Gå til innhold

Xerox 19" LCD XA7-19I erfaringer ?


arr1000

Anbefalte innlegg

Er det noen som har erfaringer med denne skjermen: Xerox 19" LCD XA7-19I

 

Se: Netshop

 

Spesifikasjoner

- Maks oppløsning 1280x1024/75Hz.

- 16 ms responstid

- Kontrast 800:1

- Betraktningsvinkel 170 grader

- DVI-kabel ut fra skjermen, og det følger med overgang til analog (D-sub)

- Lysstyrke 250 cd/m2

- XShield beskyttende glassplate i fronten

- Støtter Kensington-lås og Vesa-standarden

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...
Tydelig at Xerox lager nye versjoner med bedre responstid, uten å gi de annet produktnavn.

 

Har funnet en del siter der de reklamerer med en ny versjon med 8ms responstid...

 

DEN skjermen har jeg lyst på!!!

Nå får Netshop snart inn den nye versjonen av skjermen med 8 ms!

 

Når vil HW.no teste denne? Er veldig spent på hvordan denne er...

 

Xerox 19" LCD XA7-19I sort med sølv fot 1280x1024/75Hz., 8ms, DVI, TCO-03

 

:dribble:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Vurderer sterkt å kjøpe denne.

 

Er det noen som kan bekrefte at det er 8 ms responstid på den? Ser jo at det er oppført, men finner litt ulike opplysninger + vanskelig å skille modeller for en som har jobbet hele natten.

 

Hvordan er det med sRGB fargeprofil?

 

Ellers noen som har en god grunn for at man ikke skal kjøpe denne?

 

P.s. ikke til spill!

 

:thumbup: Shonah

Endret av Shonah
Lenke til kommentar
Vurderer sterkt å kjøpe denne.

 

Er det noen som kan bekrefte at det er 8 ms responstid på den? Ser jo at det er oppført, men finner litt ulike opplysninger + vanskelig å skille modeller for en som har jobbet hele natten.

 

Hvordan er det med sRGB fargeprofil?

 

Ellers noen som har en god grunn for at man ikke skal kjøpe denne?

 

P.s. ikke til spill!

 

:thumbup: Shonah

Ifølge xerox sin hjemmeside er responstiden på 8ms og kontrast 1000:1.

Virker som en meget spennende skjerm. Hadde vært kjekt med ett par tester dog..

 

Her er forøvrig linken:

 

Xerox

Lenke til kommentar

 Ifølge xerox sin hjemmeside er responstiden på 8ms og kontrast 1000:1. Virker som en meget spennende skjerm. Hadde vært kjekt med ett par tester dog.

 

Det ser ut til å være 8ms ja. En spennende skjerm indeed! Håper på en test eller to.

 

 

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar

Hello!

 

Først litt reklame: Bestilte Xerox 19" LCD XA7-19I fra Netshop 15:00 mandag og den lå på posthuset i Stavanger onsdag 14:00.

 

My Humble Opinion!

Denne skjermen er direkte råsexy! Dama mi har som regel alltid ristet litt på hodet og kikket fort på mine nyinnkjøpte dippedutter (som hun kaller det), og forsatt med sitt. Men nå ble hun synlig berørt og ikke rent lite misunnelig. Den er som sakt RÅ!

 

Prisen er overkommelig og man får mer en man betaler for etter min mening. Var redd for at det var mye design og lite ytelse, men det meste svarer til forventningene. Det er jo som en test nevner (på en 17") noe baklys. Innsynsvinkelen er mer en god nok for meg, da jeg sitter i ro og arbeider. Spiller ikke selv på pc'en, men kansje en engasjert gamer som kaster seg i svingene eller hopper opp og ned, vil merke noe der. :) Spiller selv bare på X-Box og ser nok temmelig gal ut når jeg prøver å komme meg igjenom Halo 2.

 

Har ikke testet film enda, men f.eks de tyngre Flash-filene mine kjøres uten synlig etterslep. Heller ikke fått stilt inn farger og kontrast, blir en Adobe kalibrering i kveld.

 

Dette er mine ydmyke erfaringer så langt. Var litt redd for katta i sekken og måtte bare få det ut. Håper andre som har kjøpt denne eller tidligere modeller har liknende erfaringer. Kansje noen synes den suger...noen innspill?? ...og gjerne litt mer proffesjonelle detaljer.

 

 

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar
Hello!

