Gå til innhold

PC bygg - Nok bilder :)


PrayingMantis

Anbefalte innlegg

Ja, da var det endelig min tur til å kjøpe noe skikkelig greier ;)

Spec står i profilen min. Vennligst ikke quote hele denne posten da det blir unødvendig lange meldinger da. :yes:

 

Picture%20001_thumbs.jpg

 

Akkurat fått klumpen opp på benken og opp på antistatisk matta med tilhørende armbånd.

 

Picture%20002_thumbs.jpg

 

Litt bilder av stæsjet og søpla. :p

 

Picture%20003_thumbs.jpg

 

Picture%20004_thumbs.jpg

 

Picture%20006_thumbs.jpg

 

Picture%20007_thumbs.jpg

 

Picture%20005_thumbs.jpg

 

Ut med ADDA og inn med SilenX :)

 

Picture%20008_thumbs.jpg

 

Inn med PSU sååå tidlig... Erik da ! :whistle:

 

Picture%20009_thumbs.jpg

 

Ok, jeg gir meg. Ut igjen... :D

 

Picture%20010_thumbs.jpg

 

Inn med 2 x 36GB raptor og en Seagate 200GB S-ata.

 

Picture%20011_thumbs.jpg

 

Så spoler vi litt og har da stappet inn hk og smekket på vannblokka.

 

Picture%20012_thumbs.jpg

 

Inn med skjermkort og AC ATI4 vifte, og ram ;)

 

Picture%20013_thumbs.jpg

 

Så knoter man litt med ledninger...

 

Picture%20014_thumbs.jpg

 

Jøss, der var Gatewatchen på plass gitt.

 

Picture%20015_thumbs.jpg

 

Hmmm, rød på gul og rosa på lilla, eller :hmm:

 

Picture%20016_thumbs.jpg

 

Ordna litt med ledninger and shit :wee:

 

Picture%20017_thumbs.jpg

 

Jøsses, da var alt kobla til så får vi sjekke om maskinen fyrer opp uten masse piping...

 

Picture%20018_thumbs.jpg

 

Gjett om det peip på forrige bilde :!: Det er jo default innstilling i Biosen at det skal sjekkes etter vifteturtall på CPU vifte, men jeg har jo vannkjøling så da ble det litt vanskelig hehe. Så da plugga vi i CPU vifta som fulgte med å gikk inn i bios så vi fikk fjerna den jævla lyden :thumbup:

 

Picture%20019_thumbs.jpg

 

Gratis påfyll :p

 

Picture%20020_thumbs.jpg

 

TADA ! :D

 

Picture%20021_thumbs.jpg

 

Picture%20022_thumbs.jpg

 

Picture%20023_thumbs.jpg

 

Picture%20024_thumbs.jpg

 

Så til slutt en liten test av BenQ FP937s+ skjermen i 3dMark05 :yes:

 

Ble kanskje litt mye bilder :innocent:

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er mer til pynt for meg nå har jeg funnet ut. Får jo korrekte temperaturer med software, men ikke med den der. Hadde full load på CPu isted og da viste den Gatewatchen 18grader kaldere enn hva som virkelig var tempen. Man fester jo bare disse tempmålerne med teip så godt man tenkes kan, så det sier seg jo selv. Og så har jeg bytta ut til SilenX vifte som ikke har mulighet for justering av vifter... Sååå, var kanskje ikke de best brukte 475kronene jeg har brukt i mitt liv :p

 

Kan endre fargen da :!:

Lenke til kommentar
er du millionær eller gixxer? hvor mye kosta dette?  :D

Mange som har spurt meg om jeg er millionær gitt, men jeg er student. Det er kun snakk om prioriteringer. Jeg har vært så sparsom jeg absolutt har kunnet halvannen måned nå, og nå så har jeg faktisk 100 spenn til jeg får oenger igjen om litt over 2 uker. Og da må jeg betale første lånekassen betalingen på 21.000,- som går til skole og så kommer litt annet på toppen av det. Jeg har skrapt meg heeeeelt, men jeg har vært fattig før så jeg overlever. Hvem som helst kan klare å fikse noe slikt mener jeg. Prioriteringer folkens, prioriteringer. Jeg ser på det som en investering da jeg hadde en jævla rotten maskin fra før av som det var mye tull med, og jeg ville ha noe skikkelig. Jeg skal flytte ut snart og den andre maskina var mutter sin, så jeg måtte ha noe eget. Hadde jeg ikke gjort det nå så hadde jeg neppe klart det. Jeg har hatt masse penger før, men jeg har ikke gjort stort mye mer enn om jeg har lite penger. Man kaster bare bort penga på masse tull, og that's it, så er de borte. Hvorfor ikke bruke penga på noe man får brukt i dagliglivet ;)

 

Sånn, noen som venta på prislappen ? :innocent: Litt over 24.000,- alt i alt med frakt osv. Da er skjerm, mus og annet uten om selve maskinen tatt med også... (Skjermen koster i overkant av 4 lapper)

 

EDIT: Satrucci_ den Gatewatchen passer helt utmerket til finishen. Lian Li vettu :)

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Den er mer til pynt for meg nå har jeg funnet ut. Får jo korrekte temperaturer med software, men ikke med den der. Hadde full load på CPu isted og da viste den Gatewatchen 18grader kaldere enn hva som virkelig var tempen. Man fester jo bare disse tempmålerne med teip så godt man tenkes kan, så det sier seg jo selv. Og så har jeg bytta ut til SilenX vifte som ikke har mulighet for justering av vifter... Sååå, var kanskje ikke de best brukte 475kronene jeg har brukt i mitt liv  :p

 

Kan endre fargen da  :!:

Siste versjon av SilenX har viftestyrings muligheter, du har fått vifte av forrige produksjon dessverre.. Om du vil skal du få bytte disse.

 

No er alle nye SilenX vifter med full viftestyrings muligheter.:)

Endret av crusade
Lenke til kommentar

..ein ting til gixxerman,

 

På ein anna trå her er det noken som påstår at SilenX viftene egentlig er Adda vifter med silenx merke. Dette er kanskje du i posisjon til å uttale deg om siden du skiftet ut adda vifter med SilenX i starten.

 

Kordan er SilenX viftene sammenlignet med Adda viftene støymessig. Kan det sammenlignes i det heile tatt?

Endret av crusade
Lenke til kommentar

Jeg prøvde aldri den 120mm ADDA viften som sto i bak. Ikke snurret én runde en gang, men jeg har en kompis som også har Lian Li, og han har ADDA. De er et helvete uten like(pardon my language). Min maskin er utrolig stille så jeg er kjempe fornøyd. Har byttet ut viften som fulgte med til radiatoren til vannkjølingen også. Samme vifte, altså 120mm (14db) SilenX. :)

 

Har nå tatt opp litt film m/lyd så kan jo folk bedømme selv. > Filmklipp < - Som jeg skriver der så er det en 120mm 14db SilenX bak, en lik vifte i toppen til å kjøle radiatoren og så er det en 80mm ADDA vifte nede foran som kjøler harddiskene. Det er ADDA viften som står for det som er av støy fra min maskin vil jeg mene.

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar
Ikke snurret én runde en gang, men jeg har en kompis som også har Lian Li, og han har ADDA. De er et helvete uten like(pardon my language).

 

Det er nok meg gitt! Det er ikke kabinettviftene som er et helvete, men cpu-viften + psu. PSU er det desidert verste. Viftene går på ca 3000rpm når de går for fullt! Omfg det bråker!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...