Gå til innhold

Harware.no teamet - stopper negative weberfaringer


Anbefalte innlegg

Jeg synest faktisk at det var veldig fint av Netshop å sende ut en beklagelse kl 2 om natten. Virker som de prøver å engasjere seg og ikke behandle kundene som noe skapninger som ikke har noe de skulle ha sakt i i deres himmel (Min erfaring med bla. Telenor).

 

Føler fremdels at Netshop som den profosjonelle part kunne spart på en del opplysningen i denne tråden, selv i det siste inlegget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når det gjelder saken det egentlig dreier seg om her kan jeg godt utdype den litt: OC-freak kjøpte ett skjermkort av oss i september eller noe deromkring som han påsto var brukt. Jeg kjenner saken veldig godt siden jeg selv svarte akkurat den kundemailen. Jeg sjekket opp logistikken rundt akkurat det kortet, og det var kommet inn samme dag og shippet rett videre til kunden. Det var altså helt utelukket at vi hadde brukt det kortet, og det kunne heller ikke ha vært ute hos kunde da dette var vårt første parti med denne varen.

Jeg svarer derfor at det hvertfall ikke var brukt av oss, men om han ikke var fornøyd så kunne han returnere kortet og få alle pengene tilbake inkl. fraktkostnader begge veier. Det var ikke godt nok, og resulterte i en lang tråd her på forum med pepper på oss som solgte brukte varer, samt en 2er i webshopguiden. Helt greit forsåvidt, er umulig å få alle fornøyd, så denne karakteren finner du i guiden i dag også.

 

Så fikk kunden ett hovedkort av oss som ble defekt. Kortet var dessverre gått ut av produksjon så vi kunne ikke skaffe ett nytt identisk. Kjedelig, men sånn er denne bransjen noen ganger. Vi tilbydde derfor penger tilbake for kortet eller nytt erstatningskort med penger tilbake til kunden i tillegg. Ikke godt nok dette heller, derfor ny tråd med pepper og en ny 1-er i guiden. Sikkert greit det også, men når vi skulle få tildelt en 1-er til for skjermkortet måtte vi si i fra om det.

To glimrende eksempler på de tidligere nevnte urealistiske forventinigene til webshopene og hva som kan kan kategoriseres som dårlig kundebehandling. De aller fleste trådene/erfaringene jeg har lest der folk disser forskjellige butikker er basert på helt urealistiske forventinger og er skrevet av folk som ikke har latt pulsen synke etter et lite irritasjonsmoment. Dersom folk hadde trukket pusten dypt og tenkt seg litt om før de postet i erfaringer hadde kanskje webshop guiden inneholdt litt mer relevant info og det gjelder både 6'ere og 1'ere.

Lenke til kommentar

Disclaimer : Enig med Kintsen sitt innlegg....

 

:ontopic: Det er både et rettslig og et etisk aspekt ved denne saken, angående hva man kan skrive om personalia, jobbsøknader, o.l.

I lys av det, må jeg si at det var ganske fint at Netshop viser såpass voksenhet, og tar et så personlig ansvar som er vist her ikveld.... Det at dere klokka 2 om natta gir en unnskyldning viser gode takter, og dere er et forbilde for enkelte andre bedrifter.... :krem: telenor :kremt:....

Når jeg skal kjøpe et nytt system, om ikke lenge, skal jeg jammen sjekke innom Netshop.no ;):yes: :yes:

 

 

Arnulf ;)

Endret av Arnulf Hitchler
Lenke til kommentar
Jammen fart i denne tråden ja  :whistle:

Først; jeg vet heller ikke selv hvordan vi ble varslet om disse innleggene, er ikke mitt bord egentlig. Så mulig jeg misforstår hvordan det gjøres i praksis, men vet i hvertfall at vi fikk beskjed om disse to "erfaringene" på ett eller annet vis. Tipper en eller annen fra forumstyret avklarer det i denne tråden i løpet av helgen, hvis ikke finner jeg det ut i morgen og gir mer info.

