OC-Freak Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Kjempe bra tiltak, brenneren er jo blitt rimelig populær Tar meg friheten til å spørre om noen har erfaringer med Benq sine egne DVD + plater.? Har nemlig en spindel liggene her med 8x DVD + R. Skal selfølgelig teste de selv når jeg får brenneren som er på vei. Kan brennes på 16x, men jeg anbefaler 12x for optimale resultater.
OC-Freak Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 ...og her er DVD+R av samme merke, disse er Prodisc.R03 Det som er spesielt bra er et feilnivået ikke stiger i det hele tatt mot slutten som man ofte ser mad mange plate typer.
jessecd Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Noen som har erfaring med traxdata DVD+R 4X?Har en liten stabel med dem som jeg har bruket til en plextor 708 brent i 8x uten problemer,men i morgen får jeg en 1620 som skal i min frues data
Gerrard Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Skrevet 3. februar 2005 Ingen som har noen tips til noen bra DVD Dual Layer plater for denne brenneren? Tenkt sette igang med en backup veldig snart Det er vel bare Verbatim (MKM001) som gir gode resultater på DVD+R DL. Platene koster jo også ca 70 kroner stykk i skrivende stund, så jeg ville vel heller brukt single layer og DVD Shrink eller ventet til DL platene har sunket mer i pris!
Gerrard Skrevet 3. februar 2005 Forfatter Skrevet 3. februar 2005 Jeg så igjennom brenneresultatet på eProformanve 8X DVD+R (PRODISC R03) serienummer PR09-3601-4019 Jeg har hatt et inntrykk av svært varierende resultater på disse platene. For å få litt oversikt over om brennehastighet eller firware har noe med resultatet og gjøre regna jeg ut gjennomsnittlig kvalitetspoeng fra Nero CD Speed: Disc Quality Test. B7P9 brent på 8X fikk 92,74 poeng på 19 plater B7P9 brent på 12X fikk 86 poeng på 9 plater B7T9 brent på 8X fikk 95,37 poeng på 8 plater B7T9 brent på 12X fikk 95,75 poeng på 8 plater Samtlige plater er brent med 4481MB som DVD med Nero 6.1.3.15 Jeg har vel ingen grunn til å si at dette er representativt for platenes kvalitet i sin helhet. Men fra dette partiet virker det som at platen stort sett brenner bra på 8X. På 12X hastighet brenner den også stort sett bra, men noen plater fikk ganske dårlige resultater som ødelegger for gjennomsnittet. Med nyeste firmware (B7T9) brant den bra både på begge hastigheter
Psh Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Media å styre unna:Det meste jalla hong kong DVD-R plater (AN31, infosmart, falske TYG02, AML osv). Ellers vil de fleste medietyper virke helt fint. Som nevnt tidligire i denne tråden liker ikke denne brenneren 4 speeds drittplater(8 speeds drittplater er den helt genial på) Her er en scan av en 4X Lumatron DVD-R plate (AML) brent med B7T9 firmware. Som sagt helt ræva...
Xantix Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Benq fra MPX! Jeg kjøpte min der, og så vidt jeg ser så skulle det fulgt med 3 plater men i min eske lå det kunn brenneren...... Det er bulk versjon med på hjemmesiden til mpx så står det at det følger med de 3 platene selv om det er bulk...... X.
Psh Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Her har jeg brennt en Eclipse DVD+R 4X (IS01 001) med B7T9 Firmware. Et elendig resultat!
Psh Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Hadde en del av disse Eclipse platene liggende, så jeg trikset litt med firmwaren i håp om at kvaliteten på brenningene skulle bli bedre! Fortsatt ikke bra, men platen er brennt på 12X og med mye bedre kvalitet en med standard strategi! Platen er fin fram til 4GB merke...
Psh Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Har også gjort et forsøk på å få et bedre resultat med Lumatron platene...
2peewee Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 (endret) Her ein ein brenne test på någen verbatim plater. (MCC 003) Som du ser så er det en stygg spike midt i som trekker ned, scoren var på 97 før det. DVD`en er ikke brent helt ut, men disse platene skal være gode heilt ut også. <EDIT> Platen blei brent på 12x som var max. (nyeste firmware. B7T9) Endret 3. februar 2005 av 2peewee
Crazy Joe Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Når man har brukt opp de lusne 5 gangene man kan bytte region på brenneren. Går det ann å få nye da hvis man flasher biosen ? Si man flasher til en eldre og så flasher til siste firmware igjen ? Mvh Ole
Cardinal Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Når man har brukt opp de lusne 5 gangene man kan bytte region på brenneren. Går det ann å få nye da hvis man flasher biosen ? Si man flasher til en eldre og så flasher til siste firmware igjen ? Mvh Ole Få tak i DVDRegionFree så fungerer spilleren som sonefri. Ett annet program som heter AnyDVD tror jeg, skal fungere lign men jeg har ikke prøvd det.
