Gå til innhold

ønsker å gå ned i vekt


Anbefalte innlegg

notert! har kutta ut brus betraktelig nå! brusen er bytta ut med appelsin/eple/tropisk juice :)

Det er greit å drikke litt Juice, men helst ikke mer enn et glass til dagen. Det er utrolig mye sukker i juice også. Drikk masse vann, det er kalorifritt og det fyller magen slik at du får en viss metthetsfølelse.

Har du sett noen resultater så langt?

Lykke til videre!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

jeg er på slankern atm og mitt opplegg funker fett :p gikk ned de 10 første kiloene på 2-3 uker og det går omtrent like raskt hvis man klarer å holde det gående hele tiden.

 

mitt opplegg går på å spise veldig veldig lite og trene 40 min hver dag. jeg spiser på mitt beste 3 til 2 brødskiver om dagen og går en tur på minst 40 minutter.

 

unn deg gjerne et godt måltid en gang i uka f.eks på en lørdag eller fredag, men tren deg da også på å ikke spise for mye, og gjerne mer av det sunne.

 

glem alt som heter fedon, grete roede og nutrilett kurer. skal du uansett slanke deg må du være psykisk klar for det og da kan du like godt ta den vanskelige veien(jeg synes nå det er lett :p og etter min erfaring er det å begynne og holde ut de 2 til 3 første ukene det vanskelige). klarer du dette er dette også den mest effektive og "naturlige" måten å slanke seg på.

 

du kommer antageligvis til å miste litt muskler i løpet av denne perioden, så når du begynner å bli i bedre form så bytt gjerne gåingen ut med jogging gradvis og tren også med frivekter et par timer i uka. tips og råd for hvilke øvelser og hvilke muskelgrupper og hvordan du skal trene dem kan du få på www.treningsforum.no

 

husk også det at det er viktig at du ikke begynner før du er "klar". og da mener jeg virkelig psykisk klar, ellers så er det veldig lett å falle ut og da er det vanskelig å komme seg inn igjen siden du mister motivasjonen og selvtilliten. når du har mista 10 kg skal jeg love deg at du kommer til å føle at du har full kontroll på vekta di :)

 

Lykke til! :D

Lenke til kommentar

Du må spise mindre ja, men ikke finn på å spise alt for lite, ca 500+700 kalorier mindre enn dagsbehovet. Spiser du for lite kommer du til å miste muskler, det er fett du vil miste. Du kommer nok uansett til å miste litt muskler, men mister du for mye kommer du til å ødelegge forbrenningen og det kommer til å bli mye MYe vanskeligere å miste fettet. Så ikke prøv for hardt.

Lykke til!

Lenke til kommentar

@DrapsKongen: Å spise lite er ikke løsningen. Man skal spise et fornuftig kosthold, tilpasset treningsmengde, og fornuftig sammensatt. Det er ikke sunt å gå ned 10 kilo på få uker.

 

Vanligvis, motivasjonsmessig, er det vanskeligste å starte, men også den "kneiken" man gjerne må over etter en måned eller tre. Motivasjonen faller gjerne etter noen uker, og det er det å holde den oppe over tid som er det vanskelige.

Lenke til kommentar
@DrapsKongen: Å spise lite er ikke løsningen. Man skal spise et fornuftig kosthold, tilpasset treningsmengde, og fornuftig sammensatt. Det er ikke sunt å gå ned 10 kilo på få uker.

 

Vanligvis, motivasjonsmessig, er det vanskeligste å starte, men også den "kneiken" man gjerne må over etter en måned eller tre. Motivasjonen faller gjerne etter noen uker, og det er det å holde den oppe over tid som er det vanskelige.

det å sulte er langt ifra usunt for en som er overvektig :] det å gå ned ved hjelp av sulting er aldri optimalt, å slik kommer det alltid til å være, men det er fortsatt det som er mest effektivt. og det finnes INGEN farer ved å spise lite, så lenge man drikker nok og spiser variert. man kan selvfølgelig prøve å oppnå det samme ved trening, men dessverre er det ikke alle som vil bruke 2 timer hver dag på å oppnå de samme resultatene man får ved å sulteslanke seg :)

 

dog, folk gjør som de vil, jeg bare sier hva som funker bra for meg og sikkert en del andre der ute og. har også en kompis som slanka seg 45 kg på den måten, og han klager heller ikke, og han er som meg, totalt overbevist at dette er den desiderte beste måten å slanke seg på uansett hva folk sier.

Lenke til kommentar
dette vet ikke jeg noe om. har bare et tips IKKE slank deg for mye. stygt med bare skinn og ben.

enig! men begynn gjerne virkelig å tren muskler ordentelig når du begynner å nærme deg ideal vekta di og driv med det en stund til du føler deg bra med deg selv! da kan du på samme tid være tynn men på samme tid se bra ut med markert kropp :w00t:

Endret av DropsKongen
Lenke til kommentar
Etter en periode uten godteri og sukkerholdig brus smaker plutselig ikke cola og melkesjokolade godt lenger.....

Det er helt sant! Etter at jeg sluttet å drikke 2 liter Cola om dagen synes jeg ikke at det er spesielt godt, jeg drikker for det meste bare vann. Melkesjokolade er en annen historie though.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Det er spesielt viktig å starte dagen med en fornuftig frokost. F.eks havregryn (eller lignende) som får satt kroppens "system/forbrenning" skikkelig i gang.

I tillegg føler man seg kvikkere i hodet og kroppen.

 

Kosthold teller 70%, trening 30% :hmm: ... har jeg hørt :cool:

Endret av _Marillion_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...