetene til spesifikasjonene (sidelengdene) samt navnet "The Octagon". Dersom andre organisasjoner skal benytte seg av lignende bur så må de kalle det for Cage eller noe lignende (EliteXC har f.eks Rules of the Cage i stedet for Rules of the Octagon). Jeg har sett alt runde bur (EliteXC) til hexagoner (en eller annen nederlandsk kickboxing-organisasjon) og absurde bur (YAMMA Pit Fighting), men favoritten vil for alltid være ringen med tauene da det hindrer knøvling og så mye fjollete ground and pound.

Lenke til kommentar

Lite snakk om UFC 87 her synes jeg. Noen sett cardet? Helt wild mener jeg!

 

 

Georges St-Pierre Vs. Jon Fitch -> For en syk kamp dette kan bli! Tipper: GSP Desision

 

Brock Lesnar Vs. Heath Herring -> Får vi endelig se om Brock har noe i UFC å gjøre. Spør du meg så har han egentlig alt bevist at han kan være god nok, men det er alltid tvilere. Tipper: Brock Lesnar, TKO round1.

 

Kenny Florian Vs. Roger Huerta -> Enda en kamp som har potensial til å bli ekstremt bra! Tipper: Roger Huerta TKO round2.

 

Manny Gamburyan Vs. Rob Emerson -> Denne kan bli utrolig bra eller utrolig dårlig. Manny, selvom han er utrolig god er kjent for å gå ned på bakken og prøve å holde dem der. Rob har sine tider og kan levere syke slag og spark. Tipper: Kan gå begge veier, men Manny drar ut kampen og vinner på desision.

 

Jason MacDonald Vs. Demian Maia -> Personlig er Maia min favoritt i MMA. Lignende BJJ utdøver skal man se langt etter. Det skal sier at MacDonald er tøff som jern og kan være med langt på en god dag. Tipper: Maia Submission of the night, round1

 

Cheick Kongo Vs. Dan Evensen -> Dan sin store sjangse, selvom jeg tror mulighetene er minimale. Jeg som patriot håper selvsagt at Evensen kan ta dette. Tipper: Kongo TKO round1.

 

Luke Cummo Vs. Tamdan McCrory -> Kjenner ikke godt til noen av de under utenom Luke og Ben Saunders. Begge to imponerte i TUF. Håper og tror at de vinner kampene sine. Tipper: TKO round1 for Luke og round 3 for Ben.

 

Ben Saunders Vs. Ryan Thomas

 

Andre Gusmao Vs. Jon Jones

 

Chris Wilson Vs. Steve Bruno

 

 

Uansett så er det nok årets beste card imo og gleder meg evig til å se showet!

Lenke til kommentar
Lite snakk om UFC 87 her synes jeg. Noen sett cardet? Helt wild mener jeg!

 

 

 

Georges St-Pierre Vs. Jon Fitch -> For en syk kamp dette kan bli! Tipper: GSP Desision

 

Brock Lesnar Vs. Heath Herring -> Får vi endelig se om Brock har noe i UFC å gjøre. Spør du meg så har han egentlig alt bevist at han kan være god nok, men det er alltid tvilere. Tipper: Brock Lesnar, TKO round1.

 

Kenny Florian Vs. Roger Huerta -> Enda en kamp som har potensial til å bli ekstremt bra! Tipper: Roger Huerta TKO round2.

 

Manny Gamburyan Vs. Rob Emerson -> Denne kan bli utrolig bra eller utrolig dårlig. Manny, selvom han er utrolig god er kjent for å gå ned på bakken og prøve å holde dem der. Rob har sine tider og kan levere syke slag og spark. Tipper: Kan gå begge veier, men Manny drar ut kampen og vinner på desision.

 

Jason MacDonald Vs. Demian Maia -> Personlig er Maia min favoritt i MMA. Lignende BJJ utdøver skal man se langt etter. Det skal sier at MacDonald er tøff som jern og kan være med langt på en god dag. Tipper: Maia Submission of the night, round1

 

Cheick Kongo Vs. Dan Evensen -> Dan sin store sjangse, selvom jeg tror mulighetene er minimale. Jeg som patriot håper selvsagt at Evensen kan ta dette. Tipper: Kongo TKO round1.

 

Luke Cummo Vs. Tamdan McCrory -> Kjenner ikke godt til noen av de under utenom Luke og Ben Saunders. Begge to imponerte i TUF. Håper og tror at de vinner kampene sine. Tipper: TKO round1 for Luke og round 3 for Ben.

 

Ben Saunders Vs. Ryan Thomas

 

Andre Gusmao Vs. Jon Jones

 

Chris Wilson Vs. Steve Bruno

 

Uansett så er det nok årets beste card imo og gleder meg evig til å se showet!

 

Mener du seriøst at dette cardet er bedre enn Affliction Banned? Synes ihvertfall ikke jeg. Uansett, gleder meg til å se stevnet. Som du sier så er det endel kamper som kan bli bra her :)

Lenke til kommentar

Syns UFC 84 var et satans bra card jeg, men 87 blir nok en bra kveld det og!

 

 

Liker helst cage jeg, syns det er så upraktisk hver gang man ligger på bakken nærme tauene så må man bli plassert på midten igjen. Må slå igjennom tauene for å treffe da man er på bakken ved sidene.

 

 

Håper på Huerta, GSP og Evensen i helga!

Lenke til kommentar

Håper GSP holder fast med Sans Pression som inngangsmusikk. :)

Har

-Georges St. Pierre vs. Jon Fitch (Håper selvfølgelig Georges har nervene i orden og forsvarer tittelen for første gang)

-Kenny Florian vs. Roger Huerta

-Brock Lesnar vs. Heath Herring (Håper Lesnar kan imponere stort over Herring og skape spenning i en ellers kjedelig divisjon)

-Demian Maia vs. Jason MacDonald

-Manny Gamburyan vs. Rob Emerson

-Cheick Kongo vs. Dan Evensen (nødt å heie på Dan her, men realistisk sett.)

 

Edit: glemte Kongo - Evensen

Endret av stian_molvik
Lenke til kommentar

Woop, jeg er ikke alene. Ante ikke at det var så mange MMA fantaster på diskusjon.no :p

Må ha i mine innlegg.

 

Blir morsomt å se Arlovski igjen, han så jo veldig bra ut i første Affliction. Belford og Lindland kan jo bli morsom også.

 

Og UFC 87 beste card? Så du Affliction: Banned? That being said gleder jeg meg til Huerta/Florian og Evensen fighten, blir snacks.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...