Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom har nye priser?


Anbefalte innlegg

:love: Fikk i dag brev fra Bluecom om at jeg blir flyttet over til deres egen sentral. Samtidig ble jeg informert om at hastigheten ble oppgradert fra 720/128 til 1024/384, uten å betale noe ekstra(!)

 

Når jeg går inn på Bluecoms sider, står det at alle 720/128-kunder blir oppgradert til 850/etellerannet.

 

Alle tidligere 1024/384-kunder får 1500/etellerannet. Lurer på hvor mye den hastigheten koster... :love:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv gått gjennom denne prosessen. Catch har kjøpt opp Bluecom, og Bluecom går over til Catch linjer der Catch har utbygd nettverket sitt. Dermed blir kunden utstyrt med nytt modem og ny splitter (som vel strengt tatt ikke er nødvendig?).

 

Synes ikke det er så merkelig at man da får litt raskere linje enn de som bestiller nytt abbonement. Når kunden bes gjøre arbeide for dem, må de kompansere for bryet.

 

Selv om det ikke er så mye arbeid å bytte ut et modem for deg og meg, husk på at også tanter og besteforeldre har ADSL disse dager. Kunder med vegring for å trekke ut kabler de ikke vet hva gjør. Det var en montør til stede for å gjøre dette da de fikk innlagt internet, og de vet kanskje ikke engang hvilken av tingene sine som er "dette modemet". Enda mindre vet de at splitteren de også fikk med (standard "gjør-det-selv" kit?) ikke trenger byttes ut.

 

Kundene har ikke noen interesse av å bytte modem. For dem er det rett og slett stress. Hvis leverandøren stresser kundene sine, er det greit at leverandøren også kompanserer for dette.

 

De av oss som kan nok om datamaskiner til å henge på hardware.no, husker kanskje ikke hvor hjelpeløs man følte seg noen ganger, da man enda var ny og ikke visste helt hva man gjorde. Hadde Telenor ringt meg og spurt om jeg ikke kunne gå bort i omformingsboksen borti gata, og koble meg over på en annen krets, hadde jeg sagt "nei takk". :p

 

.tommyb

Lenke til kommentar

Bor i Sørøst-Oslo, ved Kolbotn. Det jeg ikke skjønner er at hvorfor jeg får 1 mbit linje, når det står at alle på Bluecom/Catch sine sentraler skal få 850 kbit-linja for den samme prisen. Skal ringe Bluecom i morgen og spørre hvordan landet ligger.

 

Jeg skal poste en scan av brevet jeg fikk litt senere.

Lenke til kommentar
jeg har sett bluecom har justert hastigheten på sentralene deres. 1500/512 linje har jeg selv, den er vel blitt 2200/et-eller-annet.

 

har ikke mottatt noe i posten, men kan jeg regne med at jeg har 2200 nå?

 

 

 

Tror ikke du kan forvente det nei. Dem oppgraderer kun de som har vært tilkopla de gamle hastighetene. En annen ting er hva som skjer når de andre tilbyr adsl2+. Vet at catch har drevet å testet dette en stund. Så vi får håpe det skjer noe snart.

Lenke til kommentar
jeg har sett bluecom har justert hastigheten på sentralene deres. 1500/512 linje har jeg selv, den er vel blitt 2200/et-eller-annet.

 

har ikke mottatt noe i posten, men kan jeg regne med at jeg har 2200 nå?

Hvordan fikk du 1500/512-linja? Har aldri sett den hastigheten på Bluecom før. Ringte Bluecom idag, de vil ikke la meg få 1500/448-linja, fordi da måtte jeg oppgradere til dagens 1 mbit, også bli oppgradert til 1.5 mbit-linja :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...