mihcaoj Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Personlig må jeg si at det lille jeg har spilt Doom3 ikke har imponert meg! Rett og slett på grunn av det lite varierende gameplayet som dette spillet innehar. Derimot er grafikken veldig bra! HL2 har også bra grafikk, men jeg kjenner meg mye mer "hjemme" i de landskapene enn i D3 sine.. Kanskje bare meg, men jeg syntes ikke D3 kan måle seg med HL2, all due respect.. DERES meninger?
Bear^ Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Smaken er som baken, den er delt (men innerst inne møtes de). Jeg for min del liker begge spillene, selv om at Doom 3 ikke imponerte så fryktelig mye, annet enn på grafikken, for om du sier at Doom 3 ikke er grafisk vakkert, da aner du ikke hva du snakker om. Det som gjør at Half-Life 2 fenger mer er fordi det har stemning uten at lyset er slått av. Det er til tider ekkelt og til tider så fantastisk fenomenalt vakkert at du får tårer i øynene. Hadde mitt valg stått mellom Doom 3 og Half-Life 2, hadde jeg valgt Half-Life 2, simpelt fordi det har mer gjenspillings verdi enn Doom 3.
TCi Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Selv foretrekker jeg og anbefaler Half Life 2. Doom 3 er svært repetivt og egentlig så er det som Bear^ sier at grafikken er omtrent det eneste som imponerer. Med Half Life 2 får du også Half Life 2 Death Match, Counter Strike Source + en hel rekke modder som er på veg (noen mindre også som er lansert). Gå for Half Life 2, så får du mye mer for pengene.
Admin'c Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 sølvpakka er vel bedre å gå for en bronse, koster jo bare noen kroner ekstra
Zeph Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Har ikkje denne diskusjonen vært oppe før? Uansett så liker eg Half-Life 2 best. Det er riktignok litt lett, men mykje kjekkare å springe rundt i ope landskap med flotte omgivelsar der du treffer på folk å snakke med enn å vase rundt i mørke korridorar og skyte rundt neste hjørne.
Bruun Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Jeg likte også Half Life 2 best, mest fordi Doom 3 var så repeterende og etterhvert ganske kjedelig.
Dinsdale Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 På mitt TI-4200 kort funket D3 dårlig. Det var som en dårlig FPS. Når jeg nå skal oppgradere til et 6800-kort regner jeg med at D3 vil bli runnet. HL2 gikk som faen på kortet, men dette blir nok også mye penere med et 6800-kort
RaveNEyeS Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Uten tvil halflife 2, jeg har ikke spilt det personlig, derimot doom 3 har jeg spilt, å det må jeg si var uffatelig kjedelig (eneste +`et jeg kan komme på med doom 3 må være det fantastiske grafikken)
Merlin Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 (endret) synes Half Life 2 har bedre grafikk enn Doom III jeg Endret 25. januar 2005 av Merlin
Carnifex Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Jeg syns begge var ekstremt hypet og litt kjedelig. Hadde spillene kommet ut uten noe særlig forventninger hadde de nok begge vært bedre men de ble litt ødelagt av massiv hype. Begge hadde flott grafikk og er helt klart utrolig godt laget men de fenget bare ikke uten at jeg helt kan sette fingeren på hva det var som manglet. Må bare legge til: Vampire the Masquerade: Bloodlines derimot! Kongespill basert på source engine. FarCry var også skikkelig bra.
Den Polse Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Har runnet både HL2 og Doom3 som de fleste andre her, og som det har kommet frem tildligere her, så er doom3 meget monotont, man går rundt å åpner dører og venter på at monstre skal hoppe frem rundt hjørnet, alt i veldig mørke omgivelser. Fin grafikk, men gameplayet holdt meg ikke underholdt særlig lenge. Jeg bruker vanligvis ikke koder i spill, men i doom3 ble jeg bare utålmodig og raste gjennom slutten bare for å se om det ble bedre, noe det ikke ble. HL2 derimot er et godt spill, men det manglet bittelitt, kan ikke si at jeg kom i den samme ekstasen som jeg gjorde da hl1 kom ut. Mulig fordi jeg er blitt eldre. Har Far Cry, men har ikke testet det enda
Wyldelife Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Half Life 2! Det har både Humor, spennding, god grafikk,utrolig grafikk og Karakterer du lærer og elske og hate. "Cat..What Cat?" Den scenen der eide totalt!
Skurupu Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Half-Life 2 er mye bedre enn Doom. Men IMO er begge ganske dårlige.
Imho Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Hl2 er mye bedere , etter min mening. Doom3 ble jeg lei av etter 1 uke med spilling
gobyfly Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Doom3 fremforbi HL2. Men det er vell smak og behag.
Campari Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Hvis du sammenligner Half-Life 2 med lignende FPS spill er det vel kun Half-Life som kommer i samme klasse. Det sier jo seg selv at Valve har gjort gjemmeleksa si. Half-Life 2 ble hypet veldig opp, men for de aller fleste ble forventningene innfridd. Det eneste lignende spillet på PC som kan utfordre Half-Life serien er jo Far Cry. Men det må da ærlig innrømmes at spillet blir litt vel repetivt. Dessuten er jo historien et tragisk kapittel for seg selv, noe som skaper en "negativ effekt" gjennom hele Far Cry.
MaxXRebo Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Personlig foretrakk jeg Doom 3 mer enn hl2, mest pga den sitrende spenningen det var å luske rundt i beksvarten med lommelykta å vente på den neste jævelskapen som kom til å skremme vettet av meg, og så syns jeg stemmningen generellt var bedre. HL2 var artig det og, men ærlig talt, det revolusjonerte ikke akkurat sjangeren til de grader alle skal ha det til, ikke når det gjelder spillbarhet iallefall, fysikken og grafikken var selvfølgelig meget bra. Men på den andre siden, doom3 revolusjonerte ikke no de heller. som sagt for 49000 gang, smaken er som rassen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå