Gå til innhold

PC bygg - Nok bilder :)


PrayingMantis

Anbefalte innlegg

Får ikke målt bra nok med disse tempmålerne nei. Om du vil måle core på CPU, hvor i pokker skal du stappe den tempmålern for å få korrekte temperaturer ? Hvor skal du feste den på skjermkortet osv ?

på skjermkortet skal du enten ligge føleren på baksiden av kjernen eller på framsiden av kortet, men rett ved siden av kjernen.

På cpu'en din kan det nok bli litt problematisk viss du ikke har hull i midten av sokkelen (har du det?) for viss du har det, så gjør du sånn som meg og ligger den under cpu'en.

Viss ikke ville eg lagt den så lagt den under kanten på siden, så langt inn som mulig før den møter på pinnene. ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 5 uker senere...
Najs! Moro når man har alt klart på en gang.

Det var liksom planen :p Kan tro jeg knota mye de siste dagene for å få alt til å gå i boks på ca. samme tid. Visste jeg fikk alle pengene 15. Januar, og jeg ville jo helst ikka at enkelte småtterier skulle komme for tidlig eller for sent. Var vel skjermen jeg ventet mest på å bestille for den var jo akkurat sluppet rundt de tidene der. Er glad jeg ventet på denne skjermen, for den er skikkelig kos :yes:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Nice PC, gixxerman. Ligner ganske mye på den jeg venter på å få nå. Bestilte den i går og alt kosta 29 000, med skjerm (samme som din ;)) og casemod. Kanskje litt mye, men dette er noe jeg kommer til å ha lenge. :D

 

Hvilket kabbis er det forresten? Ligner på det jeg bestilte.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er Lian Li PC6277B. Har forøvrig gjort en del forandring med min nå da. Har ikke vannkjøling lenger, så jeg smekket på standard Intel CPU vifta som fulgte med. Så nå har jeg et Club3D 6800Ultra PCI-E med AC nvr2 vifte, så kjøpte jeg et Lian Li bur for harddisker som tar fire disker, så kjøpte jeg kabler og slikt(seff), en Promise SATA150 TX4 4P SATA Disk Controller, og pluss 2 stykk 300GB Seagata S-ata disker. Så nå har jeg altså litt mer plass også, pluss at jeg har plass til enda fler også :D Neste upgrade er 1GB mer av samme rammen jeg har pluss vannkjøling etterhvert.

Har forøvrig fjerna viftestyringen nå da den ble lite brukt og kun var der for syns skyld. Nå har jeg ekstra plass til en eventuell water bay reservoar til vannkjøling, pluss at jeg også har fjerna den jævla diskettstasjonen. Hva trengte jeg egentlig den for :whistle:

 

Etter dette blir nok maskinen duganes en stund. Neste upgrade etter dette igjen er nytt hk(med doble skjermkort plasser. Vet ikke om det blir ATI eller Nvidia ennå) Så blir det nok ny CPU også. Mest sannsynlig blir det nok Intel igjen så jeg kan bruke samme blokka jeg har tenkt til å kjøpe til den CPU'en jeg har, på den nye, som da er socket 775.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Nå blir det snart en liten oppgradering til(en ukes tid). Skal ha 1GB mere Ram av samme typen jeg allerede har. Dette fordi jeg har tweaket BF2 mer enn man kan i settings, så alt står på Ultra High nå. Om jeg spiller på en server med 30 i ping f.eks så lagger det sånn av og til. Jævla irriterende så da er det hardwaren det står på. 2 lakser burde gjøre jobben :cool: Får se om en og annen vannkjøling får lurt seg inn etterhvert også :w00t: Dangerden, var det dét de het ? :innocent:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Vi takker for deres bestilling.

 

Ordrenummeret er XXXXXXXX

 

     Vår ref:            WEB

     Deres ref:

     Betaling:           Oppkrav

     Sendes med:         Posten Norge AS - utgående.

 

Varer som er bestilt:

 

     1,00 STK  301600  Corsair TWIN2X 5400PRO DDR2, 1024MB

                       Kit w/two matched CM2X512-5400C4PRO

 

Ordretotal:

 

 

     Ordresum ekskl. mva                 1.583,20

     Frakt                                  93,00

     Mva 25,00 %                           419,05

 

     Ordresum inkl. mva                  2.095,25

 

Nå skal nok Battlefield 2 kjøres knirkefritt :w00t::cool:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Liten bildeoppdatering. Maskina ser jo annerledes ut nå vil jeg si, hvertfall uten den vannkjølingen :p Men jeg har da fått fiksa bra med lys bare ved hjelp av nok Ram :yes:

 

Picture%20025_thumbs.jpg

 

Slik ser tingene ut når det er helt lyst altså. Promise disk kontrollern er helt nederst under lydkortet. Så har jeg jo slengt inn et Lian Li bur med plass til 4 disker, og med 120mm SilenX vifte(12db) bak. Inni der har jeg da smekket i 2 x 300Gb Seagate disker så jeg får en litt romslig maskin. :) Så har jeg en "midlertidig" løsning for CPU'en, altså en standard Intel vifte som fulgte med(grunnet lekkasjen på vannkjølingen) :p Har også fjernet viftestyringen i front da den kun var showoff for mitt vedkommende. Brukte den så og si aldri :roll: Fjernet den like så greit da jeg har planer om vannkjøling, og trenger plassen til vannreservoar etc. Skjermkort er også noe som ikke er det samme, og er et 6800Ultra med AC nvr2 vifte. Greit nok ;) + fiksa litt på ledinger og slikt, kanskje ikke verdens beste løsning, men greit nok.

Ja, og under ser dere altså hvor bra det ser ut med 2GB Ram av min type :fun:

 

Picture%20026_thumbs.jpg

 

Picture%20027_thumbs.jpg

 

Picture%20028_thumbs.jpg

 

Noen som trenger Wallpaper :cool:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...