Gå til innhold

Xerox 19" LCD XA7-19I erfaringer ?


arr1000

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Du er ikke den eneste som hører den pipelyden, breiulf. Her sitter jeg med ca. en uke gammel Xerox 19" skjerm, og begynte å høre pipingen igår ettermiddag. Lyden er ikke så høy, men den er på en frekvens som er hørbar og ikke minst irriterende i lengre tid. Først så skjønte jeg ikke hvor pipelyden kom fra inntil jeg leste denne innlegget i forumet. Bra hvordan folk dele erferinger her på forumet :thumbup: Skal nok ta kontakt med netshop og høre med dem angående pipelyden.

 

Tror ikke den pipelyden har noe ting å gjøre med skjrmkortet, når det er flere av oss med det samme problemet, så det nok et produkjonsfeil, eller noe i den retningen.

 

Men skjermen er ellers veldig bra, iforhold til min 3 år gamle CTR skjerm ;) Kontrasten, fargene og designet er på sitt beste plass og det er en fryd å spille på denne skjermen. Det er bare den pipelyden som er den store minuset.

Endret av Unstable
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Ok folkens, jeg tok kontakt med Xerox, og dette er hva de sa om pipelyden:

 

In the past during a cold startup the soft peeping sound could happen until the monitor is warmed up. This was caused by the integrated power supply in the XA7 series. The chipset  has now however been modified preventing this to happen and if you do get a display making noise beyond the normal, it will be covered by warranty.

 

Kind regards,

Xerox-displays Europe

Endret av Radar911
Lenke til kommentar
Ok folkens, jeg tok kontakt med Xerox, og dette er hva de sa om pipelyden:

 

 

QUOTE 

In the past during a cold startup the soft peeping sound could happen until the monitor is warmed up. This was caused by the integrated power supply in the XA7 series. The chipset  has now however been modified preventing this to happen and if you do get a display making noise beyond the normal, it will be covered by warranty.

 

Kind regards,

Xerox-displays Europe

 

 

 

 

Takk for at du sjekka ut dette! :thumbup:

På min er det bare i noen sekunder for tiden(ved oppstart) , men kjekt å vite!

 

Forøvrig en utrolig knall skjerm!

har aldri kjøpt en pc komponent jeg har vært så fornøyd med!

Skal sammenligne med en splitter ny 17" BenQ LCD om noen dager(litt dårlig sammenligningsgrunnlag , pyttpytt) bare for å se om jeg gjorde rett når jeg kjøpte en så dyr skjerm.

Jeg hadde valgets kvaler den gang om jeg skulle ta til takke med en 17LCD samsung til 2000kr. Penger spart er jo penger tjent!:)

Endret av dkvam
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
ja ja da skjedde det igjen. xerox 19" lcden døde FOR ANDRE GANG siden 21 mars

 

Er dette mulig eller er denne digge skjermen en gedigen fiasko????

 

Må byttes ATTER en gang 

 

Kjipe greier da!

 

Du har ikke skjermen stående inne på no våtrom eller sånt? :!:

Nei , du må ha vært ekstremt uheldig.

Jeg er så fornøyd med min at jeg vurderer å kjøpe en til , men netshop har dem ikke på lager!

 

Oppførte skjermen seg normalt og plutselig døde?

Eller fikk den symptomer?

Lenke til kommentar

Skjermen oppførte seg normalt. :dontgetit:

Den våknet ikke etter at screensaver slo den av... vanlig temp i rommet her ikke noe ekstremt lol. Skjermen er perfekt, omtrent... skal ha en ny selvsagt, ikke noe anna merke nei. funker bra til spill og film. den er digg ass :dribble:

sitter på 19" crt nå og venter :cry::thumbdown::innocent:

Lenke til kommentar

Er veldig interessert i denne skjermen, men det virker ikke som noen har testa den enda?

 

Har 3 mulige kandidater:

 

Xerox XA7-19i

Har fått mye skryt her. Ser designmessig veldig bra ut. Mangler høydejustering?

specs: 8ms, 1000:1, 300 cd/m2

 

Viewsonic VP191s

Litt nyere modell enn vp191b som fikk masse skryt hos Toms hardware

specs: 25ms, 700:1, 250 cd/m2

 

NEC Multisync 1970GX

Fikk god omtale av HW.no og dinside.no, mindre bra omtale av toms hardware

specs: 8ms, 700:1, 400 cd/m2

 

Noen som kan gi meg grunner for hvorfor en av er et bedre valg enn de andre? Hvor mye vits er det å basere seg på specs? Etter å ha lest testene på tomshardware så er det jo masse andre teknologier som kan gjøre skjermene mye raskere selv om de bare er rated med 25 ms (f.eks. viewsonicen).

Endret av lamah
Lenke til kommentar

Ryktet sier at Xeroc skjermen omtalt i denne tråden benytter seg av samme panel som Viewsonic vp191 (8ms), altså et MVA panel med overdrive fra AU optronics.

MVA teknologi har historisk vært veldig bra på fargegjengivelse og "viewing angle", men har slitt med etterslep. Overdrive teknologien har visstnok hjulpet på dette, og panelet brukt i Viewsonic (og ovennevnte Xerox?) går for å være et av de beste som er tilgjengelig for øyeblikket når det gjelder spill.

