Gå til innhold

skal ha 2x1024 MB Ram til Athlon64 3500+


astensland

Anbefalte innlegg

Skal kjøpe meg ny pc, og i den forbindelse skal jeg ha 2gb ram (2x1024). Jeg skal ha et nForce4 hovedkort og en athlon64 3500+.

Har sett på Corsair som jo koster 4300kr, Apacer som kommer på ca 3600 for 2 stk, og sist GEIL til 3000kr.

 

Har altså 3 varianter her, som variere fra 3000 til 4250 kr.

Jeg skal ikke overklokke noe som helst, skal bare ha et stabilt system.

 

Hvilken produsent er anbefalt her?? Hvis GEIL funker bra med amd64 så vil jeg jo helst går for den da...

 

Noen som har noen tips??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
GeiL fra PS Data går for å være bra RAM, dem har jo også livstidsgaranti. Ikke hørt om tilfeller hvor det ikke går overens med nForce4 enda. Du har muligheten til å kjøpe 4x512 og enda kjøre dual, da er ukens tilbud hos Komplett nå en alternativ, under 3k.

Takk for svar. Med andre ord er det 4 ram slotter på nForce4 kort??? Og jeg får da altså dual channel med at 2 og 2 slot'er deler en kanal (altså 4 ram brikker, der 2 og 2 ram brikker deler en kanal)?? Forstår jeg det rett nå eller?

Lenke til kommentar

Det stemmer. For å garantere deg kan du jo sjekke layout på kortet via bilder og ellers bare se på specs. En kamerat fikk nylig et A8N SLI Deluxe og det hadde 4 slots, jeg har også sett på andre som har 4 slots. 2 + 2 banker fungerer som dual, så sant størrelsen på brikkene stemmer, og med 4x512 så har man jo lik størrelse. Problemet er jo da at du ikke har mulighet til å oppgradere senere, vet ikke bruken din av maskin, men 2GB holder til GANSKE så mye.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...