Gå til innhold

Harware.no teamet - stopper negative weberfaringer


Anbefalte innlegg

Himmel å hav Skål!!

 

Alle har gjort tabber, dette er en liten tabbe. Ingen er så dumme at de sensurerer innlegg i et åpent forum, det eneste de gjør da er å oppfordre til en post i webshoperfaringer som er enda være for da må de svare for seg

 

Igjen skål, se heller på tilbudene jeg har fått i Stacker tråden, og kom med forslag!!

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hvet ikke om det er en formell lov eller ikke som omhandler området rundt person opplysninger. Men etter å ha lest innlegget til Netshop føler jeg at butikken har en veldig dårlig etikk. De fleste firmaer ville vel ha svart at de arbeider med saken, og at de har noen opplysning som kan være relevante og som kan gjøre at butikkerfaringen er postet av en inhabil person. Kunne gitt beskjed om at vedrørende person kunne ta kontakt på mail for å få hvite hva opplysningene dreide seg om.

 

Kan vær at netshop-karen hadde seg en fest og glemte helt at han postet som "Netshop". Får håpe at han ikke våkner opp i morgen med en gedigen "bakrus".

 

Om Netshop har tilgang til å endre innlegg synes jeg er vanskelig å hvite ut fra dette som jeg har lest her. Netshop sa vel bare at de hadde sent en mail med forespørsel om å vente med vise butikkerfaringen. Det ble vel ikke nevnt at de faktisk fikk ordnet dette?

 

Venter spent på hva hw har å si til dette systemet som kanskje bare Netshop har tilgang til. Ingen som kan ringe å vekke opp hw for en komentar? :whistle:

Lenke til kommentar
Jeg hvet ikke om det er en formell lov eller ikke som omhandler området rundt person opplysninger. Men etter å ha lest innlegget til Netshop føler jeg at butikken har en veldig dårlig etikk. De fleste firmaer ville vel ha svart at de arbeider med saken, og at de har noen opplysning som kan være relevante og som kan gjøre at butikkerfaringen er postet av en inhabil person. Kunne gitt beskjed om at vedrørende person kunne ta kontakt på mail for å få hvite hva opplysningene dreide seg om.

 

Kan vær at netshop-karen hadde seg en fest og glemte helt at han postet som "Netshop". Får håpe at han ikke våkner opp i morgen med en gedigen "bakrus".

 

Om Netshop har tilgang til å endre innlegg synes jeg er vanskelig å hvite ut fra dette som jeg har lest her. Netshop sa vel bare at de hadde sent en mail med forespørsel om å vente med vise butikkerfaringen. Det ble vel ikke nevnt at de faktisk fikk ordnet dette?

 

Venter spent på hva hw har å si til dette systemet som kanskje bare Netshop har tilgang til. Ingen som kan ringe å vekke opp hw for en komentar? :whistle:

det er en formell lov for det; den kalles

 

Lov om behandling av personopplysninger (personopplysningsloven) av 2001-01-01
Lenke til kommentar
Netshop kan få litt pryl etter å ha begynt med navn, jeg ville personlig gjort noe med det med en gang, ikke for å grille de, men for å vise at jeg ikke aksepterer det og foretrekker ikke å få navnet mitt slengt ut rundt omkring, når man tenker på personlig sikkerhet også..

 

håper på å se dette på forsiden på HW.no imorgen :)

 

STENG TRÅDEN !!

Ey!

 

Dette er en "viktig" diskusjon hvor mye nytt kommer frem i lyset.. blir dumt å stenge denne!

 

Liker du det ikke, så surf videre!!!

 

EDIT. Dette er ... ikke Detteer :blush: og andre leifer

Endret av Okay
Lenke til kommentar

Hei, alle sammen!

 

Det er drøyt 4 timer siden denne posten ble startet, og det er midt på natten i min verden. Jeg har _ikke_ lest alle innleggene i denne tråden, og kommer ikke til å gjøre det heller, da jeg reiser på en ukes ferie kl. 0600.

 

Som mange har fått med seg, og da spesielt nettbutikkene selv, har webshopguiden vært overfylt med feilaktige innlegg. Det kan være seg alt fra useriøse og ufullstendige erfaringer, til erfaringer lagt inn av ansatte og personer med tilknytning til ulike nettbutikker.

