Gå til innhold

TEST: Creative Zen Micro


Anbefalte innlegg

Det med teater på engelsk : tatt ut fra Clue ordbok! : teater ...>theatre ELLER theater... :thumbup:

 

Men på saken Micro har 1 gb mer, MEN jeg synes at iPod har bedre navigasjonssystem... + micro får du ofte med to batterier.

 

iPod har Firewire og USB2.0, mens micro "bare" har USB2.0 ( og bakover)

 

men kommer nok til å kjøpe Micro... fordi den e mye søtere i svart :love:

 

Mener at Creative har lagt ut ny firmware som støtter drag-and-drop... og ang. programmet så kan du bruke alternativt på www.redchairsoftware.com uansett :thumbup:

 

ALLE (overdrivelse ja) har iPod.... vil ha noe annet enn "alle"....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En del missforståelser anngående iPod:

 

1: Du trenger heldigvis ikke iTunes for å organisere og overføre musikk.

 

2: Du kan overføre musikk frem og tilbake fra musikkarkivet på en Ipod til pcen din(det kan du ikke på Creative Zen, siden creative samarbeider så nært med ms=drm går jeg ut fra)

 

3: En iPod er en fullverdig ekstern hd(både fw og usb2) . Du kan automatisk gjøre som du vil med all plass som ikke brukes av musikkarkivet(installere og kjøre programmer om du vil).

 

4: En iPod er en designklassiker og et av de mest vellykkede produktene i nyere tid. Creative sammarbeider med ms og plagierer Apple for og ta dem igjen, på samme måte som ms selv en gang gjorde. Nå gjør de det på en måte nok en gang, med sin mediasatsing.

 

Og ja jeg bruker windows til vanlig.

 

iPod sit svake punkt er batteriet, der de ligger bak konkurentene. Prisen er høyere enn flere av konkurentene, men det synes markedet den er verdt.

 

Skjønner ikke at det skal være noen fordel med driverløs oppdatering av musikk på spillere med så stor kapasitet. Ser for meg et sabla rot om jeg selv skulle koblet til og syncet for hånd hver gang med dra og slipp. Folk som ikke har behov for mer avansert håndtering greier seg vel ofte med flashbaserte spillere.

 

Både iPod og Zen finnes i opp til 60gb.

Lenke til kommentar

- Creative har da spillere på opptil 60 GB.

 

- Det finnes USB2 spillere med god og dårlig overføringshastighet.

 

- Og poenget var?

 

- 100 gram = 1000 KG?  :whistle:

 

 

- Det var da ikke 60gb på den spillern som han testet...

 

- USB2 er USB2... hvordan kan du påstå noe annet?

 

- Å si at den veide et tonn var bare en talemåte.. :hrm:

Endret av psilocybe
Lenke til kommentar

"Fremstår litt som en halvkopi av iPod" summerer del vel opp i en setning. Hvorfor kan de ikke lage sitt eget design, fremfor å kopiere apple, og til de grader ikke klare det ? Korstokk for å vise størrelse var jo ironisk, for det er jo nesten dette denne spilleren ser ut som!

 

Ellers en grei spiller dette ..

Lenke til kommentar

- Det var da ikke 60gb på den spillern som han testet...

 

- USB2 er USB2... hvordan kan du påstå noe annet?

 

- Å si at den veide et tonn var bare en talemåte..  :hrm:

  • Og det er vitterlig ikke plass til 40gb med sanger på iPod mini
     
  • At en spiller overfører data via USB2-grensesnitt er IKKE ensbetydende med at alle enheter som benytter seg av USB2 gir samme overføringshastighet. Er det så vanskelig å forstå?
     
  • 50g til eller fra spiller ingen rolle. Da er det bedre at formen på spilleren er praktisk

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Etter flere ønsker har vi skiftet ut vår slitne Nokia 6210 med et noe mer tidløst sammenligningsobjekt for størrelse

Jeg har ikke sett en kortstokk på tre, fire, fem år, så jeg fikk faktisk bedre inntrykk av størrelsen ved å lese tallene. Hva er galt med å bruke et kredittkort/bankkort/busskort som alle vet størrelsen på?