Hei,

 

"Mine damer og herre - ka det bli verre?" :hmm:

 

I ditt innlegg #2 skriver du følgende:

Hmmm, ingen korrupte her etter mitt syn. Alle erfaringene som blir lagt inn ligger i en slags "godkjenningsdatabase" som butikkene kan se en dag eller to før de blir lagt ut, for å luke ut åpenbare feil som den karakteren om skjermkortet over. HW lar ikke være å publisere karakteren, men i dette tilfellet ba vi om ett par dager for å få ordnet opp i den dobbeltposten. Det vil selvsagt bli publisert uansett, men ikke to på samme sak vil jeg tro.

 

I mine øyne 2 helt modstridende forklaringer! :thumbdown:

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Jeg synest faktisk at det var veldig fint av Netshop å sende ut en beklagelse kl 2 om natten. Virker som de prøver å engasjere seg og ikke behandle kundene som noe skapninger som ikke har noe de skulle ha sakt i i deres himmel (Min erfaring med bla. Telenor).

 

Føler fremdels at Netshop som den profosjonelle part kunne spart på en del opplysningen i denne tråden, selv i det siste inlegget.

Helt enig, at de gidd så sent, sier mer til meg en dårlig erfaring i webshopguiden :yes:

Lenke til kommentar
Jammen fart i denne tråden ja  :whistle:

Først; jeg vet heller ikke selv hvordan vi ble varslet om disse innleggene, er ikke mitt bord egentlig. Så mulig jeg misforstår hvordan det gjøres i praksis, men vet i hvertfall at vi fikk beskjed om disse to "erfaringene" på ett eller annet vis. Tipper en eller annen fra forumstyret avklarer det i denne tråden i løpet av helgen, hvis ikke finner jeg det ut i morgen og gir mer info.

Hei,

 

"Mine damer og herre - ka det bli verre?" :hmm:

 

I ditt innlegg #2 skriver du følgende:

Hmmm, ingen korrupte her etter mitt syn. Alle erfaringene som blir lagt inn ligger i en slags "godkjenningsdatabase" som butikkene kan se en dag eller to før de blir lagt ut, for å luke ut åpenbare feil som den karakteren om skjermkortet over. HW lar ikke være å publisere karakteren, men i dette tilfellet ba vi om ett par dager for å få ordnet opp i den dobbeltposten. Det vil selvsagt bli publisert uansett, men ikke to på samme sak vil jeg tro.

 

I mine øyne 2 helt modstridende forklaringer! :thumbdown:

 

Mvh

Kimmer

Les innlegget fra Amund (som jeg tror sitter i forumstyret) så har du forklaringen på hvordan det funker. Jeg visste rett og slett ikke detaljenene rundt det.

Lenke til kommentar
Les innlegget fra Amund (som jeg tror sitter i forumstyret) så har du forklaringen på hvordan det funker. Jeg visste rett og slett ikke detaljenene rundt det.

Du vet at dere får lese erfaringene før de legges ut, men du vet ikke hvordan dere får vite om erfaringene som skal legges ut? Tror du bør gå å få litt søvn nå, så kanskje kommentarene blir mer logiske i morgen :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Det er nesten for ille at en webshop skal få muligheten til å endre/utsette komentarer om dem selv, når det er en Webshop guide, fra brukerne av webshoppene.. Syns heller folk burdte bruke sunn fornuft når de leser igjennom den, istedet for å tro alt som blir skrevet. Noe er kanskje sant, noe er kanskje overdrevet litt, og noe er sikkert 100% BS..

 

hele poenget er jo at en del av innleggene i webshopguiden kommer fra personer som ikke har handlet hos nettbutikk x, men som gjør det for å enten sverte eller forbedre ryktet til den butikken.

 

hva tror du er best for en seriøs webshopguide ?

at brukeren må gå bruke ekstra tid på å finne ut om et innlegg om nettbutikk x er sant eller ikke ? eller at brukeren leser gjennom seriøse innlegg av personer som faktisk har handlet hos nettbutikk x..

 

er på tide at webshopguiden får en skikkelig overhaling.

Endret av Slettet-80wCWpIM
Lenke til kommentar
*Snip*

Har du noe i mot yngre mennesker som driver med data? Har flere ganger lagt merke til din måte å dra alle mennesker rundt 15-16 år over en kam. Det ser jeg på som ytterst useriøst

 

Hei,

 

Offtopic:

Har ikke det fjerneste mot at yngre mennesker driver med data - syns dette er fantastisk. Hadde ønsket jeg/vi hadde samme muligheter da me var i konfrmand-alderen. (på det tidspunkt bygget me stereoforsterkere hver onsdag aften i skolens kælder).

