Gå til innhold

Verdenspoliti på piratvare!


Anbefalte innlegg

leste akkurat gjennom tråden med ham som sa fra til microsoft om mulig uærlig selger på qxl...

til vedkommene og alle andre som skriker ulv ulv og de som kommenterer sine svar med:

"dette er muligens ikke lov", "ikke lov å diskutere dette i forumet", gjerne på poster som omhandler f.eks kopiering av egne dvd´er o.l, DERE IRRITERER meg!!

 

Hvorfor skal dere være verdenspoliti??

 

kan ikke moderatorer gjøre jobben sin uten at alle skal bli rapportert av andre brukere??

 

hver post som omhandler kazaa..åpne porter slik at det funker osv, blir jo karakterisert som regne warez syndikatet jo!!!

 

la nå folk holde på,spørre om legitime ting...

kazaa har aldri vært forbudt!! heller ikke kopiere egne dvd´er!!

 

så hvis du ser noe "skummelt" på qxl, er det kanskje det er fordi hele stedet er gjennomsyret av tjuvradder, falske selgere og mennesker som lever av å lure andre...

 

mener å ha lest et sted at de aller fleste små og mellomstore bedrifter i dette landet opererer med ugyldige lisenser, kan dere ikke heller bruke tiden deres som verdens warez politi på å infiltrere disse bedriften, sikre bevis, og dra dem selv inn for retten på vegne av microsoft??!!!

 

Jeg er som nevnt dritt lei dere moralister som ødelegger og legger en demper på så ett ellers så flott forum!! ta opp sakene der de hører hjemme, hos qxl o.l, men ikke gidd å fyll opp forumet med kjipe og gjerne uinteressante poster!!

 

takk for meg...

 

og nei, jeg ikke en bitter ung mann...bare på dere j-vla idioter!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Må si at jeg synes det du skriver her er tull.

Det er ikke slik at vanlige brukere ikke kan si ifra om at noen har brutt reglene, tvert imot, jeg tror at moderatorene er glade for det. Det letter jo tross alt jobben deres. Jeg regner også med at de fleste bruker Report-knappen samtidig som de kritiserer noen for å ha brutt reglene, det gjør iallefall jeg.

 

Jeg synes heller ikke at folk tar alt for å være snakk om warez. Blir det spurt om f. eks. hvilke huber som er gode å laste ned fra, ja da er det i mot reglene.

Endret av @kd
Lenke til kommentar

appropos bedrifter og pirat-programmvare..

 

om jeg har villet så kunne jeg ha ringt til ett par sånne opphavsrett-'jegere' og tipset dem om ett par bedrifter jeg vet om som har som hobby å laste ned ny programvare via nettet, brenne og bruke platene internt på sine egne jobb-maskiner. OS, office, adobe, macromedia, corel og mange flere store program finnes på umerkede cd-r plater hos dem jeg vet om, og dem er garantert ikke de eneste som har en slik praksis.

 

men nei, jeg kommer ikke til å si hvilken bedrifter det er, ikke fordi jeg syns det er feil av dem å bruke kopierte plater, men fordi jeg ikke er av den skinnhellige typen som tar med ene hånden og gir med den andre.

som de aller fleste så har jeg og svin på skogen når det gjelder lisenser og jeg kan godt forstå hvorfor folk tyr til slikt.

Lenke til kommentar

Er enig, sånne poster bør ikke bli stengt.

Men er enig at man bør stenge poster som oppfordrer til piratkopiering eller som viser hvordan man bryter norsk lov. F.eks. syns jeg man ikke skal stenge poster som spør om feks. "Hvordan får man kopiert CD plater med kopistperre" Når man ofte kopierer cder til back-up tilfelle barna ikke behandler dem serlig pent (noe som de som regel ikke gjør)

Lenke til kommentar

Hokay, nå skal ikke jeg være "ovenfra-og-ned" eller noe sånt, men jeg har vel etter hvert 2-årsjubileum på forumet, og jeg finner ikke ord hvordan det irriterer meg at folk MÅ spørre om warez, cracks, nedlastningsprogrammer o.l. gang på gang. Klarer ikke folk å lese sticky'ene i de forskjellige fora? :roll:

 

BTW; report-knappen er genial. Men den gir du beskjed til moderatorer om at noe ulovlig er postet/skrevet/whatever. Det er ikke nødvendig å skrive "din idiot, slikt hører ikke hjemme her," moderatorene får beskjed uansett.

 

Såh, da skulle vel dette problemet være løst?

