Gå til innhold

Fancy hodetelefoner / plugger?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Overrasker meg at ingen har hørt om verdens beste plugger (Etymotic).

Selv har jeg Sony EX71SL og fikk med en del tilbehør, kom på 499kr, absolutt noe av det beste jeg har hørt innenfor plugger.

Sony_MDR-EX71SL_no2.jpg

Fåes stortsett i svarte her i Norge, men har man ipod... :love:

Får med en del ekstrautstyr enn vist på bildet + legg merke til hvor liten pluggen er som går i mp3spilleren etc :)

Skrevet (endret)

Ja, Etymotics og Shure er veldig gode merker innen øretelefoner, men dette er highend-produkter som koster _veldig_ mye (1000-5000 kr.).

Når det gjelder Sony MDR-EX71SL har jeg selv hatt den før. Disse er også gode. Du kan kjøpe den hvite modellen fra AudioCubes. PS: Det eneste ekstra du får med i tillegg til det som er vist på bildet er en liten boks du kan oppbevare selve øretelefonene i når de ikke er i bruk.

Endret av nkrystad
Skrevet (endret)

Etymotic går for å være det alle beste innenfor øreplugger ja. Syntes selv det ble litt mye å betale for disse så jeg satset på Sony modellen i stedet og er veldig fornøyd med lydkvaliteten.

Endret av Vice
Skrevet

Jepp, jeg er selv utrolig fornøyd med de. De er utrolig komfortable å ha i ørene + de detter ikke ut hvis du går fort / jogger / trener etc :)

499 velbrukte kroner for min del ;)

Skrevet

@ kirikiri :

Om du noken gang har sett øyrepropper for bruk i øvingsrom og slikt, for å spare øyrene og slikt, så ser dei så å sei heilt lik ut som dei proppane du viser i første post. (minus at den kun reduserer støyen, og ikkje speler musikk :) )

fordelen med slike litt meir proffe støyreduksjonspropper er at dei reduserer lyd over heile "spekteret". Det er ikkje slik at en dytter en propp i øyret og lager vakuum ;)

Skrevet
@ kirikiri :

Om du noken gang har sett øyrepropper for bruk i øvingsrom og slikt, for å spare øyrene og slikt, så ser dei så å sei heilt lik ut som dei proppane du viser i første post. (minus at den kun reduserer støyen, og ikkje speler musikk :) )

fordelen med slike litt meir proffe støyreduksjonspropper er at dei reduserer lyd over heile "spekteret". Det er ikkje slik at en dytter en propp i øyret og lager vakuum ;)

Nice to know.

Som amatørfiolinist trengte jeg aldri sånne da jeg øvde. Foreldrene mine hadde kanskje trengt det. ;)

Er det sånne man egentlig burde ha på en del rockekonserter? HAr hørt om folk som får ørepropper spesiallagd til konsertbruk, nettopp for å ikke ødelegge hørselen helt, men fremdeles nyte musikken.

Kirikiri

Gjest Slettet-QqZexW9o
Skrevet (endret)

Bestilte akkurat disse fra usa Shure E5c

sm_e5c.gif

link edit

Endret av Slettet-QqZexW9o
Skrevet
Er det sånne man egentlig burde ha på en del rockekonserter? HAr hørt om folk som får ørepropper spesiallagd til konsertbruk, nettopp for å ikke ødelegge hørselen helt, men fremdeles nyte musikken.

Kirikiri

På rockekonserter er det gull. Det blokkerer ikkje lyden på samme måte som vanlige øyrepropper, men demper meir lyden, og du sitter stort sett igjen med samme lydbildet, berre lavare :)

Skrevet

Hei

Skomaker: Hvis du først har planer om å kjøpe fra Audio Cubes (god erfaring med disse selv) så bør du se på disse:

Sharp

De har generellt fått god kritikk, i der minste i forhold til prisen.

Regards

SilverWolf

Skrevet

Noen som har noe erfaring med disse, har ikke tenkt å bruke så mye penger, trenger bare en erstatter til de som fulgte med crative muvo, de er helt forferdelige!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...