 

Men for min del handler det om, at en stor del av ungdommerne "hopper over hvor gjerdet er lavest". Jeg mener at der en naturlig rekkefølge i al 'opplæring'.

Ute i det virkelige liv ville dette svarre til, at lille 'Ola på 12 år' kjøber sig en Yamaha R1 og derefter spør om det er muligt å kjøbe støttehjul til MC'en, fordi han ikke rekker å nå bakken med sine bein.

 

Mvh

Kimmer

Lenke til kommentar
Det er nesten for ille at en webshop skal få muligheten til å endre/utsette komentarer om dem selv, når det er en Webshop guide, fra brukerne av webshoppene.. Syns heller folk burdte bruke sunn fornuft når de leser igjennom den, istedet for å tro alt som blir skrevet. Noe er kanskje sant, noe er kanskje overdrevet litt, og noe er sikkert 100% BS..

 

hele poenget er jo at en del av innleggene i webshopguiden kommer fra personer som ikke har handlet hos nettbutikk x, men som gjør det for å enten sverte eller forbedre ryktet til den butikken.

 

hva tror du er best for en seriøs webshopguide ?

at brukeren må gå bruke ekstra tid på å finne ut om et innlegg om nettbutikk x er sant eller ikke ? eller at brukeren leser gjennom seriøse innlegg av personer som faktisk har handlet hos nettbutikk x..

 

er på tide at webshopguiden får en skikkelig overhaling.

Det jeg mener, er at man må bruke sunn fornuft.. Da ville det ikke vært noe stort problem.. Ikke tro alt du leser, og ta ting med en klype salt..

 

Og høres det helt nalle ut, da kan hw.no slette det før det kommer ut..

 

Det er dette jeg mener.. Nothing less, nothing more..

Lenke til kommentar

Jeg er skeptisk, les nøye gjennom alle postene til Netshop og posten til hw.no's representant, veldig mye; stol på oss, vi er de snille, tenk dere om vi er ærlige og snille OSV.

 

Ærlig talt, stoler 10 ganger mer på enhver på forumet med masse poster enn noen fra en nettbutikk, jeg synes det hele er suspekt.

At en eller flere nettbutikker kan se gjennom WEBSHOPERFARINGER før det publiseres og kanskje endre/slette er jo latterlig, det er jo vår erfaring, vår historie, kunden, ikke nettbutikkene.

Lag deres egen KUNDEERFARINGER.

 

Hvis jeg har en morsom historie å fortelle her på forumet (i kategori SØPPEL) så bryr jeg meg fint lite om en som har hørt den før ikke vil høre den igjen. Jeg vil fortelle den vitsen, på min måte, tilogmed selv om den som har hørt den før lissom har funnet den opp. Håper folk skjønner sammenhengen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

jeg ser egentlig ikke problemet, det er en win - win situation.

vi som forbrukere tjener på det, det samme gjør nettbutikkene.

de slipper å oppleve at det er overflod med usanne innlegg (gjerne presentert på en seriøs måte) fra personer som aldri har handlet hos dem, mens vi på den andre siden slipper å fundere om hvorvidt innlegget er basert på fakta eller ei.

hvordan i all verden forventer du at vi som forbrukere skal vite om at innlegg stemmer når det er presentert på en seriøs måte ? for alt vi vet så kan personen ha sendt inn erfaringen bare for å sverte nettbutikken.

 

det har da blitt presisert opptil flere ganger at det ikke er snakk om at nettbutikkene har noen som helst form for mulighet til å stoppe et innlegg basert på kritikk som faktisk stemmer,dog får de nå en mulighet til å hindre at falske erfaringer blir lagt ut.

 

hva i all verden er negativt med det ? dette går jo bare utover de som poster falske erfaringer.

Lenke til kommentar

Haha, gøy å se hvordan mange brukere tror hele HW er korrupt, ja, t.o.m. Bin Ladin har en brikke med her på HW.no :!:

 

Jeg ser absolutt IKKE noe problem med at butikkene ser igjenom erfaringene før de publiseres. Bare for at de får SE PÅ de, betyr ikke at de blir slettet. Det står heller IKKE NOE om at de redigerer de. Dette blir også bekreftet her i tråden, at ingen har lov til å redigere de.

