Gå til innhold

TEST: Creative Zen Micro


Anbefalte innlegg

Etter min mening er det er kjøp jeg angrer på.

det som er mest IRR er at når det er masse snager på den blir den DRIT TREG, andre er softwaren som man må bruke, eller man må ikke hvis man oppdaterer den, men det likte ikke min spiller. ble bare tull.

Så nå håper jeg at jeg får igjen pengene mine fra komplett :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
For Zen Micro kan jeg ikke finne noen fjernkontoll. Finne bare denne med innebygd radio . I følge spesifikasjonene fungerer ikke denne med Zen Micro.

jeg gjorde følgende kompliserte søk på google: zen micro remote.

jeg fant at

zen micro kommer med remote til noen land, andre land må kjøpe denne ved siden av som ekstra utstyr, jeg vet ikke om komplett selger denne, men regner med det, siden de selger selve duppedingsen

Lenke til kommentar
Problemet jeg har med alle andre spillere enn ipod er at de ikke kan brukes sammen med itunes. Synes rett og slett at itunes er et genialt program og når jeg har alle sangene mine organisert der er en ipod et naturlig valg. Bare dette programmet gjør at "totalpakken" til apple er et hestehode forran resten.

Slipper heldigvis å bruke Apple software ja, Creative sin integrering i windows explorer som sorterer etter ID er genialt for de som skjønner det. Men både 4 og 5 GB er for lite så Zen Thouch er mer for meg med 20GB. Kan mer sammenliknes med vanlig ipod, dog har den veldig bra batterilevetid på bortimot 24 timer i forhold til ipod sine 8.

Lenke til kommentar
For Zen Micro kan jeg ikke finne noen fjernkontoll. Finne bare denne med innebygd radio . I følge spesifikasjonene fungerer ikke denne med Zen Micro.

jeg gjorde følgende kompliserte søk på google: zen micro remote.

jeg fant at

zen micro kommer med remote til noen land, andre land må kjøpe denne ved siden av som ekstra utstyr, jeg vet ikke om komplett selger denne, men regner med det, siden de selger selve duppedingsen

Det er bra du har lært deg å gjøre kompliserte søk. Kan jeg få autografen din? ;)

 

Nå er det faktisk ikke alle som gidder å bruke tid på å tråle internett etter informasjon som åpenbart burde finnes på produsentens hjemmeside.

Tviler uansett sterkt på at denne fjernkontrollen har mulighet for å skippe mellom album.

 

Edity: Forøvrig burde hw's test si noe om evt. fjernkontroll. Også det at spilleren har batteri som enkelt kan byttes burde nevnes.

Endret av olav74
Lenke til kommentar
Hvordan er det å bruke denne mp3spilleren sammen med et linuxbasert operativsystem? bare lurer, siden det virker som det er mye intergrert med windows mediaplayer :/ Får man med drivere for linux?

Hadde du tatt deg bryet med p se lengre enn din egen nesetipp så hadde du sett innlegget mitt på side 2 så hadde du sluppet å poste dette, og jeg hadde sluppet å bruke tid på å være hjelpsom i dette innlegget.

 

Men når jeg likevel er igang får jeg vel skyve ballen over til de som har peiling på iPod: Siden kravet til drivere brukes som argument mot Creative Zen-serien, i Ipod sin favør, så vil jeg anta at iPod ikke krever noen programmer for å fungere i GNU/LInux. Jeg mener, det er bare å plugge den inn i firewire eller usb-porten og montere den aktuelle enheten?

Endret av Manuel
Lenke til kommentar
Jeg ler :!:

 

Hvorfor kjøpe en Zen micro med 5 gig til kr 2149,- når du får en Zen Touch med 20 gig til 2049,- :!:

 

Har selv kjøpt en Zen Touch og er KJEMPEFORNØYD!!!

Er helt enig med deg ang Zen Touch. Men det er vel noen som synes den er for stor og så har den jo ikke radio da. Jeg bruker den til lager plass for filer og video på ferie i tillegg til MP3, så håper den kommer i 100GB utførelse snart.

Lenke til kommentar
For Zen Micro kan jeg ikke finne noen fjernkontoll. Finne bare denne med innebygd radio . I følge spesifikasjonene fungerer ikke denne med Zen Micro.

jeg gjorde følgende kompliserte søk på google: zen micro remote.

jeg fant at

zen micro kommer med remote til noen land, andre land må kjøpe denne ved siden av som ekstra utstyr, jeg vet ikke om komplett selger denne, men regner med det, siden de selger selve duppedingsen

Jeg kjøpte meg en fjernkontrol til denne i fra creative i usa, denne vill jeg anbefalle.

 

Den kommer til europa i februar, jeg betalte 19$

Endret av Howard_
Lenke til kommentar
2: Du kan overføre musikk frem og tilbake fra musikkarkivet på en Ipod til pcen din(det kan du ikke på Creative Zen, siden creative samarbeider så nært med ms=drm går jeg ut fra)

Drag and Drop støttes i ny firmware.

 

Ser man på Zen Micro forfra så er ikke dette en utpreget vakker spiller. Den er flat, og har ingen lekre detaljer annet enn lys som slår gjennom flere steder. En kan utvilsomt se likhetene med iPod, men like elegant blir det dessverre ikke.
synes faktisk at Zen Micro er dritkul jeg. er på høyde, om ikke over iPod mini. rundere og kortere, selv om den er tykkere. praktisk med litt fler knapper, som er godt adskilt.

litt knotete "hold" knapp.

 

Hva er så galt med at man trenger egne drivere ? Blir det ikke da lettere å finne frem til sangene ?
jeg synes ikke det, mye bedre med Drag and Drop. Endret av Imposter
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Hvordan er overføringsprogrammet, er det lett å bruke og hvordan er overføringen fra cd til spilleren?

 

er vant til iTunes hvor du bare legger inn musikken i biblioteket og neste gang du kobler til iPoden så har du musikken liggende inne. Blir det evt. en stor overgang fra iPod til Zen Micro?

Lenke til kommentar

Er nettopp blitt stolt eier av en Creative Zen Micro, men har møtt noen småproblemer...

Får ikke programmet til å funke skikkelig. Dvs den har problemer med å finne spilleren når den er tilkoblet når jeg skal overføre mp3-filer... Må ofte ta ut og inn usb-kontakten, samt slå av micro'n flere ganger før den klarer å koble seg opp!

Medfølgende programvare er inst. på XP.

 

Andre som har opplevd lignende?

Noen som har en løsning på dette? (bortsett fra sånne lure svar som "hiv dritten og kjøp deg en iPod" og lignende :p

Lenke til kommentar

Jeg hadde liknende problemer med Creative Zen NX. Løsningen ble å oppgradere til seneste firmware (husk å bruk US firmware mtp. at EU har nedlagt restriksjoner på lydnivået) samt driverversjon. Å oppgradere driverne til hovedkortet/usb-kontrolleren villle vel heller ikke være så dumt, hvis det er det eneste uprøvde :-)

 

Husk å ha spilleren koblet til strømnettet når du overfører filer/musikk. Harddisken sluker strøm fra batteriet (= kortere levetid).

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...