 

Eneste nettstedet jeg fant som hadde testet begge skjermene var tomshardware.

1970GX

VP191

 

SLenger med en link til denne oppsumeringstesten hos behardware, siden det er mye nyttig informasjon der.

 

edit:

Glemte å ta med at 1970GX benytter et TN film panel. Så vidt jeg veit er dette et 8 ms panel fra Samsung, det samme som sitter i Hyundai L90D+ og Samsung 913N.

Endret av Odd Logic
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte denne skjermen nettopp, og er en som er VELDIG kresen på skjermer. Jeg har bare lovord om den.... brukt den i noen dager nå... og sitter i halleluja stemning over å ha gjennoppdaget mye rart. Spill jeg har spillt lenge som *ser* annerledes ut, nye detaljer osv... spooky :)

 

Ingenting på den som drar ned som ikke er 'medfødt' med LCD teknologien. Synsvinkel osv.

 

Den er pen, den er rask, den er fargefull, den har null baklys, den er sylskarp i native... ahhhh.

 

Ofte når man slipper produkter som virker for bra til å være sant, slik som det ser ut på papiret med specsene til denne skjermen, så er dette et av de sjeldne tilfellene der de leverer. Jeg skjønner ikke at Xerox ikke reklamerer... kanskje de tenker som så at den selger seg selv.

 

Dette er et klart tilfelle av løp og kjøp... jeg vurderer å bruke kreditt til en kjøpe en til, til dual...

Lenke til kommentar
ja ja da skjedde det igjen. xerox 19" lcden døde FOR ANDRE GANG siden 21 mars

 

Hvilken versjon er dette? Det finnes 3 forskjellige. 20ms, 16ms, 8ms. 8ms er den nyeste. Faktisk kom den nettopp på markedet, så det må være en eldre versjon du har, med gammelt chipset.

 

EDIT: *4* versjoner. 25, 20, 16, 8! Ser ut til at det er 8 som gjelder. Dessuten er det to versjoner av 8ms skjermen! En amerikansk med 800 kontrast, og en europeisk med 1000!

 

Let the madness begin... lol

 

PC butikkene i norge, netshop, pcutstyr osv. selger hvertfall riktige versjoner.

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar

Etter litt leting fant jeg noen "tester". Ikke alle som synes skjermen er like super fantastisk, men vet ikke helt hvor mye vekt som legges på disse folka sine meninger:

 

Tweakers.net review (oversatt fra nederlandsk)

 

For å oppsummere det viktigste negative:

 

- En "fixed" DVI kabel? (Det skjønte jeg ikke, mulig den henger fast i skjermen?)

- Mange døde pixler

- Etterslep er tydelig i spill

- Refleksjoner fra glassplaten

- Kan ikke høyde justeres

 

Noen som har skjermen som kan kommentere disse punktene? (Prøv å vær kritisk :))

Endret av lamah
Lenke til kommentar
En "fixed" DVI kabel? (Det skjønte jeg ikke, mulig den henger fast i skjermen?)

- Mange døde pixler

- Etterslep er tydelig i spill

- Refleksjoner fra glassplaten

- Kan ikke høyde justeres

 

 

Fixed DVI kabel.

Ja , den henger fast i skjermen. Dette synes jeg var litt irriterende.

Hadde egentlig ventet meg både DVI og Dsub tilkopling på en så dyr skjerm.

 

Mange døde pixler

Jeg har ingen , noen andre her som har fått med defekte pixler???

 

Etterslep er tydelig i spill

Mine øyne har ikke sett noe etterslep. Nå vet jeg knapt hva etterslep er annet enn hva jeg har lest om det , men jeg har spilt mye fps spill med denne skjermen , og jeg har aldri lagt merke til noe slags "blurring" hvis det er en måte å forklare etterslep på.

 

Refleksjoner fra glassplaten

Her er det største minuset med skjermen , det gjelder å ikke ha sola skinnende rett inn på denne , da blir det mye refleksjon , det er jo glass.

Men , det er bare på svært lyse dager jeg har hatt dette problemet.

Plassering av skjermen er alfa og omega.

Glasset har jo og en svært stor fordel , stikkord:

*Rengjøring(Rengjøring av vanlig LCD kan være litt mas hvis du ikke vet hva du gjør!!)

*Slipper å uroe seg for å skade selve LCD skjermen hvis noen skulle være svært uheldig.

Dvs glass er både en stor ulempe og en stor fordel , spesielt estetisk.

mange som har vært innom her har kommentert hvor pen skjermen er.

 

Kan ikke høyde justeres

Jepp , jeg har ikke behovet for dette , men så har jeg levd med CRT skjerm forut denne og da , og de var vel ikke særs berømt for å kunne høydejusteres! :p

 

Kan legge til at jeg synes denne skjermen er et av de beste , kanskje det beste hardware kjøpet jeg har gjort.

Vurderer sterkt å kjøpe en til for å få dual , en situasjon jeg ikke er alene i visstnok! :cool:

Endret av dkvam
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...