Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløst nettverk


Anbefalte innlegg

hei - det er så mange dyktige folk her inne at jeg nok engang ber om råd:

 

har en server og det skal være 3 arbeidsstasjoner til denne. Alt står i samme rom så avstand om det betyr noe er ikke noe å snakke om.

 

Skal ha ADSL inn for internett, men må i tillegge ha en isdn oppkobling mot DNB netbank.

 

Har ikke lyst til å trekke kabler mm rundt i lokalet.

 

er det noen som har erfaring med trådløst nett og hva jeg bør velge i denne sammenheng.

Evnt adr til sider hvor jeg kan lese mer om evnt leverandører av dette.

 

Takker for hjelpen

Tvv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke personlig erfaring, men en jeg kjenner som jobber i et stort datafirma bruker det på jobben. Med godt utstyr så blir det veldig bra! I følge ham så.... Men han har ro....lager dritten sjel...så han burde vite noe!

 

Har ikke så grusom peiling på hva som er bra. Det er alltid noen snille folk på f. eks komplett som er villig til å sende deg i rettning mot noe som burde være bra vare!

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Har ikke vært borti ADSL fra Telenor - har selv NextGenTel. Kjører selv en SMC EZ Connect Wireless Access Point (2655W) til ca. 1995,- (komplett data) rett på routern fra NGT + 2 stk. SMC EZ Connect Wireless USB Adapter (2662W-AR) på 2 forskjellige pc'er - de står sågar i hvert sitt rom. USB adapterne koster ca. 1195,- pr. stk.

 

Dette oppsettet funker bra til min bruk. Har brannmur på hver pc, men vurderer å koble opp en selvstendig enhet med tid og stunder. Valgt USB utgaven i steden for fastmontert kort fordi jeg ønsket å skifte adapterne til eks. bærbare pc'er når jeg måtte ønske det....

 

Den trådløse routeren til SMC (Barricaden) fungerer også OK (har en kompis som har den) - men den er noe dyrere enn min løsning....

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-18 13:54, tvv skrev:

hei - det er så mange dyktige folk her inne at jeg nok engang ber om råd:


har en server og det skal være 3 arbeidsstasjoner til denne. Alt står i samme rom så avstand om det betyr noe er ikke noe å snakke om.


 

Er det stasjonære maskiner foreslår jeg at du lar trådløst være. Et kablet nett er raskere og billigere.. Hvis du skal gå for en trådløs løsning foreslår jeg at du kjøper en 3com wireless gateway.

 

http://www.3com.com/en_US/jump_page/OC_wir...sl_gateway.html

 

eller en tilsvarende løsning fra en annen leverandør..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...