 

Det stemmer også at blant annet Komplett har tatt opp dette med oss, og vi har hatt flere diskusjoner med butikkene angående dette det siste halve året. Med bakgrunn i disse diskusjonene har vi valgt å gjøre en del endringer i systemet rundt registrering av erfaringer som skal forhindre at juks oppstår.

 

Noen av de viktigste tingene for å verifisere at en erfaring er korrekt er å kreve at fullt navn, telefonnummer og gyldig epostadresse er oppgitt. Logging av IP-adresse ved innlegging av erfaringer er en av mange forbedringer som er gjort. Mange av de elementene som er foreslått for å heve kvaliteten er ikke ferdigutviklet enda, men disse vil lanseres i løpet av våren.

 

Ettersom butikkene følger _nøye_ med på hvilke erfaringer som postes ser vi også på løsninger hvor butikkene kan få tilgang til å LESE nye erfaringer straks de blir registrert i databasen. Erfaringen ligger da klar til godkjenning, og må godkjennes av én av de 2 personene i Hw.no som i dag har tilgang til å godkjenne erfaringer før den blir synlig på web. Det at butikkene får tilgang til å LESE erfaringen før den publiseres på web er altså et virkemiddel for å unngå situasjoner hvor vi etter publisering må trekke tilbake erfaringen fordi butikken hevder at innsenderen aldri har vært kunde hos butikken.

 

Som sagt er vi altså i en fase hvor vi jobber intenst med å heve kvaliteten på det som publiseres i webshopguiden. Jeg lover at vi skal rydde opp i alle de feil vi blir gjort oppmerksomme på etter beste evne. Jeg vil også understreke at INGEN nettbutikker har mulighet til å diktere hvilke erfaringer vi skal publisere, men på samme måte som alle våre lesere har mulighet til å legge inn sitt syn på en nettbutikk de har handlet hos, har butikkene anledning til å forklare saken fra sin egen side ovenfor Hw.no.

 

Jeg håper dette innlegget var oppklarende, at budskapet mitt kom noenlunde tydelig igjennom og at det ikke inneholder alt for mange skrivefeil :-) Nå skal jeg krype tilbake til sengen, så tar vi en skikkelig gjennomgang av dette på mandag når alle (unntatt meg) er tilbake på jobb.

 

God natt!

 

Mvh,

Amund

Hardware.no

Lenke til kommentar

Vil bare si at dersom OC-Freak faktisk har søkt ved Netshop.no, og nå er affilliert med et konkurrerende foretag, så er det absolutt relevant at han legger ut 2 like/lignende karakterer og erfaringer....

Kan jo virke som han prøver å ødelegge for netshop.no :p

 

Uansett så skulle ikke en ansvarlig ved et såpass alvorlig foretag som netshop.no nevne noe om en eventuell jobbsøknad uten å ha snakket med søkeren... dvs. OC-Freak i dette tilfellet....

 

Virker som en litt barnslig argumentasjonsmåte, som egentlig ikke har noen relevans, og derfor kunne netshop.no ha spart seg for akkurat den delen av innlegget...

 

Om jeg hadde vært OC-Freak, så ville jeg krevd en offentlig unnskyldning fra Netshop.no, grunnet deres helt klart store feiltag, nemlig det å snakke offentlig ut om konfidensielle anliggender...

Jobbsøknader ligger selvfølgelig i den kategorien....

 

Håper dette ga innsikt i mitt synspunkt angående denne saken :grin:

 

 

Arnulf Hitchler

(ønsker å opprettholde min anonymitet med dette pseudonymet.... så ikke snakk åpåent ut om hvem jeg er, vær så snill....)

 

EDIT:

Jeg har personlig ingenting imot verken Netshop.no, eller OC-Freak...

Har heller ikke lest alle innleggene, har ikke orket, og er lei meg om dette på noen måte er repetativt, og gjenspeiler noen andre sine meninger.... Dette er mine meninger også....

