Gå til innhold

Nytt tilbud fra COOP


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"[...]unerhört laut unter Volllast[...]"

 

Altså svært ("uhørt") høylydt ved full belastning ...

Ja, så det der, men på denne siden http://www.hardwareonline.dk/traad.asp?fID=10&tID=229023 er det oggså noen kommentarer om lyden:

 

Hentede en maskine her til morges. For dem der kender en server fx. HP proliant og lign... så larmer den en del ved opstart, men falder efter 5-10 sec til næsten lydløst niveau.

 

Det samme sker med denne Medion model. Den er meget lydsvag når den lige er kommet igang. Så der er ikke noget at pive over.

 

og

 

lyder mest som er 747 som starter... når computeren tændes.. men ellerers er det bare en svag blæsen..

 

men den kan ikke betegnes som støj fri !!!

og og ja... HOLD da op hvor den larmer når den starter op - seriøst #77 havde ret i at den lyder som en 747 lige når den starter op (jeg tænker det må være omtrænt samme niveau når den er under fuld belastning???)

 

Så kjøleløsningen holder kansje ikke helt mål til langvarig full belastning, da må man nok modde på noe som dette: http://www.pcsilent.de/en_pdet_aldiset8383.asp

Lenke til kommentar
Men hvor fremtidsrettet er denne pc'en.....tenker på 64bit som kommer.....

64 bits fordelene for vanlige folk er det ikke mange av for øyeblikket. Så en pc uten 64 bits minnestøtte vil nok vare i mange år.

Er jo enig med deg at det vil vare mange år, men vi vet jo at når noe tar av i dataverden, så tar det av....

 

Tenker derfor på at det kan komme endel prog/spill innenfor de nærmeste 2-3 årene, som vi da går glipp av i forhold til de som kjøper f.eks mamoz sin 64 bit amd maskin...

 

Hadde som utgangspunkt tenkt å bygge min egen 64 bit amd maskin, bare håper jeg ikke blir skuffet over mitt eget valg dersom jeg går for denne....

 

OG EN TING TIL: Dere som kjøpte coop maskinen forrige gang. Mister dere garantien dersom dere åpner den og stapper i mer RAM eller en HD til???

Endret av Mr. Candyman
Lenke til kommentar

Jeg så den pdf'en. Stusset litt på det ukjente skjermkortet men så lenge det er mellom 6600 og 6600GT så er det bra nok i massevis for de aller fleste.

 

Jeg stusset ennå mer på skriveren:

Konika Minolta 1300W sort/hvitt-skriver med toner.

Med andre ord: En laserskriver til 990kr Det er imponerende billig.

Lenke til kommentar
Men hvor fremtidsrettet er denne pc'en.....tenker på 64bit som kommer.....

64 bits fordelene for vanlige folk er det ikke mange av for øyeblikket. Så en pc uten 64 bits minnestøtte vil nok vare i mange år.

Er jo enig med deg at det vil vare mange år, men vi vet jo at når noe tar av i dataverden, så tar det av....

 

Tenker derfor på at det kan komme endel prog/spill innenfor de nærmeste 2-3 årene, som vi da går glipp av i forhold til de som kjøper f.eks mamoz sin 64 bit amd maskin...

 

Hadde som utgangspunkt tenkt å bygge min egen 64 bit amd maskin, bare håper jeg ikke blir skuffet over mitt eget valg dersom jeg går for denne....

 

OG EN TING TIL: Dere som kjøpte coop maskinen forrige gang. Mister dere garantien dersom dere åpner den og stapper i mer RAM eller en HD til???

Regner med at Intel, som vel enda ikke har 64 bits CPUer, har såpass mye innflytelse(med en markedsandel på 80-90%???) at "vanlig" 32 bits software vil være tilgjengelig i mange år enda...

Lenke til kommentar
Jeg tror dette er et veldig bra tilbud for de som ikke stiller de største krav til merker og "ekstrem ytelse". Med andre ord en PC som passer perfekt til mindre familier og studenter...