Crazy Joe Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Det er ikke så veldig viktig med sonefri dvd spiller men heller når man skal ta backup av dvd filmene og legge de inn på hardisken. Da jeg veksler mellom sone 1 og sone 2
Xantix Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Hvordan ser jeg i ettertid om en plate ble brent som dvd-rom med bitsetting? Prøver å se etter i nero men der står det booktype dvd-rom uansett hvilken brenner jeg har brukt pga av dvdshrink og nero er stilt inn på det..... Som nevnt tidligere kjøpte jeg bulk versjon fra mpx og det står på deres hjemmeside at det skulle følge med 3 program til tross for bulk versjon, jeg fikk bare brenneren. Noen som har kjøpt bulk og fåt med software? X
OC-Freak Skrevet 3. februar 2005 Skrevet 3. februar 2005 Hvordan ser jeg i ettertid om en plate ble brent som dvd-rom med bitsetting? Prøver å se etter i nero men der står det booktype dvd-rom uansett hvilken brenner jeg har brukt pga av dvdshrink og nero er stilt inn på det..... Som nevnt tidligere kjøpte jeg bulk versjon fra mpx og det står på deres hjemmeside at det skulle følge med 3 program til tross for bulk versjon, jeg fikk bare brenneren. Noen som har kjøpt bulk og fåt med software? X Alle OEM versjonene vi har solgt hos oss (Norwaydisc.no) har vi fått og levert med 2 stk plater med Sonic programvare. Venter nå inn et nytt parti en av da første dagene, skal gi tilbakemelding om hva som følger med de. Retail --> B7x9 firmware i retail eske med program OEM --> G7x9 firmware, kun antitsatisk pose + 2 program plater. Bulk --> B7x9 firmware, kun antistatisk pose - usikker på hva som følger med av programvare.
Xzan Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 Kommer til og gå til innkjøp av en 1620 iløpet av dagen.. fælt at det kommer til og ta tid til jeg får den da ;( Å? Hvorfor vil det ta tid? Tenkte mest på frakt tiden jeg da ;P
Arne M Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 Xantix Skrevet 03/02/2005 : 22:30 Som nevnt tidligere kjøpte jeg bulk versjon fra mpx og det står på deres hjemmeside at det skulle følge med 3 program til tross for bulk versjon, jeg fikk bare brenneren. Noen som har kjøpt bulk og fåt med software? OC-Freak Skrevet 03/02/2005 : 23:49 Bulk --> B7x9 firmware, kun antistatisk pose - usikker på hva som følger med av programvare. Jeg fikk med software. Arne M
Griznah Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 (endret) To dager eller noe rundt der er lang tid? Nå er det jo helg i mellom, men kanskje du har den i morra. Edit: jeg kjøpte Bulk og fikk med software, men da den ikke er anbefalt å bruke så holder man seg vel unna=) Jeg bruker Nero til enkeltfiler og Alcohol 120% til images jeg. Er forøvrig kjempefornøyd med brenneren, skal gå til innkjøp av av noe høyhastigehtsplater snart, men har enda 25 stk verbatim 4x fra i sommer, så jeg brenner tydligvis ikke så mye. Endret 4. februar 2005 av Sub-Lock
JonV Skrevet 4. februar 2005 Skrevet 4. februar 2005 Hvordan ser jeg i ettertid om en plate ble brent som dvd-rom med bitsetting? Prøver å se etter i nero men der står det booktype dvd-rom uansett hvilken brenner jeg har brukt pga av dvdshrink og nero er stilt inn på det..... Som nevnt tidligere kjøpte jeg bulk versjon fra mpx og det står på deres hjemmeside at det skulle følge med 3 program til tross for bulk versjon, jeg fikk bare brenneren. Noen som har kjøpt bulk og fåt med software? X Alle OEM versjonene vi har solgt hos oss (Norwaydisc.no) har vi fått og levert med 2 stk plater med Sonic programvare. Venter nå inn et nytt parti en av da første dagene, skal gi tilbakemelding om hva som følger med de. Retail --> B7x9 firmware i retail eske med program OEM --> G7x9 firmware, kun antitsatisk pose + 2 program plater. Bulk --> B7x9 firmware, kun antistatisk pose - usikker på hva som følger med av programvare. Jeg fikk med program plater på benqèn min. Men den lar seg jo ikke instalere.. får feilmelding som sier jeg må bytte ut user.exe fila i system32 mappa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå