Gå til innhold

PC bygg - Nok bilder :)


PrayingMantis

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har hatt stor glede av den hittil, men nå har jo den kjipe vannkjøling gått lekk. Hmm, så var skjermkortet mitt ødelagt også. :(

Kanonbra jobba, det må jeg si. Har samme kabinett selv, og stortrives med det. Jeg lagde min egen viftestyring, og skal gå over til vannkjøling og SilenX vifter så snart lommeboka tillater det. (Hjelper ikke fullt så mye med prioriteringer når en har fått småkryp i hus... ;) )

 

Men jeg ble overrasket over at du valgte en slik "lav-budsjett-løsning" på vannkjølingen, når du har investert så mye i resten av hardwaren...

Selv om BigWater er kjent for å være billig og OK, så syntes jeg det er påfallende mange brukere som melder om feil på pumpe/sprekk i blokk osv...

 

Jaja, man får det man betaler for...

Har du flere bilder? Gjerne noen closeup's av GateWatchen og finishen den har mot Lian Li? Kjenner du til andre typer panel med spesielt bra finish mot Lian Li?

Jeg bestemte meg for å lage min egen viftestyring med utgangspunkt i et Lian Li brønndeksel og en Vantec 3,5" viftestyring, da finishen betyr endel for meg. Link til uferdig Worklog i signaturen.

 

Keep up the good work! Post flere bilder!

Lenke til kommentar

Jo takk for hyggelig kommentar :)

 

Har dessverre ingen close-up bilder for hånden av gatewatchen, og har ei heller et kamera for hånde akkurat nå :dontgetit:

Grunnen til at jeg kjøpte det settet var fordi jeg hadde sprengt budsjettet mitt for lengst. Alt i alt kom det på i overkant av 25.000kr, hvilket er ganske mye for meg hvertfal. Budsjettet var i starten på 18.000 såp det sier vel sitt at jeg har brukt litt mer enn forventet, men det blir jo som oftest sånn. Ikke lenge til feriepenger, og da blir det kanskje bestilling fra Dangerden. Skal hvertfall bestille alt fra Dangerden neste gang. Aldri mer om noe fra Thermaltake skal inn i mitt hus hvertfall. :(

Lenke til kommentar
Jo takk for hyggelig kommentar :)

 

Har dessverre ingen close-up bilder for hånden av gatewatchen, og har ei heller et kamera for hånde akkurat nå :dontgetit:

Grunnen til at jeg kjøpte det settet var fordi jeg hadde sprengt budsjettet mitt for lengst. Alt i alt kom det på i overkant av 25.000kr, hvilket er ganske mye for meg hvertfal. Budsjettet var i starten på 18.000 såp det sier vel sitt at jeg har brukt litt mer enn forventet, men det blir jo som oftest sånn. Ikke lenge til feriepenger, og da blir det kanskje bestilling fra Dangerden. Skal hvertfall bestille alt fra Dangerden neste gang. Aldri mer om noe fra Thermaltake skal inn i mitt hus hvertfall. :(

Så din har også sprunget lekk? Sprekker i plexien på cpu blokka regner jeg med, har en kompis som har det problemet, og han fikk ødelagt skjermkort og hk. Selv har jeg et sånn tt bigwater sett liggende i eska. Fikk det på tilbud hos komplett for allmost nothing så jeg kjøpte for å ha på pc nr2. I hovedpcen, har jeg asetec waterchill antarctica. Godt ferdig sett om man får komponentene til å passe. Lekker iallefall ikke når det er ferdigmontert, men tåler lite bøy på koblingene før det lekker et par dråper. Men det koster jo 2300, og så passer ikke cpu blokka til alle socket a kort(som jeg har nok av), og den alternative cpublokka er ikke å få tak i hos de norske webshoppene. Og ikke minst så passer ikke gpublokka på 6800 serien, noe som jeg syns er teit da det ikke sto noe om det på komplett.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Får ikke målt bra nok med disse tempmålerne nei. Om du vil måle core på CPU, hvor i pokker skal du stappe den tempmålern for å få korrekte temperaturer ? Hvor skal du feste den på skjermkortet osv ? Den Gatewatchen jeg har kjøpt, viser ganske mye feil og da kan det være snakk om opptil 20grader feil. Den viser kanskje tempen ved kontaktpunktet greit nok, men hva hjelper det når jeg vil vite tempen inni CPU'en eller hva det måtte være jeg har lyst til å måle.

Til hovedkortet mitt følger det Uguru, og det er veldig bra. Om du ikke vet hva det er, kan du lese mer på www.abit.com.tw

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Litt off topic kanskje, men synes du prioterte riktig i forhold til PC kjøp. Gjorde akkurat det samme på 80 tallet da jeg kjøpte en ABC 800 til ca 20 000,- Det var MYE penger for en liten pjokk..

Hehe, aner ikke hva en ABC 800 er men den var sikkert rå da :D I mine barndomsår (også -80 tallet) var det Commadore 64 og Amiga 500 som var det hotte hehe. Savner de spillmaskinene der :blush:

 

Får vel bare takke for hyggelig kommentar fra deg, og også deg da Headcleaver :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...