Også har du jo denne telefon servicen som gjør det enkelt å få hjelp.

 

Denne maskinen duger nok til mer enn "familier og studenter" ... typisk HW-forum-folk som tror at alt under 6800GT og FX CPU er ubrukelig til spill....

 

 

Mener at en 2500+ barton og Ti4200 fremdeles kan tilfredstille majoriteten mtp. spill.

Lenke til kommentar

Mye for pengene dette her - tror seriøst jeg ville vurdert den hvis jeg skulle byttet maskin nå - og det til tross for at jeg alltid har hatt selvbygde PC'er.

 

Som jeg nevnte i en annen tråd: Legg merke til at den både har S-video og SCART ut og i tillegg BT-adapter, leser for minnekort, trådløst nettverk og fjernkontroll. Ting som fort koster en del hundrelapper hver for seg og som ikke er spesielt vanlig i ferdige PC-pakker idag.

Endret av Shimano
Lenke til kommentar
Tenker derfor på at det kan komme endel prog/spill innenfor de nærmeste 2-3 årene, som vi da går glipp av i forhold til de som kjøper f.eks mamoz sin 64 bit amd maskin...

Det vil nok komme 64-bit-utgaver av en del programmer i årene fremover, men med tanke på utbredelsen så vil garantert disse også komme i 32-bit-utgaver, så du 'går ikke glipp' av noen programmer - bare den eventuelle ekstraytelsen 64-bit vil gi.

 

Men husk nå endelig at dette er en veldig god maskin for 'hvermansen' - man kjøper den nå, har den i 3 år og kjøper så en ny en til under 10.000 som da vil være latterlig rask sammenlignet med denne. Det holder i massevis for de aller fleste, så graden av oppgraderingsmuligheter er ikke særlig viktig for de som ikke er entusiaster. De aller fleste 'vanlige' PC-brukere jeg kjenner har aldri byttet noe som helst på maskinen sin

 

Og angående ytelse så er OBS-PC'en noe som ville parkert en high-end-PC til 20.000+++ for bare et år siden...

Endret av Shimano
Lenke til kommentar

Bare en ekstra HD-plass er et aber, og på bildet på dinside:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=115975

fra baksiden, ser det ut som om det bare er to ledige PCI-porter, og det ser ikke ut som trådløst kort er på den modellen det er bilde av, så det er trolig bare en PCI-port ledig :no:

 

Ellers et flott tilbud med de som ønsker å bruke PC-en sin til "alt"... Hadde ikke jeg kjøpt PC i desember skulle jeg tatt meg en svingom med denne :thumbup:

Lenke til kommentar
Bare en ekstra HD-plass er et aber, og på bildet på dinside:

http://www.dinside.no/php/art.php?id=115975

fra baksiden, ser det ut som om det bare er to ledige PCI-porter, og det ser ikke ut som trådløst kort er på den modellen det er bilde av, så det er trolig bare en PCI-port ledig :no:

Har forstått det slik at maskinen har en innebygd trådløs-modul. Se her.

Og her http://www.heise.de/bilder/53318/0/0

edit: funka ikke helt med

Endret av thomasw
Lenke til kommentar

jevla bra tilbud... jeg ble litt glad jeg,f or da slapp jeg å surfe rundt og bygge pc'n til min søster, for så lære henne opp til å bruke den og klargøre den. Det var visst 2 års garanti på denne :D

 

skal være lat for første gang på 6 år!!!!!! :w00t:

Endret av anbar
Lenke til kommentar

Jeg har en 512 mb brikke (samme type som ble brukt i den forrige COOP-pcen) Er det noen som vet om jeg kan bruke den i denne maskina? Jeg får nemlig denne maskina som erstatning for den forrige som de ikke klarte å reparere, og de hadde ingen flere av den gamle....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...