Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)


Anbefalte innlegg

Cain har sjans på beina, men han blir nok litt for liten ellers.

Hehe.... er bare å vente og se. ;)

 

Cain veiern ca 245 og har cardio ifra helvete... brytingen hans er nok bra nok mot lesnar og.... bleh... er bare å vente og se. :p 77

 

Sies at han de skal gå mot hverandre allerede i UFC 119

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skjønner ikke hvordan folk kan si at HW divisjonen i UFC ikke er noe bra. Den er da langt bedre enn fra andre promotører som feks SF.

 

SF har et fåtall gode HW: Overeem, Werdum, Silva og under tvil Rogers. Arlovski er nok "past his prime" og Fedor tar jeg under.

 

UFC har fightere som Carwin, Lesnar, Dos Santos, Velasquez, Mir. De har også en drøss av andre gode fightere som rett og slett ikke når toppen pga navnene over bla: Gonzaga, Kongo, Nogueira, Cro Cop (selv om han muligens også har sett sine bedre dager)

 

Fedor var helt klart en stor fighter, men de siste årene har dette falt. Han har gjentatt ganger avslått utfordringer fra de store og heller gått imot halvstore fightere. Folk kan si at det ikke er han som avslår utfordringene men "ledelsen" hans, BS, om Fedor virkelig ville fighte de store som en hver ekte stor fighter ville gjort så hadde ikke ledelsen hatt noe de skulle si.

 

Er en grunn til at "middels" HW fightere fra UFC som Arlovski, Werdum, går til SF og gjør det bra der. Er dog et par jeg skulle likt og sett i UFC det er Overeem og Silva.

Endret av EggMan88
Lenke til kommentar

Fedor var helt klart en stor fighter, men de siste årene har dette falt. Han har gjentatt ganger avslått utfordringer fra de store og heller gått imot halvstore fightere.

 

Både Arlovski og Silvia hadde bra records før de møtte Fedor. Det hadde forsåvidt Rogers også (bedre enn Lesnar, og omtrent likt til Carwin). Det er etter de har tapt til Fedor det har gått til helvete med de, noe som kan sies har skjedd med mange av de tidligere motstanderene han sin også.

 

Han har på en måte møtt alle de beste som ikke er i UFC. Med tanke på å avslå utfordringer. Er det ikke utfordrerene som skal komme å utfordre Nr.1 der han er, og ikke motsatt? Blir litt feil at Nr.X rankert i verden ber Nr.1 komme dit de er.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Haha, når gjorde Arlovski det bra i SF? Slakta på noen sekunder av Brett, og tapte en strikingmatch mot Bigfoot.

 

Han har ikke gjort det så stort i SF, og det sa jeg ikke heller. Tidligere har han slått fightere som bla Werdum og Sylvia. Nå er han "past his prime"

 

Både Arlovski og Silvia hadde bra records før de møtte Fedor. Det hadde forsåvidt Rogers også (bedre enn Lesnar, og omtrent likt til Carwin). Det er etter de har tapt til Fedor det har gått til helvete med de, noe som kan sies har skjedd med mange av de tidligere motstanderene han sin også.

 

Han har på en måte møtt alle de beste som ikke er i UFC. Med tanke på å avslå utfordringer. Er det ikke utfordrerene som skal komme å utfordre Nr.1 der han er, og ikke motsatt? Blir litt feil at Nr.X rankert i verden ber Nr.1 komme dit de er.

 

Records sier lite når du slåss for en promotør med et fåtall gode fightere. Det at en fighter har feks 10-0 er ikke nødvendigvis noe stort når han bare møter middelmådige fightere. Joda Fedor har møtt de fleste gode utenfor UFC, med unntak av Overeem, om den fighten noen gang tar sted (noe jeg tviler på) så forventer jeg og se en overkjørt "Emperor" og Werdum slo han jo som vi alle vet.

 

Men det hjelper lite og møte de "store" utenfor UFC og kalle seg den beste når alle de virkelig store er i UFC. Eneste grunnen til jeg vil se Fedor i UFC er for og virkelig sette han på en prøve, først da får vi vite hvor stor han egentlig er og hvorvidt jeg har tatt feil eller ikke. Nå ser det derimot ikke ut som det kommer til og skje, Fedor har 1 fight igjen i SF og rykter sier at han da kommer til og trekke seg bort fra MMA og satse på politikk facepalm.gif

 

Dana har vell også sagt at han har lagt Fedor på hylla og ikke har noen interesse av og signe med han.

