Gå til innhold

Halflife opphøyd i to


Anbefalte innlegg

Hmm. Jeg har fundert på en ting. Halflife 2 er skrevet som halflife opphøyd i to i alt valve har gitt ut.

 

 

Skal vi si at et liv er 1. Et halvt liv er da 0,5.

 

Dvs 0,5 ^ 2 som igjen er 0,25. Det vil da si at vi kan kalle halflife 2 for quarterlife?

 

Dette stiller en hel del ubesvarte spørsmål! Et skjult budskap? Tåler man mindre i halflife 2 enn i halflife 1? HVORFOR halflife? Hvorfor et halvt liv?

 

Og HVORFOR i all verden et kvart liv?

 

 

:w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hmm. Jeg har fundert på en ting. Halflife 2 er skrevet som halflife opphøyd i to i alt valve har gitt ut.

 

 

Skal vi si at et liv er 1. Et halvt liv er da 0,5.

 

Dvs 0,5 ^ 2 som igjen er 0,25. Det vil da si at vi kan kalle halflife 2 for quarterlife?

 

Dette stiller en hel del ubesvarte spørsmål! Et skjult budskap? Tåler man mindre i halflife 2 enn i halflife 1? HVORFOR halflife? Hvorfor et halvt liv?

 

Og HVORFOR i all verden et kvart liv?

 

 

:w00t:

eller om du tenker på half-life som et spill fremfor et tall - og at hl² da vil si at half-life, enkelt og greit, er multiplisert med seg selv? :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-uVTr2vDm

Du sier noe der... trur heller det er det.

Har ikke noe med halvt liv å gjøre i HL?

Er ikke sånn at man bare har et halvt liv?

 

Menmen.

 

Hvordan skriver man et tall opphøyd? (lite) ?

 

Edit : satanjapan...

Endret av Slettet-uVTr2vDm
Lenke til kommentar
tror du har litt for mye fritid.

enig

hadde time på skolen under gjerningsøyeblikket(da jeg postet posten med andre ord). for mye fritid har jeg da ikke! :cry:

 

er halflife opphøyd i to for å se tøft ut eller har det en mening?

 

 

kanskje en kjapp tolkning at halflife betyr halvt liv, halveringstid klinger bedre. halveringstid opphøyd i to? Er halveringstiden et tall vi får vite, eller kan det være halveringstiden til hvilket som helst stoff?

 

Halveringstiden opphøyd i to? gir ingen mening.

Lenke til kommentar
Tror ikke det er meningen å analysere ett navn på et spill...

Vel, Half Life er et veldig unikt spill hvor mye må analyseres for at du skal forstå historien. Tittelen har vært analysert en rekke ganger, jeg husker ikke så mye av det som har vært nevnt om den. Men som sagt så har de med radioaktiviteten til et stoff (halveringstiden). Hva det stoffet kan være vites ikke, kanskje krystallene fra Xen.

Lenke til kommentar

Altså hvis man deriverer (Half Life)² så får man 2(Half Life). Dette er altså stigningstallet til kurven man får når man tegner Funksjonen f(x)=(Half Life)². Hvis vi nå setter 2(HAlf Life)=0 vil man finne ekstremal punktet\punktene til Half Life.

 

Hvem sier at man ikke får bruk for matte i det daglige???

 

 

Tror nok ikke det er meningen at man skal resonnere seg frem til betydningen av spill tittler nei. :no:

Endret av owgrant
Lenke til kommentar
Hehe, vel selve spillhistorien har jo blitt overtolket/overanalysert til det helt vanvittige, så hvorfor ikke overtolke navnet også? :lol:

Overtolket? Ok, det har blitt tolket mye, også mye rart, men det er poenget med historien :) Tolking er bra! Hadde ikke vært spennende å visst alt, og ikke brydd seg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...