 

Dere valgte sikkert en kortstokk fordi den har høyde å sammenlignes med også, men det bare gjorde sammenligningen vanskeligere.

Lenke til kommentar

  •  
  • Og det er vitterlig ikke plass til 40gb med sanger på iPod mini
     
     
  • At en spiller overfører data via USB2-grensesnitt er IKKE ensbetydende med at alle enheter som benytter seg av USB2 gir samme overføringshastighet. Er det så vanskelig å forstå?
     
     
  • 50g til eller fra spiller ingen rolle. Da er det bedre at formen på spilleren er praktisk
     

- Hve sa Ipod mini?

- Var det jeg mente

- Jeg bare mener at den veier overraskende mye for å være så lite, personlig mening

Lenke til kommentar
- Hve sa Ipod mini?

I første omgang kritiserte du artikkelen for å gi Zen Micro pluss i margen for "mye lagringsplass" med den begrunnelsen at iPod finnes i utgaver med mer lagringsplass enn 5gb. Forskjellen her, er at Zen Micro er ment å konkurrere mot iPod mini, mens Zen Touch og Zen Xtra skal konkurrere med iPod. Derfor: Man må se det i forhold til konkurransen i det aktuelle segmentet

Lenke til kommentar

Er det mulig å hoppe til første sang på neste/forrige album bare ved å bruke knappene på Zen Micro? Altså uten å se på displayet.

 

På min Sony mp3/cd-spiller benytter jeg denne muligheten hele tiden. Jeg har ikke lest manualen til iPod, men tror ikke det er mulig på den.

Lenke til kommentar
Er det mulig å hoppe til første sang på neste/forrige album bare ved å bruke knappene på Zen Micro? Altså uten å se på displayet.

 

På min Sony mp3/cd-spiller benytter jeg denne muligheten hele tiden.  Jeg har ikke lest manualen til iPod, men tror ikke det er mulig på den.

Du kan kjøpe fjernkontroll

Gjelder det både Zen Micro og iPod?

Endret av olav74
Lenke til kommentar
- Hve sa Ipod mini?

I første omgang kritiserte du artikkelen for å gi Zen Micro pluss i margen for "mye lagringsplass" med den begrunnelsen at iPod finnes i utgaver med mer lagringsplass enn 5gb. Forskjellen her, er at Zen Micro er ment å konkurrere mot iPod mini, mens Zen Touch og Zen Xtra skal konkurrere med iPod. Derfor: Man må se det i forhold til konkurransen i det aktuelle segmentet

Ok, da må jeg bare beklage min påstand.. :)

Lenke til kommentar
Gjelder det både Zen Micro og iPod?

Tror ikke det er en direkteknapp for å hoppe til neste album... isåfall har ikke jeg funnet denne funksjonen enda på min iPod mini. Det er dog bare to-tre tastetrykk som skal til og fjernkontroll finnes vel til både iPod mini og Zen Micro

Ja, men jeg liker ikke at man må se på displayet. Dersom jeg har en spiller i lommen er det mye bedre om jeg kan skifte album uten å ta spilleren ut av lommen hver gang.

Leser forøvrig dette hos apple.

 

"The wired remote lets you fast forward, rewind, play/pause, and control the volume with four simple buttons. The Hold switch allows you to lock your iPod remote so buttons can't be pressed accidentally. Clip the remote to your lapel, shirt, or collar for easy access."

 

Ser m.a.o. ikke ut til at denne kan hoppe til neste/forrige album.

 

For Zen Micro kan jeg ikke finne noen fjernkontoll. Finne bare denne med innebygd radio . I følge spesifikasjonene fungerer ikke denne med Zen Micro.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...