Lenke til kommentar

Records sier lite når du slåss for en promotør med et fåtall gode fightere. Det at en fighter har feks 10-0 er ikke nødvendigvis noe stort når han bare møter middelmådige fightere. Joda Fedor har møtt de fleste gode utenfor UFC, med unntak av Overeem, om den fighten noen gang tar sted (noe jeg tviler på) så forventer jeg og se en overkjørt "Emperor" og Werdum slo han jo som vi alle vet.

 

Tenk over hva du sier. Hvem faen har Brock møtt da, eller Carwin for den saks skyld. Beste fighteren de begge har møtt er Mir, og han har ikke akkurat den beste trackrecorden. På toppen av det hele er Brock "kun" 1 - 1 mot han. Joda for all del, der er bra fightere i UFC, men du får det til å låte som f.eks Tim Sylvia er en fjomp, selv om han er gjentatte ganger UFC tungvekt mester, og hadde sin første kamp etter tapet mot Randy, en kamp Randy brukte ALLE rundene på å vinne over han var mot Fedor som knust han på få sekunder .Dette er den samme Randy ga Brock problemer i deres kamp.

 

Werdum som så vant over Fedor var faktisk 2 - 2 i UFC, å tapte kun mot JDS og Arlovski. Han har forøvrig en 14 - 4 rekord, med kun tap mot STORE navn. Hva har egentlig UFC har som er så sinnsykt bra i HW divisjonen sin, utenom en del "færske bra fighere" som fremdeles ikke har gått så veldig store kamper? Spør du meg så er de eneste store navnene som er kjente Frank Mir, og en snart 50 år gammel Randy Coture.

 

Greit å være UFC fanboy, men se realiteten i øyene. De har ikke akkurat den beste listen i tungvekt for tiden ( sier ikke at SF heller har det ) Mulig Fedor også er "over the hill" skal ikke si noe annet, men å si han hadde blitt skambanket av UFC sin tungvekts klasse er bare dumt. Mannen har sloss mot de beste i 10 år, eller ihvertfall tett på det.

 

Ingen annen fighter har flere seiere over tidligere UFC mestere, eller topp 10 fightere i tungvekt enn han, så å ikke gi han "the benefit of the doubt" for at han hadde gitt UFC sin tungvektsdivisjon "a run for there money" er ikke annet enn lite gjennomtenkt.

Endret av JimRamse
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bra artikkel og nærmest identisk med det jeg sa tidligere i denne tråden. En ting vi vet er at Cain ikke er redd for å bli slått litt og han har cardio nok. Jeg trur det er litt flaut for Dana å ha Brock som HW-champ, særlig etter ufc 116. Han vet han ikke kan forsvare at Brock er verdens beste HW.

 

Alt jeg vil se nå er noen som ikke blir tatt ned og kan denge Brock noe så inni h******. Cain er den nærmeste, men jeg tipper faktisk Lesnar innså sine begrensninger etter den kampen og kommer ikke til å fighte mer i UFC. Han legger opp etter en eller annen fiktiv skade. Det siste er bare noe jeg tipper, men vi får se..

Lenke til kommentar

Tenk over hva du sier. Hvem faen har Brock møtt da,

Brock har jeg ikke noe sansen for av den enkle grunn som du nevner, han er uprøvd og det og la han få en tittelshot etter 4 kamper blir feil.

 

Werdum som så vant over Fedor var faktisk 2 - 2 i UFC, å tapte kun mot JDS og Arlovski. Han har forøvrig en 14 - 4 rekord, med kun tap mot STORE navn.

Agree og det var derfor jeg listet opp han som en av de gode i SF.

 

Greit å være UFC fanboy, men se realiteten i øyene. De har ikke akkurat den beste listen i tungvekt for tiden ( sier ikke at SF heller har det )

De har begge gode fightere, men har da aldri sagt at UFC er feilfritt, de har i mine øyne de fleste av de beste fighterene innenfor MMA, men langt ifra alle.

 

 

Mulig Fedor også er "over the hill" skal ikke si noe annet, men å si han hadde blitt skambanket av UFC sin tungvekts klasse er bare dumt. Mannen har sloss mot de beste i 10 år, eller ihvertfall tett på det.