 

Problemet? At Netshop er den eneste butikken som har mulighet for dette? :!: Jeg er ganske overbevisst om at om noen andre nettbutikker spurte HW.no hvis de fikk se på erfaringene før de ble lagt inn, så hadde de fått lov til det.

 

Er vel neppe negativt att Netshop vil stoppe disse "falske" anmeldelsene. Så til dere andre webshopper, ta å kontakt HW, så ordner det seg sikkert. Håper de fører til at webshopguiden blir bedre etterhvert. Bruker selv aldri denne funksjonen, da jeg har mine faste butikker på nett.

 

Ser ikke helt hvorfor det blir så store diskusjoner her? :hmm:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
Jeg er skeptisk, les nøye gjennom alle postene til Netshop og posten til hw.no's representant, veldig mye; stol på oss, vi er de snille, tenk dere om vi er ærlige og snille OSV.

 

Ærlig talt, stoler 10 ganger mer på enhver på forumet med masse poster enn noen fra en nettbutikk, jeg synes det hele er suspekt.

At en eller flere nettbutikker kan se gjennom WEBSHOPERFARINGER før det publiseres og kanskje endre/slette er jo latterlig, det er jo vår erfaring, vår historie, kunden, ikke nettbutikkene.

Lag deres egen KUNDEERFARINGER.

 

Hvis jeg har en morsom historie å fortelle her på forumet (i kategori SØPPEL) så bryr jeg meg fint lite om en som har hørt den før ikke vil høre den igjen. Jeg vil fortelle den vitsen, på min måte, tilogmed selv om den som har hørt den før lissom har funnet den opp. Håper folk skjønner sammenhengen.

for guds skyld, les innlegget til Amund så forstår du kanskje saken pittelitt bedre.

Lenke til kommentar
At en eller flere nettbutikker kan se gjennom WEBSHOPERFARINGER før det publiseres og kanskje endre/slette er jo latterlig, det er jo vår erfaring, vår historie, kunden, ikke nettbutikkene.

Det er jo bekrefet nå at nettbutikken ikke kan gjøre noe annet enn å sjekke erfaringen. IKKE noe annet.

Derimot kan HW.no fjerne det, men IKKE netshoppene.

Les gjerne hele tråden :!:

Lenke til kommentar
Det er jo bekrefet nå at nettbutikken ikke kan gjøre noe annet enn å sjekke erfaringen. IKKE noe annet.

Derimot kan HW.no fjerne det, men IKKE netshoppene.

Les gjerne hele tråden :!:

Nettbutikkene kan jo gjøre mer enn å sjekke erfaringer også, de kan jo holde erfaringer tilbake

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM

til de som ønsker å bli med på diskusjonen men som ikke har satt seg skikkelig inn i sakens kjerne, les side 1,2 og 9, det er en grei oppsummering hvor det meste av fakta blir presentert.

Lenke til kommentar
Det er jo bekrefet nå at nettbutikken ikke kan gjøre noe annet enn å sjekke erfaringen. IKKE noe annet.

Derimot kan HW.no fjerne det, men IKKE netshoppene.

Les gjerne hele tråden  :!:

Nettbutikkene kan jo gjøre mer enn å sjekke erfaringer også, de kan jo holde erfaringer tilbake

Greit, de kan holde de tilbake, så det tar 2 dager før vi får se erfaringen, slik at man får sjekket opp hvis det er en falsk. Det er jo dumt. :roll:

 

Så lenge webshoppen ikke kan slette/redigere ser jeg ikke problemet. Det står det jo i en post her tidligere. Da er det vel opp til HW, hvis de vil publisere den eller ikke, når de har fått en kommentar ifra webshoppen.

 

Dessuten, er det ikke riktig at denne erfaringen ble postet?

Hvis jeg husker riktig (ble jo en del poster), så sa vel t.o.m. OC-freak at han allerede hadde postet en kommentar om skjermkortet sitt, og det var jo det tråden startet med.

 

Da fungerte jo faktisk systemet? :w00t:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...