Gå til innhold

Bærbar pc til skolebruk


Hovis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
så hvem vil du anbefale av de 2 Fujitsuene?? A1640 eller A7640. er jo 1500 kr i prisforskjell også. fattig student da i tillegg. Er vel ikke store forskjellen på dem egentlig..-

A1640 er en nyere modell med bedre spesifikasjoner, men A7640 er det beste kjøpet med hensyn på pris.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

15" TFT skjerm, 1400x1050 oppløsning

Intel Pentium-M 1800 prosessor (Dothan, 2MB cache)

512MB DDR PC2700 (333MHz) Viking toppkvalitets minne. Minneplass

80GB 5400rpm harddisk

Kombinert 8x DVD-ROM leser / 16x/8x/24x CDRW-brenner

128MB DDR ATI Mobility M11 Radeon 9700 skjermkort

5.1 lydkort og stereo høyttalere

Trådløst 54Mbit nettverkskort (Intel Pro 2200 802.11b/g)

10/100Mbit nettverkskort

56k modem integrert

2x USB 2.0 porter 1.5Mbps/12Mbps/480Mbps

FireWire IEEE1394 port

1x Type II PCMCIA

IrDA 1.3 (4.0Mbps) infrarød port

Synaptics touchpad m/scrollknapp

Parallell port

Hodetelefonuttak / 5.1 utgang (SPDIF utgang)

Mikrofon inngang

Utgang for ekstern skjerm

TV-utgang (S-video)

Aluminiumslokk i skjermen gir ekstra beskyttelse

Norsk 220V strømforsyning/lader følger med

Norsk tastatur

Internt li-ion batteri

Driftstid på batteri opp til 4 timer

Opplading fra tomt batteri ca. 3 timer

Leveres uten operativsystem

Størrelse: 326 x 258 x 25 mm

Vekt kun 2,8kg

3 års gratis internett abonnement følger med. Internett pakken leveres med Norman Virus Control, brannmur som beskytter mot inntrengere, barnefilter og gratis support.

11,995.00 inkl. mva. Frakt kommer i tillegg.

G556E CDRW/DVD D1800 15" 80GB 512MB

 

Her er en f.eks. Gikk ikke å kopiere URl, du kommer bare til startsiden uansett.. :hmm:

Lenke til kommentar
men 1500kr er litt penger det da! Hmm, vanskelig valg. Men må bare bestemme meg. Å spille spill er ikke så viktig egentlig. bare at den funker greit og er stillegående! Det er det viktigste. Men du ville gått for A1640 da??

Jeg foreslår at lommeboken din avgjør, for selv om A1640 spesifikasjonsmessig er generelt sett bedre (spesielt skjermen) enn A7640 så kan ikke en prisdifferanse på ca. 1500 kroner bortforklares.

 

Du kan lese mer om A7640 her:

http://www.mikropasi.fi/kannettavat/AmiloA.pdf

 

Og A1640 her:

http://www.stemo.bg/M_Price_List.nsf/0/e07...AMILO+A1640.pdf

Endret av snorreh
Lenke til kommentar
hva mener du om netshop sin snorreh?? i forhold til fujitsuene??

Netshop sin bærbar er basert på AOpen 1557 og har gode spesifikasjoner, men er faktisk enda mer skrøpelig kvalitetsmessig enn de Elitegroup-bærbare som Integral selger. Og som jeg nevnte tidligere så synes jeg at bærbare fra bl.a. Fujitsu-Siemens holder bedre kvalitet enn disse selv om spesifikasjonene kanskje ikke er like bra.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Kan bekrefte at Amilo 7640 er mye for pengene. Pent design til å være i denne prisklassen, bra ytelse og moderat vekt. Vifta høres, men det er en egen knapp for å slå av denne. Virker forresten solid. Den kan trekkes for dårlig batteritid og en simpel skjerm, sistnevnte gjelder vel de fleste maskiner i prisklassen.

 

@Snorreh: Jeg håndterer en del bærbare gjennom året, og er enig i at FSC virker å ha bra kvalitet konstruksjonsmessig selv på de billige modellene. Et skikkelig godt eksempel på solid konstruksjon er Lifebook 1110, som til tross for begrenset funksjonalitet foretrekkes av mange bråtthester som driver med styring av diverse ting og slenger utstyret mye rundt. Stikkord: serieport...men denne er dessverre i overkant av trådstarters budsjett.

 

Selv foretrekker jeg akkurat nå maskiner med Pentium M pga mulighet for hyggelig strømforbruk med de fordeler det medfører. For meg er batteritid og støy de viktigste kriteriene, men jeg tar heller litt viftesus enn å bli sittende med noe som er dårlig sammenskrudd.

Lenke til kommentar
har do gode erfaringer med 7640??

Har ikke noen i privat eie, men driver et lite foretak "på si". Har levert en god del maskiner i 7600-serien inkludert et par 7640, og får gode tilbakemeldinger. Får kun et par timer med hvert eksemplar ( :( ) i forbindelse med klargjøringen, men man danner seg da et bilde av de forskjellige modellene etterhvert. Det skal godt gjøres å finne en bedre maskin til samme pris, men det betyr jo selvfølgelig ikke at det er umulig.

Lenke til kommentar

tror jeg går for den jeg da. har sjekket litt rundt på forskjellige steder, men finner ikke noe som er like bra. og ser helst at den 512 mb minne. er jo en del penger derfor så vil jeg sjekke nøye med folk som holder på litt med pc, sepss bærbare. Har lite eller ingen kjennskap til bærbare.

Men håper du får rett med dine anbefalinger! Takk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...