Sa aldri at han kom til og få skambank i UFC, sa at han kom til og bli satt på prøve, hvorvidt han hadde klart seg bra eller ikke kan jeg ikke svare på fordi jeg personlig har ikke sett Fedor bli satt på prøve de siste årene, sett bortifra mot Werdum.

 

Ingen annen fighter har flere seiere over tidligere UFC mestere, eller topp 10 fightere i tungvekt enn han, så å ikke gi han "the benefit of the doubt" for at han hadde gitt UFC sin tungvektsdivisjon "a run for there money" er ikke annet enn lite gjennomtenkt.

 

Er fult klar over det, men det er også flere år siden han møtte disse fighterene, det at han en gang var en stor fighter og muligens den største er det ingen tvil om, men per i dag så er han usikker.

Lenke til kommentar

HW divisjonen til UFC er bra idag. Cain, JDS, Carwin og brock er nok på topp sammen med andre fightere fra SF som Overeem, fedor og werdum.

 

At carwin/brock fighten ikke imponerte betyr ikke at disse er ræva fightere.... husk at fedor imponerte enda mindre i sin siste fight men det betyr ikke at han er ræva! ;)

 

 

Etter min mening er overeem og Cain de som imponerer meg mest idag og tørr å påstå at de kniver om første plassen. :)

Fedor har tapt seg litt og eg tror ikke han hadde klart seg mot overeem om de skulle møtes. Cain kommer til å slå brock. :)

 

 

Edit: Btw.... denne MMA MATH er rett og slett useless. ;)

Endret av SnowDOG_
Lenke til kommentar

HW divisjonen til UFC er bra idag. Cain, JDS, Carwin og brock er nok på topp sammen med andre fightere fra SF som Overeem, fedor og werdum.

 

At carwin/brock fighten ikke imponerte betyr ikke at disse er ræva fightere.... husk at fedor imponerte enda mindre i sin siste fight men det betyr ikke at han er ræva! ;)

 

 

Etter min mening er overeem og Cain de som imponerer meg mest idag og tørr å påstå at de kniver om første plassen. :)

Fedor har tapt seg litt og eg tror ikke han hadde klart seg mot overeem om de skulle møtes. Cain kommer til å slå brock. :)

 

 

Edit: Btw.... denne MMA MATH er rett og slett useless. ;)

 

Kunne ikke vært mer enig i det du sier her, med untakk av noen få ting. Tror nok Brock kan bli enda bedre når han har fått en 10-20 fighter, mer erfaring og muligens mer fokus på standup.

 

Carwin burde absolutt ta noen uker/mnd med fokus på cardio. Om han kommer opp på et greit nivå mtp cardio og klarer 3 runder uten og blir "gassed" så er han en fullkommen fighter.

Lenke til kommentar

HW divisjonen til UFC er bra idag. Cain, JDS, Carwin og brock er nok på topp sammen med andre fightere fra SF som Overeem, fedor og werdum.

 

Cain og JDS har jeg veldig sansen for. Carwin som ikke har cardio til å fullføre 1 runde engang imponerte ikke. At han er brutal de første 3 - 4 minuttene holder liksom ikke. Man må holde mer enn det for å ligge i toppen. Brock sin standup, noe som ligner en slosskamp mellom 2 5 åringer i barnehagen er også helt latterlig. De 2 er rett å slett for store å kraftige til å ha veldig bra cardio og crisp boxing. Man ser det på hele bygningen deres. Sammenlign de med Overeem. Overeem er kraftig som faen han, men han har en mye mer atletisk bygning i mine øyne, noe hans knallbra standup også viser.

 

At carwin/brock fighten ikke imponerte betyr ikke at disse er ræva fightere.... husk at fedor imponerte enda mindre i sin siste fight men det betyr ikke at han er ræva! ;)

 

Nei, men måten hele slosskampen foregikk på forsterker meningen min om at de er langt fra topp 10 hvis sjekker de opp når begge har flere kamper på nakken. At du nevner Fedor er jeg enig i. Han har ikke imponert så mye de siste to kampene, men kampen mot både Tim og Andrei var bra synes jeg. Men kampen mot Bret var langt fra bra, og også å følge Werdum rett ned i guard var veldig lite gjennomtenkt. Tror rett å slett en så lang tid uten tap har gjort at han har sett litt på lett for ting, noe hans kropp også viser. Back to basic å knallhard trening må nok til.

