Gå til innhold

Den lille druid tråden


Anbefalte innlegg

Druide her også!

 

Spilt siden juli i fjor. Har aldri problemer med å finne gruppe o.l. Var MT healer i mitt forrige guild, og er MT healer i mitt nåværende. Druiden er ingen lett klasse å spille, men med rett person bak karakteren, så kan man måle seg med primærklassene uten problem. Har sett druider dele ut SYKE mengder med DPS både i moonkin- og catform. Og kan selv stå inne for at vi kan heale bedre enn maaange priests ;)

5655366[/snapback]

MT healer?

Heale bedre enn priests? Det er 2 helt forskjellige healing classes, går ikke i "bedre og best".

 

Setter ikke druids på MT duty. Nytter ikke i rotation(spirit anyone?), og har ingen kjappe heals (kan ikke spamme regrowth). Nei, priest og pala/shaman på tanks, druids på ranged/melee.

 

Du mener vel ikke at du er bedre enn enkelte priests fordi du har healet mer enn dem som healing meteret viser?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

MT healer?

Heale bedre enn priests? Det er 2 helt forskjellige healing classes, går ikke i "bedre og best".

 

Setter ikke druids på MT duty. Nytter ikke i rotation(spirit anyone?), og har ingen kjappe heals (kan ikke spamme regrowth). Nei, priest og pala/shaman på tanks, druids på ranged/melee.

 

Du mener vel ikke at du er bedre enn enkelte priests fordi du har healet mer enn dem som healing meteret viser?

5656077[/snapback]

 

Sette druid på mt funker helt fint, bare å putte en shaman eller priest i gruppen. Vi er ikke så langt i BWL enda (er på broodlord etter guildsplit etc), men har da healet MT i hele MC, ZG og Ony...

 

Hvis du har det samme gearet som i avataren, så burde vel omtrent ikke du gå tom for mana heller?

Lenke til kommentar

Jo, det er meg på avataren. Er litt mer oppdatert ingame dog. Har ikke så mye mana for det, 360 ubuffet intellect, men +~500 healing. Med HotW er det 432 ubuffet intellect, synd man må være feral :p

 

Raidleader har også satt våre druids på MT, noe jeg synes er dumt. Bedre med priest og pala/shaman siden er har kjappe heals. Har forklart dem at vi tjener mer på å sette druids på ranged/melee.

Greit å holde seg i nærheten for NS i tilfelle en skikkelig crit, og for å holde rejuv oppe.

Du sier du er på Broodlord, da er det selvfølgelig best å heale tanks. Pass på roguesa også, spess de som tar fellene. Tenk deg, du ser tanken blir critta for 6-7k(skjer på broodlord), NS er på cooldown, hva gjør du? Starter en 3 sekunders lang heal? Nei, det er da prester og pala/shaman med sine kjappe heals som forhindrer han å dø på første vanlige hit. Heal tanks, men fokuser på å holde roguesa i live.

 

Personlig bruker jeg rank3 og 5 av healing touch, healer litt over 500 og 1000 med mitt nåværende gear.

Lenke til kommentar

Joda, greit nok at de har kjappere heals, men hvis jeg ikke greier å få inn en regrowth, så skal tanken ha ganske lite helse. En regrowth og rejuv som tikker for henholdsvis 200 og 335 hjelper godt på slik at andre healere kan få helsen opp til topp igjen. Men selvfølgelig på en fight som broodlord der en MS-crit kan gjøre livet surt for healere er det flott med noen kjappe heals.

 

Burde egentlig vært mye lenger i BWL enn det vi er, men er noen ulemper med å ha 55 folk i guilden :p

Lenke til kommentar

Ja, overhealing er noe man må passe på som healing-druid.