 

Først litt reklame: Bestilte Xerox 19" LCD XA7-19I fra Netshop 15:00 mandag og den lå på posthuset i Stavanger onsdag 14:00.

 

My Humble Opinion!

Denne skjermen er direkte råsexy! Dama mi har som regel alltid ristet litt på hodet og kikket fort på mine nyinnkjøpte dippedutter (som hun kaller det), og forsatt med sitt. Men nå ble hun synlig berørt og ikke rent lite misunnelig. Den er som sakt RÅ!

 

Prisen er overkommelig og man får mer en man betaler for etter min mening. Var redd for at det var mye design og lite ytelse, men det meste svarer til forventningene. Det er jo som en test nevner (på en 17") noe baklys. Innsynsvinkelen er mer en god nok for meg, da jeg sitter i ro og arbeider. Spiller ikke selv på pc'en, men kansje en engasjert gamer som kaster seg i svingene eller hopper opp og ned, vil merke noe der.  :) Spiller selv bare på X-Box og ser nok temmelig gal ut når jeg prøver å komme meg igjenom Halo 2.

 

Har ikke testet film enda, men f.eks de tyngre Flash-filene mine kjøres uten synlig etterslep. Heller ikke fått stilt inn farger og kontrast, blir en Adobe kalibrering i kveld.

 

Dette er mine ydmyke erfaringer så langt. Var litt redd for katta i sekken og måtte bare få det ut. Håper andre som har kjøpt denne eller tidligere modeller har liknende erfaringer. Kansje noen synes den suger...noen  innspill?? ...og gjerne litt mer proffesjonelle detaljer.

 

 

:thumbup: Shonah

Hmmm.......... er visst ikke så mange som vil supplere med erfaringer. Vurderer selv sterkt denne skjermen, har du gjort deg noen ytterligere erfaringer siden forrige posting? Har lett etter tester på nett uten hell...

 

JILDG

Lenke til kommentar

Har bestilt denne skjermen nå jeg!

Ble bestilt mye på grunn av designet , som er vakkert , men den hadde også lav responstid og DVI tilkobling. Skulle egentlig bestille en BenQ skjerm , men prisforskjellen ble liten opp til denne.

Er spent på hvordan fargekvalitet og slikt er. Skal komme tilbake med mer info når jeg får den.

 

bestilte også et Altec lansing 5100 høyttalersett og et stilig Logitech tastatur samtidig , så jeg gleeder meg til endelig å få bort den stygge store 19"CRT , det stygge hvite tastaturet , og de stygge Creative høyttalerne.

(Hvis noen vil kjøpe noe av det jeg bytter ut så bare send en PM ;) )

Lenke til kommentar
Ja jeg kunne trengt noen stygge høyttalere og et tastatur som du ikke var fornøyd med...

 

Utseendmessig nei , ellers greit , og det kommer jo an på prisen man får det for!

Er ikke mye penger jeg skal ha for det. :yes:

Men nok om det , skal ikke ødelegge denne posten med salg.

Lenke til kommentar

har kjøpt 19" xerox, den på 8ms. alt er fint, MEN den lager en irriterendes pipelyd :hmm: når den skrues på... som forsvinner etter nooen minutter. har en kompis som kjøpte samme type skjerm, den begynte og lage pipelyd etter 4-5 dager..... :roll:

 

denne skjermen er nydelig, fargene er bra, bra til alt virker det som, men denne pipelyden er ubrukelig!!!!

 

blir nok og levere den inn til rep. eller noe.

 

noen som deler samme erfaringer eller?

Lenke til kommentar

Hei igjen.

 

Har nå hatt skjermen i en uke og er fortsatt meget fornøyd. Har ikke merket noe til "pipelyden" som nevnes ovenfor. Håper den forblir rolig, og at de som har problemer får fikset opp i det.

 

Har nå kjørt Adobe Gamma og kalibrert etter beste evne og resultatet ble slett ikke så gale. Vet ikke om Adobe Gamma er noe som kan lastes ned, men det følger med Adobeprodukter som Photoshop...ligger på Control Panel viss noen skulle lure på det.

 

Fant og et kjekt lite program for skrift som jeg syntes ble litt utydelig på denne skjermen. Jeg er vant med CTR og der er det no problem etter min mening.

Programmet heter Clear Tweak og kan lastes ned her.

 

Kan etter en uke fortsatt anbefale skjermen.:love:

 

GOD PÅSKE!

 

:thumbup: Shonah

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...