Gå til innhold

Tråden om MMA (Ufc, Pride, K-1, Shoto)


Anbefalte innlegg

Haha, når gjorde Arlovski det bra i SF? Slakta på noen sekunder av Brett, og tapte en strikingmatch mot Bigfoot.

 

Han har ikke gjort det så stort i SF, og det sa jeg ikke heller. Tidligere har han slått fightere som bla Werdum og Sylvia. Nå er han "past his prime"

 

 

 

Du skrev nå dette: "Er en grunn til at "middels" HW fightere fra UFC som Arlovski, Werdum, går til SF og gjør det bra der. "

Vetkje hvordan jeg skulle tolka det annerledes. Menmen..

 

 

Ellers må jeg si meg enig med de som mener at HW-divisjonen til UFC rett og slett er for uerfaren til å kunne sette noen av de på topp av en ranking. Veteranene Couture og Nogueira er ikke på topp lenger, mens Lesnar, Carwin, JDS og Velasques fortsatt bare er relativt ferke up-and-comers. Det i tillegg til Overeems mangel på gode motstandere i HW MMA noensinne, gjør at det blir vanskelig å plassere noen andre enn Fedor på toppen, på tross av tapet mot Werdum. Eneste kunne vært at Werdum skulle rangeres som nr. 1, med Fedor som nr. 2, fram til tapet eventuelt blir revansjert.

 

 

Og å dra til UFC 120 høres fett ut, men vet ikke om jeg får muligheten. Går jo rykter om Bisping vs Belfort, hadde vært rått og sett Belfort live hvis det stemmer.

 

Siste jeg leste var vinneren av Sonnen v Silva mot Belfort på 121 i Tyskland....Bisping hadde vel ikke hatt rare muligheten mot Vitor.....håper virkelig ikke Bisping skal fighte heller, blir å se'n for ente gang i så tilfelle....og misklikker han sterkt !

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper du spøker nå. Mannen slår hardt, og har bra bryting. Hva annet vet vi? Ikke stort.

 

Fullkommen fighter var nok kanskje og ta i litt ja, ser det i ettertid. Det jeg mener er at om Carwin legger fokus på cardio så vil han bli en langt bedre fighter, og muligens blandt de beste (JDS og Cain) i UFC.

 

Han har veldig god standup og groundgame hans skal såvidt jeg har sett og hørt være mer en bra nok, kanskje ikke mot rene Sub karer, men nok til og def mot takedowns og komme seg opp.

 

Har nå kommet fram videre info ang Carwin og hans "cardio" ifølge legene og han selv så var det faktisk ikke cardio'en som streiket (som han selv sa), men faktisk bare store mengder melkesyre som hadde bygget seg opp i musklene. Han kjørte seg rett og slett for hardt og pustet ikke riktig noe som gjorde at han fikk kramper, det faktum at mannen også har fått påvist bronkitt hjalp lite mtp oksygenopptaket. Les her for mer info

 

Når det kommer til Overeem så er han et monster ja, men om du ser på karen og bilder for 5-6 år siden så kan man spørre seg om karen er "ren".

 

Overeem-Timeline.jpg

 

Fra 2003 til 2005 var det lite til ingen forandring, han veide ca 95kg da han gikk inn i ringen mot Shogun i 2005. Da han gikk inn i ringen mot Gary Goodridge i Ultimate Glory i 2008 så veide han 115Kg. Det og legge på seg 20kg på 3 år i delevis muskler/fett er en ting, men det og legge på seg 20Kg i rene muskler (ser du karen så er han passe "ribbed") er noe helt annet. BTW for de som skulle lure, har ikke noe imot sterioder i MMA.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476

Men det er ikke bare Overeem som åpenbart bruker sterioider i MMA. Ganske sikker på at Carwin, Lesnar, Todd Duffee og Frank Mir ikke er helt rene de heller. Sikkert mange i lavere vektklasser også som ikke har helt rent mel i posen, men blir ikke like åpenbart.

 

Gjelder forsåvidt generelt for amerikansk idrett at det er mye doping, får jo kjøpt alt mulig av preparater i helsekostbutikkene der borte. Leste et sted at rundt 50% av de som trener på helsestudioer i USA bruker preparater som ikke er lovlig i Norge. Om det sier mest om Norge eller USA veit jeg ikke.

 

Har forsåvidt ikke noe mot dop i MMA jeg heller, så lenge loven er lik for alle. De velger det selv, og følgene får de ta selv.

Lenke til kommentar

Selvsagt har Overeem brukt steroider. Det samme gjelder også åpenbart for Lesnar og Carwin, og sikkert en hel haug andre tilfeller der det ikke er like åpenbart. Når de bare blir testet en gang etter kampene er det egentlig fritt fram å bruke så mye man vil. Veksthormoner trenger man ikke slutte å bruke en gang siden det ikke blir tatt blodtester, og steroider kan man slutte å bruke like før stevnet.

Lenke til kommentar

Er jo flere av de store som har innrømt bruk av sterioder, Josh Barnett, Tim Sylvia, Nate Marquardt, Vitor Belfort og mange mange flere.

 

For min del er det helt greit at de bruker sterioder, men som nevnt over av Luuke så må det bli likt for alle, er ikke nødvendigvis noen fordel og være størst mulig og så lenge alle stiller likt så tror jeg det vil "fremme" sporten og få bedre fightere.

Lenke til kommentar

Jupp, jeg vil faktisk gå så langt som å si at doping er på vei til å ødelegge MMA. De som har talent har ikkke mulighet å konkurrere med dem som gir faen og doper seg.

 

Jeg trur faktisk Mir var rein frem til den kampen han tapte mot Lesnar, men der skjønte han at han ikke kan leve på talent lenger og må bruke dop..

Lenke til kommentar

WOW mye fete cards fremover :D

 

UFC 117:

Silva vs Sonnen

JDS vs Nelson

Fitch vs Alves

Huges vs Almeida

Guida vs Dos Anjos

 

UFC 118:

Edgar vs Pen

Couture vs Toney

Diaz vs Davis

Maynard vs Florian

Marquadt vs Palhares

 

UFC 119:

Rogerio Noguiera vs Bader

Antonio Noguiera vs Mir

Sherk vs Dunham

 

Er vell også snakk om Cain vs Lesnar i 119, så dette kan bli noen fete måneder. :D

 

BTW: Noen som vet om det går ann og betale et større beløp og få tilgang til alle fightene i et år feks? Begynner og bli smådyrt og vær gang skulle betale 50 USD, så om det heller gikk ann og betale et større beløp. Er ca 15 store events fra UFC i året og med 50$ pr stk blir det nesten 5000,- da er det bedre og betale et stort beløp på feks 3000,- og få alle i et år, anybody?

Lenke til kommentar

Eg har alltid og kommer alltid til å være en STOR Mark hunt fan! Hadde noen legendariske kamper i K-1 og i PRIDE. Har alltid ment at om han ble rippet og trente mer på ground gamet så ville han blitt champion!

 

Dette var en utrolig hyggelig overraskelse og håper virkelig han benytter denne sjangsen til å trene ræven av seg og bli så rå som han har potensialen til å bli.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...