Endret av Arnulf Hitchler
Lenke til kommentar

Jammen fart i denne tråden ja :whistle:

Først; jeg vet heller ikke selv hvordan vi ble varslet om disse innleggene, er ikke mitt bord egentlig. Så mulig jeg misforstår hvordan det gjøres i praksis, men vet i hvertfall at vi fikk beskjed om disse to "erfaringene" på ett eller annet vis. Tipper en eller annen fra forumstyret avklarer det i denne tråden i løpet av helgen, hvis ikke finner jeg det ut i morgen og gir mer info.

 

Når det gjelder saken det egentlig dreier seg om her kan jeg godt utdype den litt: OC-freak kjøpte ett skjermkort av oss i september eller noe deromkring som han påsto var brukt. Jeg kjenner saken veldig godt siden jeg selv svarte akkurat den kundemailen. Jeg sjekket opp logistikken rundt akkurat det kortet, og det var kommet inn samme dag og shippet rett videre til kunden. Det var altså helt utelukket at vi hadde brukt det kortet, og det kunne heller ikke ha vært ute hos kunde da dette var vårt første parti med denne varen.

Jeg svarer derfor at det hvertfall ikke var brukt av oss, men om han ikke var fornøyd så kunne han returnere kortet og få alle pengene tilbake inkl. fraktkostnader begge veier. Det var ikke godt nok, og resulterte i en lang tråd her på forum med pepper på oss som solgte brukte varer, samt en 2er i webshopguiden. Helt greit forsåvidt, er umulig å få alle fornøyd, så denne karakteren finner du i guiden i dag også.

 

Så fikk kunden ett hovedkort av oss som ble defekt. Kortet var dessverre gått ut av produksjon så vi kunne ikke skaffe ett nytt identisk. Kjedelig, men sånn er denne bransjen noen ganger. Vi tilbydde derfor penger tilbake for kortet eller nytt erstatningskort med penger tilbake til kunden i tillegg. Ikke godt nok dette heller, derfor ny tråd med pepper og en ny 1-er i guiden. Sikkert greit det også, men når vi skulle få tildelt en 1-er til for skjermkortet måtte vi si i fra om det.

 

Så når denne tråden da kommer i tillegg, må vi ha mulighet til å svare for oss, alt annet blir rett og slett for dumt syns jeg. Jeg tror faktisk selv at OC-freak har fullstendig rent mel i posen, han hadde sikkert bare glemt at han hadde gitt samme sak to karakterer, men jeg tror også dere forstår at vi gjerne vil sjekke ut slike ting. Spesielt i denne saken var jo også det at vi visste kunden hadde forhandlerstatus, og da må og bør vi gå det litt i sømmene.

 

At vi tok opp den jobb-greia i denne tråden var selvfølgelig teit, men noen ganger gjør alle mennesker teite ting, og det var en av våre tabber. Beklager det, ingen er perfekte dessverre.

 

Avslutningvis må jeg si at jeg fremdeles syns Hardware.no menneskene fortjener mer tillitt enn det de får her, det er faktisk flinke, seriøse og pålitelige folk som gjør alt de kan for at HW.no og dette forumet skal bli så bra som overhodet mulig.

 

Mvh Svenn-Aage, Netshop.

Lenke til kommentar
Det at butikkene får tilgang til å LESE erfaringen før den publiseres på web er altså et virkemiddel for å unngå at situasjoner hvor vi etter publisering må trekke tilbake erfaringen fordi butikken hevder at innsenderen aldri har vært kunde hos butikken.

Hvorfor er det kun Netshop som har denne muligheten?

Eller kommer de andre webshopene som har svart i denne tråden med usannheter?

Lenke til kommentar

det er en formell lov for det; den kalles

 

Lov om behandling av personopplysninger (personopplysningsloven) av 2001-01-01

Har ikke erfaring med denne loven og ville ikke heller da dra inn denne loven; Jeg hvet ikke om den dekke dette området. Kan du si meg om den gjør det eller ikke?

Lenke til kommentar
Det at butikkene får tilgang til å LESE erfaringen før den publiseres på web er altså et virkemiddel for å unngå at situasjoner hvor vi etter publisering må trekke tilbake erfaringen fordi butikken hevder at innsenderen aldri har vært kunde hos butikken.

Hvorfor er det kun Netshop som har denne muligheten?

Eller kommer de andre webshopene som har svart i denne tråden med usannheter?

