Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Admin$ hva betyr $?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vil tippe at det er ett skjult share

 

legg til $ etter navnet på det du skal dele, så ser ikke andre windows-brukere at det er delt

stemmer nok det.. \\maskinnavn\c$ gir som default access til c partisjonen, krever administrator tilgang. Denne sharen er sjult for alle som går inn på maskinen med \\maskinnavn.

Lenke til kommentar

Kan også nevne at de share-rettighetene er fullstendig tilgjengelige for alle om man ikke har sikret maskinen med et administrator-passord. Er mange der ute som ikke gidder å sette admin-passord når de installerer windows. De får raskt problemer i større nettverk med folk som har litt peiling. En c$-share gir full tilgang til c:\, man kan kopiere, slette, flytte, i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Når jeg søker på pcen til kameraten min så finner jeg ikke mappene med $, han har ikke passord på administrator. Hvordan kan jeg finne desse mappene da?

Takk for raske svar btw :=)

Ved å bruke \\maskinnavn\c$ tror jeg du vil se alle mapper på c:, inkludert de skjulte. Man får gjerne spørsmål om innlogging/passord selv om maskinen ikke har admin-passord, da er det nok å bare skrive Administrator i innloggingsfeltet.

Lenke til kommentar
Kan også nevne at de share-rettighetene er fullstendig tilgjengelige for alle om man ikke har sikret maskinen med et administrator-passord. Er mange der ute som ikke gidder å sette admin-passord når de installerer windows. De får raskt problemer i større nettverk med folk som har litt peiling. En c$-share gir full tilgang til c:\, man kan kopiere, slette, flytte, i det hele tatt.

Ikke i XP, bare i windows2000

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...