Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Bluecom ustabilt om dagen?


Anbefalte innlegg

Har hatt bluecom i to-tre? år nå. og når jeg bodde i oslo disconnecta den kanskje en gang hver 14 dag. bare sånn av og på. Men etter jeg flytta til hønefoss har jeg hatt linja oppe siden juni ifjor. Ingen problemer.

 

Men husk å sjekke f.eks at dsl lampa lyser. kan ofte være noe annet enn bluecom sitt problem (software, nettkort, router, osv, osv, ) Spesielt trådløse nett er utsatt. Hadde trådløst her på den stasjonære.. da datt det ned i hytt og pine, men ingenting bluecom kan gjøre noe med =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har merket noen forskjell etter oppgraderingen Bluecom hadde inatt?

 

Edit

Og der datt jeg ned igjen ja.

Ringte Bluecom. De regget saken og den blir oversendt Catch i løpet av dagen.

Så til dere andre som har samme problem...ring dem og meld ifra....

Endret av SpritHansi
Lenke til kommentar

Har som regel ikke hatt lange nedetider med BC, vært kunde i snaue 2 år. I det siste har stabiliteten vært svært dårlig, og jeg kommer til å bytte til Firstmile asap - får dobbel så kjapp linje for samme pris :dontgetit:

 

OT: Noen som vet om jeg kan beholde mailadressen min mot en billig penge pr. mnd. el.?

Lenke til kommentar

Hadde kontakt med bluecom i dag. De hevder at "firmware" på noen kort i sine sentraler ikke er stabil... fører til at internett faller ut både titt og ofte!!

Bluephone vil ikke virke normalt hvis internettforbindelsen brytes...

Bluecom burde virkelig ta seg selv i ørene og smekke seg på fingrene!

Nesten skandale at de selger Bluephone når de ikke kan levere 99,9% oppetid på internettsiden! :hrm:

HVORFOR FÅR VI INGEN DRIFTSMELDING OM DETTE PROBLEMET?? :mad:

(Tar jo evigheter å komme igjennom på telefon også om dagen...)

Lenke til kommentar

Hum jeg har en 2200/512 linje fra Bluecom som jeg just fikk... Jeg får ikke mer enn 1600/400 pga support hevda at det er for langt fra sentralen til huset mitt.

Kan man ikke kreve noe kompensasjon for dette?

 

I tillegg til at jeg ikke får den hastigheten jeg skal ha så klarte Bluecom også å levere nettet en måned for seint til meg, de hadde visst nok ikke fått med seg bestillingen min og ble først oppmerksom på det når jeg ringte til dem.

De hadde all info, fullmakt og alt... Bare hadde ikke fått satt i gang prosessen.

Litt kjipt ettersom om jeg også driver nettbutikk fra heimen...

 

I Kristiansand dette...

Lenke til kommentar
Jeg har opplevd ustabilitet i over to uker , support til catch sier det er utrulling av ny teknologi(Adsl2) som skaper problemer her i glomfjord.

Fikk nytt modem og siden har det vert bra.

Fikk du nytt modem fra Catch, eller kjøpte du nytt selv. Går det greit å bruke andre modem en Catch sine til catch`s linjer?

Lenke til kommentar
Hum jeg har en 2200/512 linje fra Bluecom som jeg just fikk... Jeg får ikke mer enn 1600/400 pga support hevda at det er for langt fra sentralen til huset mitt.

Kan man ikke kreve noe kompensasjon for dette?

 

I tillegg til at jeg ikke får den hastigheten jeg skal ha så klarte Bluecom også å levere nettet en måned for seint til meg, de hadde visst nok ikke fått med seg bestillingen min og ble først oppmerksom på det når jeg ringte til dem.

De hadde all info, fullmakt og alt... Bare hadde ikke fått satt i gang prosessen.

Litt kjipt ettersom om jeg også driver nettbutikk fra heimen...

 

I Kristiansand dette...

Det er nok noe du må bare leve med. Med mindre noen bygger ut sentralen nærmere huset ditt. Det du gjør er å ta kontakt med support for å finne hastighet som gir det max stabil linje. Så bestemmer du deg om du ønsker å ha det , og betale tilsvarende pris, eller droppe hele greia.

 

 

Enda en oppgradering i BC\Catch sitt nett i natt. Skal kobles opp på BC 3000\640 den 22. feb.

Lenke til kommentar

Som hintet til i poster før denne, så sliter Catch litt med utbygging/utbedring av nettet. Dette har påvirket oss som sitter med Speedstream-modem, så hvis du er lur så ringer du Catch-support så får du et annet merke med ekspress-post. I følge karen jeg snakket med på support så skulle problemet være forbigående, så det var ikke vits i at de skiftet ut alle modemene. I mellomtiden så var restart det eneste som fungerte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...