Gå til innhold

ønsker å gå ned i vekt


Anbefalte innlegg

heisann!

 

jeg vil gjerne at mitt nyttårsforsett skal bli vellykka, det er å gå ned i vekt og for litt bedre kondis. akkurat nå veier jeg svimelende 140kg, jeg klarer å gå, løpe, gjøre fysisk arbeid lissom. trenger ikke en kran for å løfte meg opp av senga lissom :p hovedtanken for dette er mest pga

 

* framtiden min, fysisk sett

* ikke får se ut som en hvalross om sommeren :) og ikke minst bli litt tynnere :)

* er litt kåt på musikk klestøy ogslikt, veldig vanskelig å få 2XL klær :(

* kutte ut godteri og brus i en større grad, har ikke lyst å få sukkersyke osv.

 

jeg vil tippe at min idealvekt er mellom 95-105kg (har kraftig beinbyggning)

 

er det noen som har noen tips?

 

på forhånd takk

 

Hilsen en litt overvektig Jonki :p

Endret av Jonki
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Utrolig at du er så åpen om vekten din og at du vil slanke deg jonki! :thumbup:

Driver selv og trener og skal ned i vekt men vet at dette er noe som er utrolig tidkrevende og at man ofte mister tolmodigheten. Svetting er bra og du vil fort merke at man går fort ned i vekt i begynnelsen men så stopper det liksom plutselig opp og det er fordi du har slanket vekk vannet i kroppen og det er nå det går saktere.

 

Sykling og øvelser som får det til å svette er meget bra men eg tror det beste er å sette seg inn i en skikkelig bra og effektig diett der du ikke spiser enkelte ting. Er litt n00b på det området der men eg er i gang og skal ffs få det til.

 

Lykketil my friend. :w00t:

Lenke til kommentar

Faktisk forbrenner man mer av 30min og 10 km/t enn 15 min og 20 km/t.

Faktisk forbrenner du null og niks fett av noen av delene. ;) Du svetter ut vann og bruker opp glykogenlagrene. Når aktiviteten har vart i over en time (ganske uavhengig av intesitet) begynner kroppen og forbrenne av fettlagrene.

Les denne tråden.

:love:

Vil det ha samme effekt å øke tempo i stedet for lengde?

Ikke for fettforbrenningen. Du vil nok svette mer og kanskje øke den aerobe kapasiteten din, men ikke fettforbrenningen (forutsatt at varigheten ikke er fryktelig lang).

 

En ting som er viktig å huske på er at du blir god på det du trener gjentatte ganger på. Løper du en viss lengde med en viss intensitet gjenntatte ganger, blir du god på å løpe så langt med den intensiteten. Siden aerob utholdenhet ikke er målet til personen vil jeg anbefale lengre gåturer. (No offence, men kan det stemme at utholdenheten ikke er helt på topp? Da er det kanskje lettere å få seg til å gå over en time framfor å jogge.)

 

Når du har gått i en time, si til deg selv: "Det er nå det begynner. Det er nå jeg forbrenner fett." Kanskje det hjelper til å opprettholde motivasjonen :).

 

Mvh Cheezcake.

 

Edit: Så nettopp at målet var bedre utholdenhet. Mener fortsatt at å gå er bra. For en som ikke er så godt trent (no offence igjen) er det vel så bra som å jogge, fordi du har muligheten til å holde ut lenger.

Endret av Cheezcake
Lenke til kommentar
En joggetur om dagen skader i hvertfall ikke! Og ikke løp den samme lengdene hele tida, øk litt og litt!

Jeg tror ikke det er så lurt å anbefale jogging hver dag når Jonki ikke er trent og veier 140 kg. Hvis jeg hadde vært Jonki så hadde jeg begynt å ta en morgentur før frokost på ca. 1t, du våkner godt av det og det er lettere å forbrenne fett når kroppen har "fastet" gjennom natten. Du bør absolutt legge inn et par styrkeøkter i uken og etter disse kan du sykle eller gå ca. en halv time. Husk å spis rett etterpå. Intervalltrening er også til å anbefale, både for oksygenopptak og fettforbrenning. Men husk å ta det rolig i begynnelsen og ta et steg om gangen.

 

Det beste tipset jeg kan gi er: Les og lær! Du finner tonnevis av ressurser ute på nettet, men husk å vær kritisk til det du leser. Ta turen innom www.slankenett.no til å begynne med.

Lenke til kommentar
slutt med buss, det gjorde jeg for å få litt mosjon, gikk fram og tilbake til byen, går til skolen nesten hverdag. Skal evt. begynne på cross sykling nå pga. fikk ikke begynne på 3t av de som jobba på 3t, jeg var for ung.

Er 3T det eneste treningsstudioet i Trondheim? På Bryne (som er en ganske liten by) er det 2 treningsstudio.

3t, sats, flexgym og caliber gym. Men alle er 16års grense

Lenke til kommentar

Vet ikke om dette kan kalles et råd, men invester i en mp3-spiller. Det gjorde jeg og jogging, sykling og alle andre sånne mosjonsgreier ble mye mer gøy. I tillegg får du øynene bort fra km telleren og tidtakeren og plutselig har du løpt et stykke :)

 

 

lykke til i hvert fall :thumbup:

Lenke til kommentar
slutt med buss, det gjorde jeg for å få litt mosjon, gikk fram og tilbake til byen, går til skolen nesten hverdag. Skal evt. begynne på cross sykling nå pga. fikk ikke begynne på 3t av de som jobba på 3t, jeg var for ung.

Er 3T det eneste treningsstudioet i Trondheim? På Bryne (som er en ganske liten by) er det 2 treningsstudio.

3t, sats, flexgym og caliber gym. Men alle er 16års grense

Ikke alle bryr seg om du er 16 eller ikke. På Sportsclub går det folk i 13-års alderen! :tease:

Lenke til kommentar
Ikke alle bryr seg om du er 16 eller ikke. På Sportsclub går det folk i 13-års alderen!  :tease:

Hmm, ikke bra. Studio Active, hvor jeg trener, har nylig blitt kjøpt av Sportsclub. Håper ikke det blir til noen fjortisstue.

 

Men nok OT. Det beste rådet for slanking, er nok "standard-svaret": Et fornuftig kosthold (menge, og selvfølgelig hva du spiser) og en god del kondisjonstrening. Kan også legge inn litt styrketrening (tror det ble sagt) for å kompensere for muskeltap.

 

Har selv gått ned over 10 kilo den siste tiden. Går ikke allverdens fort å gjøre det "riktig", men er deilig å se resultater.

Endret av bhsand
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...