Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ditt syn på nasjonaleprøver


Er det rett å boikotte de nasjonale prøvene?  

260 stemmer

  1. 1. Er det rett å boikotte de nasjonale prøvene?

    • Ja
      138
    • Nei
      105
    • Nei, men jeg skal/har skrevet et lite "brev" om det jeg mente.
      6
    • Ja, men jeg skal/har skrevet et lite "brev" om det jeg mente.
      11


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Likte IKKE prøva vi hadde idag. Hva faen er vitsen med å spør 10. klassinger om meningen med livet? Det jeg skrev var bare et virrvarr av tanker som var inni hodet mitt.

Meningen med livet ??

 

Ehh ?

 

Vi fikk jo oppgaven, "skriv ei fagtekst om det kan finnast liv på planeten Mars. Sett opp argumentar for og imot"

 

94.6% boikottet i hele tiende på skolen min..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234
Likte IKKE prøva vi hadde idag. Hva faen er vitsen med å spør 10. klassinger om meningen med livet? Det jeg skrev var bare et virrvarr av tanker som var inni hodet mitt.

Fordi tiendeklassinger har akkurat like gode forutsetninger som alle andre til å svare. Det finnes ingen fasit på livet, så litt virr-varr blir det nødvendigvis. Det er en oppgave som gir rom for drøfting og tenking, og det er noe dere neppe har vondt av.

Lenke til kommentar
Likte IKKE prøva vi hadde idag. Hva faen er vitsen med å spør 10. klassinger om meningen med livet? Det jeg skrev var bare et virrvarr av tanker som var inni hodet mitt.

Monty Phytons - The Meanig of Life :thumbup:

 

men seriøst, dette er en god oppgave å måle ferdigheter i, masse du kan skrive så det blir å plukke ut det mest esensielle. virr-varr blir det nok, men det går ann å begrense det.

 

jeg for min del, hate sånne åpne oppgaver.

Endret av Imposter
Lenke til kommentar
Likte IKKE prøva vi hadde idag. Hva faen er vitsen med å spør 10. klassinger om meningen med livet? Det jeg skrev var bare et virrvarr av tanker som var inni hodet mitt.

Fordi tiendeklassinger har akkurat like gode forutsetninger som alle andre til å svare. Det finnes ingen fasit på livet, så litt virr-varr blir det nødvendigvis. Det er en oppgave som gir rom for drøfting og tenking, og det er noe dere neppe har vondt av.

Og poenget var jo da også vitterlig å resonere.

Lenke til kommentar
Okay, men kjente dere til spørsmålene på forhånd da? Eller var det bare fusking fra KaYcH's side?

Fuske? Jeg? :cry:

Det var ifølge vår norsklærer og klassestyrer lov å ta med to A4-sider notater. Riktignok skulle disse to A4-sidene ha litt tekst på baksiden av en eller annen merkelig grunn. Hvor man hentet notatene fra spilte ingen rolle.

 

Jeg fusker ikke på prøver, det er jeg for moden til. Ja, selvfølgelig har jeg fusket på noen prøver, men ingen på ungdomsskolen.

 

@JoachimR: Ikke resonnere, men reflektere. Det er en viktig foskjell...

Endret av KaYcH
Lenke til kommentar
Okay, men kjente dere til spørsmålene på forhånd da? Eller var det bare fusking fra KaYcH's side?

Fuske? Jeg? :cry:

Det var ifølge vår norsklærer og klassestyrer lov å ta med to A4-sider notater. Riktignok skulle disse to A4-sidene ha litt tekst på baksiden av en eller annen merkelig grunn. Hvor man hentet notatene fra spilte ingen rolle.

 

Jeg fusker ikke på prøver, det er jeg for moden til. Ja, selvfølgelig har jeg fusket på noen prøver, men ingen på ungdomsskolen.

 

@JoachimR: Ikke resonnere, men reflektere. Det er en viktig foskjell...

Du kunne vel ha med to skrevne notatsider ja, men det arket takket jeg visst nei til.. Skjønte jeg når jeg kom på prøven. Men men.

 

I vårt hefte stod det da jammen "resonere".. Tror jeg..

Lenke til kommentar
Okay, men kjente dere til spørsmålene på forhånd da? Eller var det bare fusking fra KaYcH's side?

Fuske? Jeg? :cry:

Det var ifølge vår norsklærer og klassestyrer lov å ta med to A4-sider notater. Riktignok skulle disse to A4-sidene ha litt tekst på baksiden av en eller annen merkelig grunn. Hvor man hentet notatene fra spilte ingen rolle.

 

Jeg fusker ikke på prøver, det er jeg for moden til. Ja, selvfølgelig har jeg fusket på noen prøver, men ingen på ungdomsskolen.

 

@JoachimR: Ikke resonnere, men reflektere. Det er en viktig foskjell...

Men hvordan i alle svarte he....er kunne du hente info om mars på nett når du

1. ikke kjente spørsmålene på forhånd

2. ikke fikk bruke andre hjelpemidler enn notater gjort på forhånd

 

Hæ? :dontgetit:

Lenke til kommentar
Men hvordan i alle svarte he....er kunne du hente info om mars på nett når du

1. ikke kjente spørsmålene på forhånd

2. ikke fikk bruke andre hjelpemidler enn notater gjort på forhånd

 

Hæ? :dontgetit:

ja her var det ugler i posen... eller mosen... eller på skolen

Endret av Imposter
Lenke til kommentar
Okay, men kjente dere til spørsmålene på forhånd da? Eller var det bare fusking fra KaYcH's side?

Fuske? Jeg? :cry:

Det var ifølge vår norsklærer og klassestyrer lov å ta med to A4-sider notater. Riktignok skulle disse to A4-sidene ha litt tekst på baksiden av en eller annen merkelig grunn. Hvor man hentet notatene fra spilte ingen rolle.

 

Jeg fusker ikke på prøver, det er jeg for moden til. Ja, selvfølgelig har jeg fusket på noen prøver, men ingen på ungdomsskolen.

 

@JoachimR: Ikke resonnere, men reflektere. Det er en viktig foskjell...

Men hvordan i alle svarte he....er kunne du hente info om mars på nett når du

1. ikke kjente spørsmålene på forhånd

2. ikke fikk bruke andre hjelpemidler enn notater gjort på forhånd

 

Hæ? :dontgetit:

Du kunne hente generell info om marsferder etc som du kunne notere ned på notatarket. Jeg har ofte skrevet notater til prøver i Word, og så skrevet det ut på det stemplete notatarket. No problemo.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...