Skabb Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 Men før anbefalingene vil jeg sette visse kriterier: -Glem disse spillene da jeg har dem fra før: Rome total war civilization 3 civilization 2 Red Alert 1-Genrals Zero: Hour WC2 og 3 AoE AoM Empires:Dawn of the modern world Rise of nations -Vil gjerne ha en salig blanding av diplomati, politikk og taktikk på et dypere plan, grafikken bør være pen. Noen som vet?
minialeks Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 (endret) DU kunne jo prøve RISK II Ellers kunne Eurpoa Universalis være noe.. Forresten: Ground Control 2 er absolutt til å anbefale!! Endret 4. februar 2005 av minialeks
Desdichado Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 Jeg ville gitt spillet Knights of Honor en sjangse var jeg deg. Et sterkt undervurdert spill i mine øyne. Les gamer.no sin omtale... Omtale av Knights of Honor
Herr Brun Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 Stronghold-spillene er å anbefale! Ellers kan du prøve Warhammer 40k: Dawn of war, og eventuelt Warhammer: Dark Omen. Dette er to utrolig bra spill i mine øyne. Foruten om disse så har du jo nevnt alle de "store" spillene. Herr Brun
ttt Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 sidan du har rome total war, kan du kanskje være interessert i nokon av dei tidlegare total war spela. Medieval: Total War + expansion Medieval Total War: Viking Invasion Shogun: Total war
Skabb Skrevet 6. februar 2005 Forfatter Skrevet 6. februar 2005 Takk for alle svar men nei, ingen av de overnenvnte spill tilfredstiller mine kriterier. En runde civ3 i multiplayer however er nok det jeg trenger ja.
HenL Skrevet 6. februar 2005 Skrevet 6. februar 2005 Red Alert 2 multiplayer. Heroes of Might and Magic 2-3 single player.
Gaute65 Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 Vel jeg får ri mine kjepphester. Victoria. Et strategi spill der du styrer alt i et lands liv. Der er et diplomati, krig, strategi og politikk. Veldig vanskelig å mestre, fåes antagelig på billigsalg. Hearts of Iron 2. Styr hvilket som helst land fra 1936-1948. Politikk, strategi, krig og utvikling av teknologier. Ingen av disse spillene r spesielt vakre å se på, ingen 3d effekter. Men helt greie til sitt bruk. Begge spilles også i MP, bør ha bredband for at det skal gå greit. For mer info om spillene se min sig.
Kuroneko Skrevet 8. februar 2005 Skrevet 8. februar 2005 Ser ut som om du liker civ-spillene. Min favoritt i denne serien er Alpha Centauri. (Jadda, det kan kanskje diskuteres om det er en del av serien, men pah). Diplomati, vold, bygging, atomvåpen. Det er kanskje ikke så skrekkelig pent, men hvem ser sånt etter den første timen.
Skabb Skrevet 9. februar 2005 Forfatter Skrevet 9. februar 2005 Red Alert 2 multiplayer. Heroes of Might and Magic 2-3 single player. Red Alert2 er sanntidsstragi og er ikke det jeg er ute etter, er selv stor fan og serien og brukte 1000nvis av timer på det en gang i fortiden. Det tar av på lan da men noe slikt har jeg ikke tiljenglig for øyeblikekt. Heroes of Might and magic serien er nok et par spill jeg har brukt over 1000vis av timer på. Spillserien er jo god som gull men jeg har spillt meg lei. Ser frem til den femte tittlen i serien. I april/mai bør du kjøpe Empire earth 2! Dfinitivt ja! Dette spillet er noe jeg gledegleder meg til. Venter forøvrig på de store titlenes som civilization 4 og Age of Empires 3. Men det er en stund til. Vel jeg får ri mine kjepphester. Victoria. Et strategi spill der du styrer alt i et lands liv. Der er et diplomati, krig, strategi og politikk. Veldig vanskelig å mestre, fåes antagelig på billigsalg. Hearts of Iron 2. Styr hvilket som helst land fra 1936-1948. Politikk, strategi, krig og utvikling av teknologier. Ingen av disse spillene r spesielt vakre å se på, ingen 3d effekter. Men helt greie til sitt bruk. Begge spilles også i MP, bør ha bredband for at det skal gå greit. For mer info om spillene se min sig. 10 poeng til deg for riktig svar. Disse ville nok vert spillene jeg søker etter, men jeg er av den visuelle typen og er nok litt kresen på det området. Tviler ikke på at dette er spill som kjører strategi og taktikk på et mye dypere nivå en det et mer visuelt orientert spill ville gjort. Tror jeg heller satser en mynt på en ny sjanger som f.eks MMORPG. Har ikke tørt å utforske denne sjangeren enda siden jeg mener at slike spill er altfor tidkrevende. Klart man må sette grenser selv men når det kommer til stykket tror jeg alle her vet at man lett blir sittende en time eller to ekstra bare for å gå opp i level eller ta en runde til osv...Så da blir det nok WoW på meg så lenge. Igjen takk for alle svar, må nok innse at det spillet jeg ønsker meg ikke eksisterer for øyeblikket men hvem vet hva fremtriden bringer. Ser ut som om du liker civ-spillene. Min favoritt i denne serien er Alpha Centauri. (Jadda, det kan kanskje diskuteres om det er en del av serien, men pah). Diplomati, vold, bygging, atomvåpen. Det er kanskje ikke så skrekkelig pent, men hvem ser sånt etter den første timen. hehe, ja jeg liker konseptet men jeg klarer ikke å spille det ut fordi det er visse elementer ved spillet som irriterer meg. F.eks er d grenseløst irriterende i en krig at byer du okkuperer overkaster seg makten til fienden turen etterpå. Selfølgelig er dette et luksuproblem da du bare kan brenne byen til grunne men det var da min mening. Civ serien nærmer seg no bra no og jeg er svært forventningsfull til nummer 4. La oss håpe dette blir en suksess. Forresten mens jeg er på tråden, finnes det noen romsimulatorer med meget høy visuell kvalitet ipå markedet. Prøvde dette nexus spillet da, det var imponerende vakkert, men jeg skjønte ikke en dritt av hva jeg gjorde da. Det var jo seff ikke no tutorial i demon(trist) men spillet så bra ut. Noen som har erfaringer med dette spillet. Har jo hørt om Homeworld 2 og slikt, er dette og foretrekke over nexus? Eller for å kome frem til saken: Beste romsimulator på markedet idag?
Acrid Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 Hva med Galactic Civilizations eller Master Of Orion 3?
mESA Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 (endret) http://gamer.no/art.php?artikkelid=12829 Trur ikke det skulle være så komplisert (testet demoen og det var litt bra) Edit: Såg ikke at det skulle være pen grafikk, men det er verdt og prøve det alikavel. Endret 10. februar 2005 av MeSa
brd Skrevet 10. februar 2005 Skrevet 10. februar 2005 heros 3 ikke 4 kan eller vent til heros 5 kommer ut.detder eg men tilbf forumet
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå