Gå til innhold

Bærbar pc til skolebruk


Hovis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir litt usikker. De leveres med litt forskjellig harddisk også, så det er vel godt mulig den har litt forskjellige cpu. Er forresten litt usikker på hvordan Sempron-M bærer seg mot Athlon XP-M, både ytelsesmessig og ikke minst med tanke på strømstyringsfunksjoner. Kanskje Snorreh kan bidra med litt info her.

 

Uansett er desktop-utgaven av Sempron svakere enn Athlon XP med samme PR-rating da Sempron skal konkurrere mot Celeron D og ratingen skal matche denne. Om det gjenspeiler virkligheten på mobil cpu vet jeg ikke.

Lenke til kommentar
Står fremdeles på mitt jeg, at du bør gå for Netshop sin 1557a. Mer enn bra nok til ditt bruk, ja, men da har du den også lengre...

 

1400*1050 er etter mitt syn en nødvendighet på en laptop. Det har ikke den Dell maskina....

Ikke helt rett...

15'' SXGA (1400 x 1050) (+549 kr)

Lenke til kommentar
har amilio a7640 serien sempron eller athlon prosessor?? står litt forskjellig. athlon på komplett, men sempron hos www.elkjop.no eller lefdal.com. eller er dette det samme??

Det er akkurat det samme, for Sempron for sokkel A er identisk med Athlon XP. Fujitsu-Siemens Amilo A7640 benytter sokkel A såvidt jeg vet.

 

Fujitsu-Siemens Amilo A1640 derimot benytter sokkel 754, så den Sempron prosessoren som er der yter vesentlig bedre siden den er basert på Athlon 64 med integrert minnekontroller men uten 64-bits støtte.

Endret av snorreh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...