 

Etter min mening er Overeem og Cain de som imponerer meg mest idag og tørr å påstå at de kniver om første plassen. :)

 

Legger du til JDS så ser jeg meg enig.

 

Fedor har tapt seg litt og eg tror ikke han hadde klart seg mot Overeem om de skulle møtes.

 

Tror også han kommer til å slite der, noe også hele UFC sin HW divisjon kommer til å gjøre

 

Cain kommer til å slå Brock. :)

 

Hvis ikke Cain eller JDS, så kommer ihvertfall Overeem til å gjøre kort prosess med han, hvis de noensinne møtes da....

Lenke til kommentar

Carwin burde absolutt ta noen uker/mnd med fokus på cardio. Om han kommer opp på et greit nivå mtp cardio og klarer 3 runder uten og blir "gassed" så er han en fullkommen fighter.

 

Håper du spøker nå. Mannen slår hardt, og har bra bryting. Hva annet vet vi? Ikke stort. Hvordan kan du da kalle han en fullkommen fighter hvis han bare får kardio til 3 runder. Hva skjer da når han må sloss en 5 runder kamp?

 

En fullkommen fighter er en fighter som har bra bryting, bra boksing / thaiboxing, bra submission game, og også submission defense for ikke å glemme en som prøver å avslutte kamper. Han må også tåle å få juling. Kardio er selvsagt et must. Se tilbake til Bas Rutten sine kamper så ser du en fullkommen fighter. Omtrent 50/50 på SUBs /KO's.

Endret av JimRamse
  • Liker 2
Lenke til kommentar

HW divisjonen til UFC er nok ikke like dominerende som de lavere klassene, men utenom Overeem og Werdum (på en god dag) er det ikke akkurat fightere noen andre steder som er bedre. Husker vel hva Dos Santos gjorde med Werdum ?

 

Er enig i at Cain har en god mulighet mot Brock, men det spørs hva han får til på beina (hvor han har et stort overtak). Tror nok Brock hadde litt ring rust og blei rett og slett overvelmet tidlig av Carwin. Hadde ikke roen i det hele tatt så det ut til. Klarer Brock å få Cain i bakken tror jeg det blir vanskelig for Cain. Gleder meg hvertfall !

 

Blir også spennende med JDS og Big Country, tror Big Country can overraske ! Noen som tenker på tur til UFC 120 eller 121 ? (england og tyskland) Blir garantert begge på meg med UK Fan Expo som det ryktes om !

Lenke til kommentar

Carwin skrev på hjemmesiden sin at det ikke er noe galt med cardioen hans, men at han fikk en kropps-krampe eller noe, og at han slet med å bevege føttene etter første runde.

 

Leste det selv, men høres for meg ut som en unnskyldning for å forsvare prestasjonen sin.

 

Enig, han så veldig sliten ut i slutten av første runde og tok noen virkelige tunge pust mot slutten.

Lenke til kommentar

Haha, når gjorde Arlovski det bra i SF? Slakta på noen sekunder av Brett, og tapte en strikingmatch mot Bigfoot.

 

Han har ikke gjort det så stort i SF, og det sa jeg ikke heller. Tidligere har han slått fightere som bla Werdum og Sylvia. Nå er han "past his prime"

 

 

 

Du skrev nå dette: "Er en grunn til at "middels" HW fightere fra UFC som Arlovski, Werdum, går til SF og gjør det bra der. "

Vetkje hvordan jeg skulle tolka det annerledes. Menmen..

 

 

Ellers må jeg si meg enig med de som mener at HW-divisjonen til UFC rett og slett er for uerfaren til å kunne sette noen av de på topp av en ranking. Veteranene Couture og Nogueira er ikke på topp lenger, mens Lesnar, Carwin, JDS og Velasques fortsatt bare er relativt ferke up-and-comers. Det i tillegg til Overeems mangel på gode motstandere i HW MMA noensinne, gjør at det blir vanskelig å plassere noen andre enn Fedor på toppen, på tross av tapet mot Werdum. Eneste kunne vært at Werdum skulle rangeres som nr. 1, med Fedor som nr. 2, fram til tapet eventuelt blir revansjert.

 

 

Og å dra til UFC 120 høres fett ut, men vet ikke om jeg får muligheten. Går jo rykter om Bisping vs Belfort, hadde vært rått og sett Belfort live hvis det stemmer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...