Gå til innhold

Xerox 19" LCD XA7-19I erfaringer ?


arr1000

Anbefalte innlegg

- En "fixed" DVI kabel?

 

Enig i at det suger litt dersom man skulle være riktig uheldig. Men et mye større problem er bøyde pinner, og det er sikkert derfor den er attached. Så det ikke skal skje.

 

- Mange døde pixler

 

Ingen her.

 

- Etterslep er tydelig i spill

 

Ikke merket noenting jeg. Og jeg er kresen på slikt.

 

- Refleksjoner fra glassplaten

 

Bare med sollys, og da må det være relativt sterkt, i riktig vinkel, og man må ha mørk skjerm. Et kjent problem med alle glassflater.

 

- Kan ikke høyde justeres

 

Det er feil. Min kan i hvert fall det. Jeg har 1000:1 8ms versjonen. Den kan justeres både horisontalt og vertikalt.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har atter en gang fått en NY Xerox 19" LCD XA7-192I

ENDELIG er alt i orden. :cool:

Den er kommet med ny PSU og chipset feilen skal være fikset.

Hørte noe rykter om at den var et annet firma som lagde delene til denne "nye" xeroxen... og at bilde kvaliteten skulle være dårligere.... :hmm:

 

Tøys fra ende til ende. kvaliteten er like bra den. Stille ved kald oppstart, flotte farger, kort og godt bare lov ord . elsker denne her ... men det måtte 3 skjermer til da før det klaffet lol :w00t:

Lenke til kommentar

og hvordan ser dere at dere har fått riktig modell? på esken skjermen ligger i sto det bare Xerox XA7-19i. Mens jeg bestilte 192i, men det er nok pga at det er en generell eske for begge modeller, samme med bruksanvisning. Men hvordan da finne ut hva skjermen heter?

Lenke til kommentar

Ofte er faktisk nettbutikkene raskere med å oppdatere info om skjermene enn nettsidene til produsentene selv, utrolig men sant..

Har sett dette flere steder, et eksempel er GNR skjermer hos pyton.no, der all info om skjermene fra produsent viser kun vga mens de faktisk har dvi..

Problemet er nok at produsentene oppdaterer til faste tider (kvartalsmessig?) mens butikkene gjør det konstant..

Lenke til kommentar

Og da har jeg fått denne skjermen i hus, kom to dager etter at jeg bestilte fra Netshop.

Leste noe tidligere i tråden om en pipelyd, men at det skulle være fikset i de nye versjonene... Mulig det skal være sånn, mmen jeg kan såvidt høre en pipelyd på min... Går kanskje over etter en liten stund?

 

Ellers er førsteinntrykket fantastisk! Overgangen fra en utslitt 17"CRT er enorm! Ingen døde pixler såvidt jeg kan se, men må jo se nøyere etter...

Lenke til kommentar

Angående esken, så kan jeg fortelle at begge skjermene nå heter XA7-19I, både 8ms og 16ms. Det har jeg utdypet mer i en annen tråd. Det finnes altså ikke lenger noen skjerm som heter 192I.

 

Angående pipelyden så har jeg også litt høyfrekvent pipelyd som kommer når skjermen er kald, men den forsvinner etter noen få minutter. Er skjermen (eller rettere sagt strømforsyningen til skjermen) varm hører jeg ingenting.

 

Jeg er veldig fornøyd med min. Har hatt den litt under en uke nå og bildet er flott, ingen døde pixler, farger er bra. Liker glasset foran skjermen, og jeg har ingen problemer med refleksjoner.

Lenke til kommentar

Og da har jeg hatt skjermen min i litt under et døgn (og har sittet med den omtrent hele tiden siden jeg fikk den :roll: ). Pipelyden er fortsatt der med en gang jeg skrur på skjermen, men den forsvinner fort, så ser ikke på det som noe problem.

 

La veldig godt merke til refleksjonene på begynnelsen og ble først veldig usikker på om jeg virkelig kom til å kunne bruke den midt på dagen når det er så lyst her, men etter et par timer har jeg vent meg til det og legger ikke merke til noe refleksjoner med mindre jeg ser etter.

 

Døde pixler har jeg da to av, men de er på hver sin ende av skjermen (venstre nede og høyre oppe), og er kun synlige hvis skjermen er helt sort. Absolutt ikke noe som kommer til å plage meg.

 

Ellers vil jeg bare si at forskjellen fra min gamle 17"crt var enorm! Angrer på at ikke jeg har kjøpt ny skjerm for leenge siden. (Men nå kommer jeg ihvertfall ikke til å klare å sitte mindre med dataen...)

Lenke til kommentar
Ellers vil jeg bare si at forskjellen fra min gamle 17"crt var enorm! Angrer på at ikke jeg har kjøpt ny skjerm for leenge siden. (Men nå kommer jeg ihvertfall ikke til å klare å sitte mindre med dataen...)

 

Gratulerer med ny sjefs skjerm! :cool:

 

Når jeg kjøpte denne skjermen satte jeg den ved siden av min 19CRT for å sammenligne , kobla begge til skjermkortet samtidig , boota Windows , og bare woooaw! :dribble:

Har i all stund siden lurt på hvodan øynene klarte å se på den slitne 19" CRT'n.

Var jo som å se på grøt i forhold!!

Lenke til kommentar

Har nå hatt skjermen snart i 1 uke og er kjempefornøyd. Pipelyden er som sagt null problem ettersom den da forsvinner etter noen minutter.

Har heller ikke merket noe til døde piksler. Btw, hvis døde piksler skulle vise seg, har man vel ikke no annet valg enn å sende den inn igjen ettersom dette beskyttelses glasset foran hindrer en i å massere pikslen?

 

Er det et program man kan laste ned som kalibrerer lcd-skjermer? Vet at det finnes, men har ikke funnet steder man kan laste ned.

Lenke til kommentar

Slenger meg på her og er neesten like fornøyd som dmeNt`...

Har tre døde piksler, men det er ikke noe jeg legger merke til hvis ikke jeg stirrer, så gidder ikke stresse med å sende inn og styre.

 

Jeg er dog veldig interessert i et kalibreringsprogram, eventuelt at noen andre av dere som har denne skjermen forteller hvordan dere har stilt den inn, for jeg har absolutt ikke vært fornøyd de gangene jeg har sett film på skjermen. Det sorte blir ikke sort, og alt det mørke går i hverandre (vondt å skille). Jeg vet at LCD-skjermer ikke er like gode som CRT, men tror nok det kan bli bedre enn jeg har for øyeblikket.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...