Gå til innhold

Den store UI tråden. Lurer du på noe? Spør her!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Vel nå har jeg prøvd en drøss med slike "ferdig" pakker og blir altså ikke fornøyd med resultatet. Sist pakket forvandlet fonten til noen minimalistiske kråketegn som tok knekken på øynene mine.

 

Mitt spørsmål. Hvilken addons trenger jeg for følgende operasjoner:

 

Raid

Gruppe

PvE

Battlegrounds

Klokke/Guild info/Friend info

Durability

Inventory

XP information

 

Jeg har forøvrig tenkt å bruke disse addons i tillegg:

 

Pitbull (Unit frames)

Bartender 3 (Bar mod)

Quartz (castbars)

Buffalo (Buffs)

Prat2 (chat mod)

Lighthead (Quest addon)

TomTom (Quest addon)

MetaMap (map mod)

 

Så hva burde jeg laste ned? Jeg vil ha minst mulig on screen hele tiden og mest mulig minimalistisk. Det vil ikke si at jeg ikke skal ha noen ting på skjermen

 

 

 

Raid og gruppe og pve = Grid... små firkanter du kan plassere hvor som helst på skjermen, og scale ned til minimal størrelse. den viser det du vild en skal vise.. (hp som mangles, curses, dispells)

det er en all in one addon

 

pve = omen2, tpsmeter, recount... litt vanskelig og determinere hva du sikter til innefor pve...

 

 

battlegrounds = dbm battlemod eller bigwigs. denne greia inneholder timers på hva som skjer

(Farm: horde gains control in 44 seconds) f. eks. du kan også skaffe Natur enemy castbar. for å sjekke hva motstanderne rundt deg kaster mot deg.

 

Klokke/Guild info/Friend info = Movable clock (hviser din lokal tid og server time, hvis du f. eks skulle spille wow i kina en gang) og du kan bevege på den.. du kan skaffe Guild management.. til friend info vet jeg ikke helt.. tror kanskje Fubar har noe som inneholder noe extra informasjon som sted og lvl på den frienden du highlighter på friends lista

 

 

Durability = du kan laste ned FU-bar som har det meste innenfor små gadgets som durability checks og bagspace

 

 

inventory = All-in-one-bag er en fin ting. den lister alle bagene nedover i et vindu, og du kan konfigurere den til å vise tingsom hører sammen, sammen. slik at den setter alle pots og elixirs et sted, alle consumables som sacred candles og seeds, og symbol of kings etc et sted og masse annet.. lur liten sak

 

Xp information = Kills 2 level, bartender3 har en fin xp bar du kan scale og endre på.

 

 

 

alt dette avhenger VELDIG av hvilken class du er og om du skal ha masse raid groups etc på skjermen samtidig.. er du rogue så har du jo omtrent ingenting der i utgangspunktet.. hvis du velger og ikke ha noe av dette.. så sett standard UI-scale til 0.64 på interface, og kjør på wide-screen :)

Lenke til kommentar
Vel nå har jeg prøvd en drøss med slike "ferdig" pakker og blir altså ikke fornøyd med resultatet. Sist pakket forvandlet fonten til noen minimalistiske kråketegn som tok knekken på øynene mine.

 

Mitt spørsmål. Hvilken addons trenger jeg for følgende operasjoner:

 

Raid

Gruppe

PvE

Battlegrounds

Klokke/Guild info/Friend info

Durability

Inventory

XP information

 

Jeg har forøvrig tenkt å bruke disse addons i tillegg:

 

Pitbull (Unit frames)

Bartender 3 (Bar mod)

Quartz (castbars)

Buffalo (Buffs)

Prat2 (chat mod)

Lighthead (Quest addon)

TomTom (Quest addon)

MetaMap (map mod)

 

Så hva burde jeg laste ned? Jeg vil ha minst mulig on screen hele tiden og mest mulig minimalistisk. Det vil ikke si at jeg ikke skal ha noen ting på skjermen

 

 

Du kan jo prøve SpartanUI SpartanUI

Bruker den selv å syns den er veldig pen

Lenke til kommentar
Spartan har for mye dilldall.

 

 

Enig.. det blir for mye og holde styr på og langt mellom knappene :< det eneste den får pluss i boka fra meg av. er utseende. dessuten er key-bindings og macros et helvete. siden det er begrenset med plass til action bars. må som regel innhente extended macro addon og et annet bar system, som ikke passer inn i ui'et :<

Lenke til kommentar
Har Bartender samme funksjonalitet som Bongos? Bongos 2 er ikke blitt oppdatert på en stund, og jeg prøver finne et alternativ.

 

ja det samme. det er action bars. men bongos har flere bars, men bartender ser bedre ut og tar minder plass, scalen på bongos er ikke så bra. men Bongos3 er jo ute nå

Lenke til kommentar
Bongos er enklere, mens Bartender har fler options. Det er i hvert fall mitt inntrykk.

 

Jeg bruker Bartender, jeg er rett og slett vant til det.

 

 

tjaa... de gjør jo strengt tatt det samme. men på Bongos kan du gjøre mer.. du kan rett og slett fløtte på det meste. combiner det med Move anything. og du kan gjøre omtrent hva du vil der inne.. inkl fløtte på map, fps bar, scale opp hva du vil..

 

men allikevel.. bartender er bedre i forhold

Lenke til kommentar
Det bruker jeg Xloot til, som har mange flere options. Jeg liker ikke addons som gjør mer enn det de skal :)

Det er separate Bongos-addons for hver funksjon da men, så det er bare å disable det du ikke trenger. Fordelen er at det er et klikk på minimap-knappen og alle elementer Bongos kontrollerer låses opp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...