Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tips til essay om rasisme..


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Vi har fått en oppgave på skolen hvor vi skal skrive et essay. Og da valgte jeg å skrive om rasisme, men jeg sliter litt med å få begynt å skrive. Så derfor lurte jeg på om dere hadde noen råd og tips til hva jeg kan skrive? Det største problemet er bare å få begynt så har dere noen tips til hva jeg kan begynne med å skrive om?

 

EDIT: Takker for alle HJELPENDE svar! :D

Endret av Nicklas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når du selv velger å skrive essay om rasisme bør du da klare å finne på hva du skal skrive selv.

 

 

 

:roll:

Hadde dette vært en temaoppgave så hadde jeg klart det. Men dette er et essay og jeg har aldri skrivd det før.

 

Så derfor lurer jeg på om noen kan hjelpe meg med å begynne? Hva er viktigst å huske på når man skriver essay?

Lenke til kommentar

Det er de som er svarte i huden som er de største rasistene. Det er de som forskjellsbehandler mest..

 

Så det er ikke de hvite som har et rasistproblem. Det er de som er svarte i huden.

 

Dette har jeg skrevet masse om.. men har ikke dokumentene lenger pga diskkrash

Lenke til kommentar
Du får skrive det du har skrevet i "raseoppgjør i arendal"-tråden. Da får i det minste læreren din seg en god latter.

Det latterligste var at det var jo ikke noe raseoppgjør engang. På den ene siden var det nordmenn og utlendinger, og på det andre siden var det det samme. Uberjall alt sammen...

Lenke til kommentar
Rasisme er et veldig sårt punkt på skolen ja. Du skal være forsiktig med dine meninger i teksten, lærere kan ha veldig forskjellige meninger og gi en karakter deretter..

Heldigvis skal dette ikke straffes i min klasse når jeg er ferdig med lærerutdanningen min. Der skal alle få lov til å ha egne meninger, så lenge de ikke står mot norsk lov :yes:

Lenke til kommentar
Du får skrive det du har skrevet i "raseoppgjør i arendal"-tråden. Da får i det minste læreren din seg en god latter.

;)

 

Nicklas: Jeg synes, helt seriøst, at dette ville vært en god start på et essay:

 

Syns at de skal sendes tilbake til sitt eget land. For meg vil ALDRI en utlending bli en nordmann i mine øyne uansett om personen har bodd i Norge i 50 år.

Jeg kan ikke fatte selv hvor lei jeg er av slike utlendinger som bare kommer her og kommer her og tror de eier alt! Dette er VÅRT land! Og dessuten er det jo bare tull på omtrent alle utlendinger! Det er ikke uten grunn at utlendingene er kjent for å stjele og rane, drepe og true, sloss og skyte! Eller hva med at utlendinger ikke gidder å gå på skole og aldri gidder å skaffe seg jobb slik at de går på sosialen hele tiden og deretter går å kjøper seg de dyreste klærne de kan finne og går i banken og låner penger til BMW eller Mercedez! Dette er ingen myte, men fakta! Selvfølgelig finnes det normale utlendinger, men jeg har møtt flest tullinger. Det er vel spesielt muslimer ... folk som kommer fra irak og andre land rundt der nede.

Dette må bli slutt snart! Så derfor så stemmer dere FRP, Carl I. Hagen er mannen vi alle har ventet på.

 

Fikk nesten lyst til å bruke det selv...selvom jeg vil tro at mitt essay ville ha utartet seg litt annerledes enn ditt...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...