Lenke til kommentar

Ærlig talt, når du ikke klarer å følge reglene som er satt for dette forumet (og de er der for en grunn) så må du forvente litt pepper eller i det minste litt rettledning. Bare fordi de ikke er moderatorer betyr det ikke at de ikke skal få lov til å si ifra når du har gjort noe galt.

 

Jeg syntes faktisk synd på moderatorene som gang på gang må stenge emner på grunn av dette med piratkopiering, særlig under Programvare-forumet. Jeg syntes egentlig det burde ansettes et par nye Programvare-moderatorer som kan få irettesatt noen av brukerne der litt (kankje litt drøyt med et par, men i hvertfall èn).

Lenke til kommentar

QUOTE (tor_erik @ 06/02/2005 : 00:03)
Hokay, nå skal ikke jeg være "ovenfra-og-ned" eller noe sånt, men jeg har vel etter hvert 2-årsjubileum på forumet, og jeg finner ikke ord hvordan det irriterer meg at folk MÅ spørre om warez, cracks, nedlastningsprogrammer o.l. gang på gang. Klarer ikke folk å lese sticky'ene i de forskjellige fora? :roll:

BTW; report-knappen er genial. Men den gir du beskjed til moderatorer om at noe ulovlig er postet/skrevet/whatever. Det er ikke nødvendig å skrive "din idiot, slikt hører ikke hjemme her," moderatorene får beskjed uansett.

Såh, da skulle vel dette problemet være løst?

Hør hør :)

Jeg ser ingen problemer med at tråder som bryter med retningslinjene rapporteres inn slik at vi som moderatorer får gjort jobben vår. Om en av forumbrukerne gjør trådstarter oppmerksom på regelbruddet trenger heller ikke å være noe problem, men vanlig høflighet gjelder også her (som ellers på forumet).

Vi ser helst at alle forumbrukerene leser retningslinjene og nettiketten slik at de har oversikt over hvilke regler og retningslinjer som gjelder her på forumet. Dette er det uheldgvis ikke alle som gjør. Skulle en bruker gjøre trådstarter oppmerksom på et event. regelbrudd bør trådstarter ta dette til seg og sjekke med retningslinjene og ordne opp i eventuelle brudd.

Det er ikke noe poeng i å peppre trådstarter eller bruker som informerer om dette, ei heller at alle som er innom denne tråden skal informere om at de vet bedre enn trådstarter.

 

Finner du tråder/innlegg som du tror er brudd på retningslinjene rapporterer du disse inn til oss så vil vi vurdere disse.

 

Det som derimot irriterer meg er når noen klarer å starte en tråd med "jeg vet ikke om dette er lov"/"bryter kanskje med retningslinjene...". Da leser du først gjennom retningslinjene og så poster du tråden din. Er noe uklart etter å ha lest både retningslinjene og nettiketten kan du ta kontakt med en moderator.

Lenke til kommentar

QUOTE (am3k @ 06/02/2005 : 02:28)
Det som derimot irriterer meg er når noen klarer å starte en tråd med "jeg vet ikke om dette er lov"/"bryter kanskje med retningslinjene...". Da leser du først gjennom retningslinjene og så poster du tråden din. Er noe uklart etter å ha lest både retningslinjene og nettiketten kan du ta kontakt med en moderator.

 

Du har vel ikke tengt på at det kan hende folk ikke er helt sikre på hvor grensen går. Feks, er det lov å pote innlegg med "hvordan får man kopiert DVD med kopisperre, skulle gjerne tatt noen back-ups"?

 

Sånne innlegg kan jo gjøre at folk kan gjøre noe ulovelig men den var jo ikke ment som det.

Lenke til kommentar

QUOTE (hahaha2 @ 06/02/2005 : 17:19)
QUOTE (am3k @ 06/02/2005 : 02:28)
Det som derimot irriterer meg er når noen klarer å starte en tråd med "jeg vet ikke om dette er lov"/"bryter kanskje med retningslinjene...". Da leser du først gjennom retningslinjene og så poster du tråden din. Er noe uklart etter å ha lest både retningslinjene og nettiketten kan du ta kontakt med en moderator.

 

Du har vel ikke tengt på at det kan hende folk ikke er helt sikre på hvor grensen går. Feks, er det lov å pote innlegg med "hvordan får man kopiert DVD med kopisperre, skulle gjerne tatt noen back-ups"?

 

Sånne innlegg kan jo gjøre at folk kan gjøre noe ulovelig men den var jo ikke ment som det.

Tror du har misforstått meg litt, har uthevet noe av quoten.

Det er en forskjell på å forhøre seg om hvor grensen går og bryte denne.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...