Ser ut som alle har tilgang til det, men at de ikke viste om det ;)

Lenke til kommentar

nå må vel denne tråden stenges snart.. synes saken er blitt lagt frem helt greit, hvis kunden ikke aksepterer full refundasjon for defektevarer, får så vel det være.. han har lagt inn en dårlig karakter og sånn er det nå en gang ibalndt..

 

Snynes Netshop har fått mye pepper her fordi folk misforstår eller bare gidder å lese første halvdel av poster..

Lenke til kommentar

det er en formell lov for det; den kalles

 

Lov om behandling av personopplysninger (personopplysningsloven) av 2001-01-01

Har ikke erfaring med denne loven og ville ikke heller da dra inn denne loven; Jeg hvet ikke om den dekke dette området. Kan du si meg om den gjør det eller ikke?

dekningsområdet finner du i §2, så ja slik jeg forstod den så omhandlet loven dette, men fant ikke nok info til å gå noe særlig videre.

Lenke til kommentar

Det er nesten for ille at en webshop skal få muligheten til å endre/utsette komentarer om dem selv, når det er en Webshop guide, fra brukerne av webshoppene.. Syns heller folk burdte bruke sunn fornuft når de leser igjennom den, istedet for å tro alt som blir skrevet. Noe er kanskje sant, noe er kanskje overdrevet litt, og noe er sikkert 100% BS.. Men likevell, webshoppene burdte IKKE ha adgang til å få ting utsatt eller noe som helst av den art.. Men det at HW.no leser igjennom, og muligens luker ut det som lukter BS lang vei, burdte være greit.. Som feks. den fra komplett, " NOOB NOOB NOOB, JEG SYNS DU ER DOMM" osv.. De fleste, ink. hw.no, burdte se at det er BS..

 

Men hva så om det kommer inn et inlegg 2 ganger? Kan ikke se at det kan skade weshoppene så ille, da det allerede ligger et av samme art der inne.. Det at det er ille for dem, er vel at flere får lest det? Iogmed at det kommer lengre frem, slik at de som ikke gidder å bla 50 sider bakover ser det og.. Men likevell, skal jo guiden ikke spammes ned av slike, som er helt like.. Det skal nevnes at jeg ikke viste om denne guiden før nå, og ikke kjenner til systemet 100%, men regner med at det virker på samme måte som produkt guiden.

 

 

Runder av med:

"All PR, er god PR"?

Lenke til kommentar
Så Netshop skal ikke forsvare seg da hvis de vet at han har søkt jobb der? :dontgetit: De må da på lik linje med oss få lov til det...

Vel, nå var det jo faktisk sånn at han ikke har søkt jobb hos Netshop. Noe som gjør det enda mer uprofesjonelt å skrive noe slikt.

 

Har Netshop et like slapt forhold til personalia og informasjon om kundeforhold som de tydeligvis har til personalia om folk de mener har søkt jobber hos seg, så holder jeg meg langt unna å bli kunde der.

Lenke til kommentar
1. Webshopguiden er overhodet ikke til å stole på. Beklager, men slik er det og "alle" forstår hvorfor. Dette har vi meldt i fra om til hw.no sånn ca 30 ganger siste år og i flere tråder på dette forumet tidligere. Vi har avslørt mer enn 50 falske innlegg både hos oss og andre nettbutikker (ikke Netshop). Hvis det er opp til oss, så vil vi aller helst fjernes fra hele guiden, da den dessverre ikke er pålitelig... Sorry, men slik er det.

Hei,

 

Er enig i at hverken webshopguiden eller produkterfaringerne er til at stole på - men syns ikke det er vanskeligt å sortere i disse heller (har nesten 20 års erfaring med seriøs data).

At man ikke kan stole på disse erfaringer skyldes nok den enorme invasjon (i dataverdenen) av konfirmander, der skal bygge datamaskiner selv (uten nogen relevant bakgrunn) og som mer eller mindre ulovligt/ukontrolert køber hardware på postordre.

 

Ja - sikkert grunden til at ItButikken.dk har trukket sig ut av hele prisguide-showet.

 

PS. "Før man kaster med stein.....!" Komplett.no sku kanske gå igennem sine egne produkerfaringer: Les f.eks denne produkterfaring!

 

Mvh

Kimmer

Endret av Kimmer
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...