 

Jeg er litt uenig, og litt enig i Tank-heale teorien din. Selvfølgelig, druids har en stor mangel på raske heals, men vist han blir satt sammen med en priest på en main-tank, har du et veldig bra team. Jeg har selv healet MT i Molten core, vet ikke hvordan det er i BWL og AQ, men i MC og på Onyxia er det ingen problemer med det.

 

Og skjønte ikke helt hva du mente med healing-chain? En druid kan jo selvfølgelig være med i en healing chain. Med mitt gear(som foreløpig ikke er så bra) så har jeg med MC buffs en mana-regen på 120 pr.tick i tilleg til 30/per5sec, også kommer jo det ekstra 30/per5sec fra paladins for oss som spiller alliance.

Lenke til kommentar
Ja, overhealing er noe man må passe på som healing-druid.

 

Jeg er litt uenig, og litt enig i Tank-heale teorien din. Selvfølgelig, druids har en stor mangel på raske heals, men vist han blir  satt sammen med en priest på en main-tank, har du et veldig bra team. Jeg har selv healet MT i Molten core, vet ikke hvordan det er i BWL og AQ, men i MC og på Onyxia er det ingen problemer med det.

 

Og skjønte ikke helt hva du mente med healing-chain? En druid kan jo selvfølgelig være med i en healing chain. Med mitt gear(som foreløpig ikke er så bra) så har jeg med MC buffs en mana-regen på 120 pr.tick i tilleg til 30/per5sec, også kommer jo det ekstra 30/per5sec fra paladins for oss som spiller alliance.

5662495[/snapback]

 

Når test serveren var åpen, var det jeg, lvl 60 druid som healte main tank, så det funker det også.

Lenke til kommentar
Jo, det er meg på avataren. Er litt mer oppdatert ingame dog. Har ikke så mye mana for det, 360 ubuffet intellect, men +~500 healing. Med HotW er det 432 ubuffet intellect, synd man må være feral :p

 

Raidleader har også satt våre druids på MT, noe jeg synes er dumt. Bedre med priest og pala/shaman siden er har kjappe heals. Har forklart dem at vi tjener mer på å sette druids på ranged/melee.

Greit å holde seg i nærheten for NS i tilfelle en skikkelig crit, og for å holde rejuv oppe.

Du sier du er på Broodlord, da er det selvfølgelig best å heale tanks. Pass på roguesa også, spess de som tar fellene. Tenk deg, du ser tanken blir critta for 6-7k(skjer på broodlord), NS er på cooldown, hva gjør du? Starter en 3 sekunders lang heal? Nei, det er da prester og pala/shaman med sine kjappe heals som forhindrer han å dø på første vanlige hit. Heal tanks, men fokuser på å holde roguesa i live.

 

Personlig bruker jeg rank3 og 5 av healing touch, healer litt over 500 og 1000 med mitt nåværende gear.

5657131[/snapback]

 

360 int ubøffa sier du? hvilket gear er det du har? Hele stormrage settet?

Lenke til kommentar
Og skjønte ikke helt hva du mente med healing-chain? En druid kan jo selvfølgelig være med i en healing chain. Med mitt gear(som foreløpig ikke er så bra) så har jeg med MC buffs en mana-regen på 120 pr.tick i tilleg til 30/per5sec, også kommer jo det ekstra 30/per5sec fra paladins for oss som spiller alliance.

5662495[/snapback]

 

120 mana fra spirit? Akuratt nå har jeg 246 spirit og 20 manaregen fra items, og får 85 mana per tick out of combat. Setter på litt manaregen gear, BoK, MotW, og DS så nærmer jeg meg 120. Men du får altså 120 + manaregen items? Link til gear?

 

Nei, en druid regenererer mindre enn en prest. Om presten har crapgear og du epics blir det jo selvfølgelig noe annet, men classmessig så er prester bedre. Pluss, du glemmer vi har ikke wands, noe prester på alliance kan spamme seg opp til 100% mana med JoW relativt kjapt, mens du som druid må enten melee, eller rank1 wrath.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...