Gå til innhold

Komplett data, Skuffende service!


Anbefalte innlegg

For å nevne det, jeg har tidligere vært svært fornøyd med komplett data. har handlet komponenter der mange ganger uten problemer.

 

MEN:

 

Ja, det virker som de forselsbehandler litt i blant. Jeg bestilte ett sapphire x850xt pe kort hos komplett 12-01-2005. Når jeg bestilte fikk jeg en bekreftet dato på 21-01-2005. Selv hadde jeg ikke helt troa på denne så jeg ringte både komplett.no og norek.no Fikk bekreftet datoen av begge parter.

 

Den 20-01-2005 ringte jeg komplett for å få fjerna ei strømforsyning og ett kabinett fra ordren min ettersom at varene skulle bli sendt neste dag å jeg hadde allerde fått taki meg ett nytt kabinett. Tok denne endringen av ordren via telefon, alt virket greit helt til jeg refreshet siden få minutter seinere.

 

Den nye datoen som da kom opp var 01-03-2005, jeg ble selvsakt forbannet over dette og sendte x antall (4-5) mail iløpet av 2 dager uten å få svar. Til slutt fikk jeg en tilbakemelding om at dette kunne de ikke gjøre noe med.

 

De kunne altså ikke flytte meg fram i "køen" til der jeg en gang var. Nå sitter jeg her da med skjegget i postkassa & resten av varene på dør.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, det er litt synd at du måtte lengre bak i køen, men det har vel sikkert noe med hvordan ordresystemet behandles internt og ikke noe som komplett har orden på.

 

Om du brukte en hissig tone så kan det være at du får dårligere service enn om du hadde vært høfflig og behjelpelig hele tiden, obs sier ikke at du har gjort det men om de oppfattet deg sånn så kan det jo ha skjedd....

Lenke til kommentar

Omy Ja, jeg kunne jo forsåvitt lagt den der. :blush:

 

Malvado Det er jo ikke akkurat mye jeg kan hjelpe de med da. Jeg har holdt meg saklig i alle telefon-sammtaler & email's som er sendt. Det hadde vært godt å få ut "sinnet" via en mail eller en telefonsamtale. Men det hjelper så lite så jeg har ikke gått over streken på noen måte.

Lenke til kommentar

Det som kan ha skjedd (noe jeg tipper stemmer) er at da du bestillte var det allerede mange gamle ordre på samme kort foran deg, og at disse fikk av det partiet som kom den datoen du oppgir. Partiet som kom inn ble tømt av gamle ordre som lå og ventet før deg i køen, og dette har ikke webshoppene noen kontroll på dessverre. Enig i at de ikke skulle oppgitt varene på lager da det allerede er ordre på de, men sånn er det nå engang. Rett meg gjerne om jeg tar feil! :)

Lenke til kommentar

Komplett.no har den policy'n at når man bestiller så havner man i en kø (naturligvis). Hvis man sletter en ordre og legger den inn på nytt, havner man ,også selvsagt, bakerst i køen.

 

Det er nok det som har skjedd her. Den kundebehandleren trådstarter snakket med på telefonen slettet hele ordren og la inn en ny på skjermkort + strømforsyning... istedenfor å endre den eksisterende ordren. Mildt sagt tåpelig og amatørmessig spør du meg.

Lenke til kommentar

IT-butikken har et mye bedre ordresystem enn Komplett/Netshop/you name it. Det kan man selv gå inn å stryke, legge til, forandre antall etc. helt til pakken pakkes. Hos komplett etc må man ringe for å endre på ordren og da skjer fort ting som skjedde her. Her har de norske netshoppene noe å lære :yes:

Lenke til kommentar
Hvi du ser etter så er den ikke uoversiktlig. 1 posten er blitt oppdatert..

Poenget er at hele kategorien Webshop- og butikkdiskusjoner er for erfaringer og meninger om ulike webshopper. Så hvorfor i all verden skal du henvise til en enkelt tråd når noen lager en on-topic tråd i riktig kategori?

