Gå til innhold

Overivrige moderatorer mht stenging av tråder


Anbefalte innlegg

Jeg skjønner ikke helt hva det er folk klager på...

 

Blir ikke trådene stengt, så vil disse brukerne fortsette å lage elendige emnefelt. Blir de stengt, så skjønner de at de må skjerpe seg, og dermed gjør de det.

Og som enden og B|Real sier, det tar ikke lang tid å sende en PM til en moderator hvis du vil ha tråden gjenåpnet!

Endret av @kd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

QUOTE (@kd @ 12/02/2005 : 15:22)
Og som enden og B|Real sier, det tar ikke lang tid å sende en PM til en moderator hvis du vil ha tråden gjenåpnet!

Nå tror jeg ikke jeg noensinne har fått en tråd stengt pga dårlig emnetittel, uten at jeg skal si det sikkert, men jeg må innrømme at dette har jeg ikke sett på som en mulighet en gang, og sikkert andre med meg. Ante ikke at det overhodet var mulig å få en moderator til å gjenåpne en stengt tråd. (dvs, jeg visste det var fystsisk mulig, men trodde ikke det ble praktisert).

Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 12/02/2005 : 16:44)
(...) Nå står det vel også i retningslinjene at man kan ta det opp med veskommende moderator hvis man er uenig :)

Jupp! :)

QUOTE
Har du lyst til å klage over en advarsel, stenging av et emne eller lignende skal du først ta kontakt med moderatoren som utførte handlingen. Du kan ta velge å sende tilbakemeldingen via forumets "Private Meldinger"-funksjon eller via email. Hvis dette ikke fører frem kan du sende en mail til forumstyret.
Lenke til kommentar

QUOTE (enden @ 12/02/2005 : 15:44)
Ville det virkelig ikke falt deg inn å ta det opp med vedkommende hvis du følte deg urettferdig behandlet? Nå står det vel også i retningslinjene at man kan ta det opp med veskommende moderator hvis man er uenig :)

Joda, hvis det var noe alvorlig ville jeg kanskje det, men ikke sånn med en gang.

 

Forøvrig er det en god stund siden jeg registrerte meg og leste gjennom retningslinjene, så kanskje jeg burde ta en titt til, sånn for oppfriskingens skyld.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner ikke hva folk bråker for.

 

Hvis man skriver et elendig emnefelt og tråden blir stengt, så er det ikke alle andres problem.

 

Min erfaring med slikt viser også at mange rett og slett gir blanke i regler hvis man bare endrer på det dårlige emnefeltet og pent gjør dem oppmerksomme på det. Ved å stenge en tråd blir det et lite "irritasjonsmoment" for den som brøt reglene, og dermed tenker han seg kanskje om neste gang han lager en ny tråd.

 

Samtlige eksempler på "urettferdig stengning" jeg har sett i denne tråden er jeg faktisk helt enig med moderatorene i.

 

Dette er ingen vanskelig sak. Følg reglene, eller ta konsekvensene. Du blir i det minste ikke utestengt for å skrive elendige emnefelt.

 

Dessuten, i et forum av denne størrelsen så er man nødt til å være streng på det, ellers mister man kontrollen.

Endret av hkm
Lenke til kommentar

QUOTE (B|Real @ 12/02/2005 : 18:32)
Vi burde ha en test hver 6.mnd der hver bruker burde testes at de kan retningslinjene ;)

Kult forslag, det ville vært morsomt!

Men det blir jo vanskelig å kontrollere om brukerne har skrevet ut retningslinjene på forhånd da. :p

 

Umh, dette ble vel en liten avsporing fra det egentlige temaet? :blush:

Endret av @kd
Lenke til kommentar

nå begynner alle å repetere seg selv..har vanskeligheter å trekke konklusjon mht emnet

 

Er dere overivrige mth å stengning av tråder eller er dere overivrige til å finne overtredelser av reglene? Leser moderatorer tråder eller leter de bare etter feil? :dontgetit:

Endret av ohh-noo
Lenke til kommentar

QUOTE (ohh-noo @ 12/02/2005 : 18:50)
(...) Leser moderatorer tråder eller leter de bare etter feil? :dontgetit:

Å si at moderatorer bare leter etter feil blir helt galt å si.

Brukere rapporterer brudd på reglene, og moderatorene stenger trådene hvis overtredelsen er ille nok.

Tråder blir jo stengt fordi brukerne skal lære seg å overholde reglene. Egentlig burde jo ikke dette være nødvendig, men det er mange som ikke kan reglene her på forumet!

 

Hvor den grensen på om emnetittelen skal bli redigert eller om posten skal bli stengt går, er nok veldig forskjellig fra moderator til moderator.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...