Lenke til kommentar
Hvi du ser etter så er den ikke uoversiktlig.  1 posten er blitt oppdatert..

Poenget er at hele kategorien Webshop- og butikkdiskusjoner er for erfaringer og meninger om ulike webshopper. Så hvorfor i all verden skal du henvise til en enkelt tråd når noen lager en on-topic tråd i riktig kategori?

Daslipper forumet og ha Hundrevis av erfarings trder som kunne vært samlet i en tråd, og dette er jo en webshop erfaring, men jeg har motat PM av eln og jeg har fått hans tilatelse til og poste 1 tråden i min tråd, end of discussion

Lenke til kommentar

theck1: Jepp, det tenkte jeg også. Så jeg forhørte meg om det ikke var slik at jeg var for langt bak i køen for å få fra første levering. Å det var jeg ikke.

 

bengh: Du sier noe der, Men ivertfall de delene jeg har bestilt på netshop har ikke blitt flyttet i køen slik som hos komplett.no

 

ufo: Ja, det er nok det som har skjedd. :no:

 

 

JuBi: Det er klart du/dere ikke kan gjøre noe med dette. Dette er som du også kanskje ser, delen av forumet for erfaringer om de forskjellige nettbutikkene.

Lenke til kommentar

Så lenge en ordre ikke har gått til pakking ville det forundre meg om de ikke har muligheten til å slette varelinjer fra den. Nå hjelper det selvfølgelig ikke med muligheten hvis ikke kundebehandleren benytter seg av den, men jeg har vansker med å svelge at hele ordren ble slettet...

 

Omy og TEE: Kan dere diskutere slikt på PM? Det har liten relevanse for tråden så lenge den ikke er feilplassert.

Lenke til kommentar
Slik jeg har forstått det på Komplett fungerer deres ordresystem slik at dersom du skal gjøre endringer slettes hele ordren for så å legges inn igjen, med de ulemper dette medfører.

De har visstnok utviklet sitt eget system, kanskje de ikke har tatt høyde for denne problemstillingen?

Bruker ikke Komplett SAP? Der er det null problem å trylle med varelinjer i ordre...

Lenke til kommentar
Så lenge en ordre ikke har gått til pakking ville det forundre meg om de ikke har muligheten til å slette varelinjer fra den. Nå hjelper det selvfølgelig ikke med muligheten hvis ikke kundebehandleren benytter seg av den, men jeg har vansker med å svelge at hele ordren ble slettet...

 

Omy og TEE: Kan dere diskutere slikt på PM? Det har liten relevanse for tråden så lenge den ikke er feilplassert.

Kna ikke helt se hvorfor komplett sin kundebehandler gjorde nettop det.. Jeg fikk min ordre enkelt og greit slått i sammen, men også null problem og for de og gjøre det, selv når det var sendt til pakking...

 

 

Enden: Sorry der, vi tar det på PM

Lenke til kommentar

Du kunne ha motatt ordren og benyttet deg av angreretten. Ville ha kostet deg noen kroner ekstra i frakt, men du hadde i allefall hatt varene.

Opplevde det samme selv med MPX. Men så ingen grunn til å klage... (jeg bare ombestemte meg en time og dermed var jeg 2 mnd. tilbake i køen .. Surt, men slik er det.

 

Butikkene burde ha mulighet til å redigere ordre, ikke bare slette.

Lenke til kommentar
Så lenge en ordre ikke har gått til pakking ville det forundre meg om de ikke har muligheten til å slette varelinjer fra den. Nå hjelper det selvfølgelig ikke med muligheten hvis ikke kundebehandleren benytter seg av den, men jeg har vansker med å svelge at hele ordren ble slettet...

 

Omy og TEE: Kan dere diskutere slikt på PM? Det har liten relevanse for tråden så lenge den ikke er feilplassert.

Jada ! Har fått slettet flere ganger varelinjer (pr.tlf.) og resten har gått til pakking

i løpet av samme dagen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...