Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

har du hatt en spesiell episode med læreren din?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vi var 12 jenter og 3 gutter i klassen min i ungdomsskolen. Vi gutta hadde bestemt oss for å jukse på en geografiprøve, og gjemte geografiboka til han ene på fellestoalettet (vi hadde klasserom på biblioteket, m/ egen sofaseksjon og alt) i søppelbøtta. Så var vi selvsagt så dumme at vi gikk 3-4 ganger på dass en etter en under hele prøven, som vakte mistanke selvsagt. Morgenen etter hadde vi gym i første time. Klasseforstandern var gymlærer også. Han ba meg komme på kontoret, og viste meg ei Geografibok vaskedama hadde funnet i søppelbøtta på do på kvelden, spurte hvem det var sin (selv om navnet sto inni). Jeg visste såklart ikke :p

Men han hadde forberedt dette skikkelig, satte seg ned med penn og papir og skrev ned ALT jeg sa i panikken min..jeg presterte å skylde på at jentene prøvde å sverte oss gutta ved å gjemme Amund si bok i søpla. Den ene forklaringa sprika mer enn den andre, og til slutt brøt jeg sammen og tilsto.

 

Så ble de to andre innkalt en etter en, ingen hadde fått tid til å samordne historiene våre, så det ble 3 helt forskjellige unnskyldninger, hvorpå han som eide boka brånektet fullstendig oh skylte på jentene.

Den 3. innrømmet også det hele. trenger vel ikke å si at vi fikk LG (laveste karakter i gamledager) på den prøven. Han som blånekta fikk også nedsatt ordenskarakter det året, men vi som tilsto redda oss på det.

 

To dager etter kom det et brev i posten hjem fra skolen med kopi av det jeg hadde sagt..var jo bare usammenhengende tull, med den ene ville påståelsen etter den andre :)

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

På ungdomsskolen (var vel 9. klasse) hadde vi en vikar som het Kim, og han hadde vært med i et realityprogram som het Muldvarpen.

Meg og Kim, vi var ikke så gode kompiser.

Han røk ut av Muldvarpen da de skulle hoppe i strikk av en bro. Han var etter en litt eldre dame, og hun hoppet og sa etterpå at det var kjempeartig. Men neida, Mr. Kim ville ikke, det var for skummelt, og der var de 15 minuttene ferdig.

Anyway, denne gutten trodde han var virkelig hotshit, og jeg var fast bestemt på å bevise at han faktisk ikke var det. (Jeg vet ikke om dette er et kjent fenomen, men i klasserommet vårt var det litt høyere helt framme i klasserommet, sånn at læreren sin pult var ca 20cm over alle andres pult). Vel, jeg sto på kanten og så ned, skrek som en liten jente og sa i en veldig feminin stemme (mens jeg vaivet med hendene ala Homsepatruljen): "Nei, eg tør ikkje, eg vil hjem te mamma!" for å underholde resten av klassen. Vel, de lo godt og hardt helt til de så hvem som hadde stått i døren og sett på hele tiden.

 

Etter det gikk det bare nedover for meg og Kim, og en dag da han følte seg ekstra autoritær bestemte han at ingen skulle få reise seg i timen, ikke for å gå på do eller fylle vann på flasken eller noe. Vel, jeg var tørst og reiste meg, og fikk raskt beskjed om å sette meg og holde kjeft.

Jeg svarte ved å hilse som en nazist (strekke ut armen, vettu, "heil hitler" osv) og ropte "Jawohl, der Führer" (om det er korrekt skrevet eller sagt vet jeg ikke, men det gjorde inntrykk). Ble raskt sendt ut på gangen, og etter det snakket han ikke med meg mer.

 

Ahh, memories.

Lenke til kommentar

Var på "fylla" hjemme hos en lærer en gang, som avslutningsgreie for klassen (husker ikke om det var til sommer i 2. eller jul tredje). Han serverte vin og is og diverse, og hadde noe "uoppgjort" med meg og en kompis (sånn på spøk). Han dynket hvertfall oss begge med en bolle is, men vi fikk da gratis vin så det gjorde ikke så mye.

Lenke til kommentar

I videregående (VK1 tror jeg det var) satt jeg på morrakvisten og halvsov gjennom første timen. Satt dessverre langt fram i klasserommet. Jeg var passe døsa bort når læreren ropte navnet mitt og lot som han kasta ei flaske blanco på meg. Jeg skvatt til, så armbevegelsen hans, og hoppa fra stolen og ned på gulvet for å fange "flaska". Skikkelig keeperredning. Gjett om jeg var flau når jeg reiste meg opp igjen..lærern holdt på å le seg ihjel sammen med resten av klassen

:blush:

 

En annen halvsoveepisode fra videregående var når vi skulle lese gjennom et langt kapittel i boka, og for å være sikker på at alle fikk det med seg leste alle ett avsnitt hver høyt. Jeg var helt bortevekk, hørte plutselig lærern sa navnet mitt, og begynte å lese i full fart fra den sida jeg fortsatt var på...det var kanskje 5 sider etter de andre..huff så flaut.

Endret av Bitex
Lenke til kommentar

LOL! :D masse bra poster ;)

 

i dag, var jeg på biblioteket på skolen, og skrev til musikkprosjekt.

 

Da kommer læreren bort, og ser at jeg har tatt med egen mus. (de på skolen SUUGER!) og hun utviste meg i 2 uker!

 

Må ta noen felles fra klassen og ;)

 

husker også en gang vi var i klassen, og den herlige (liksom :p ) læreren kom og skulle dele ut ark. som en del andre gjør, drar de fingerne sine på tungen, så de skal få bedre tak på arket. Og de gjør det gjerne med hvert eneste ark. men gjett hvem som klarte å ta akkurat der han eklingen hadde tatt..? (det var vått av spytt!!! )

 

Og en gang i 4 (?) klasse låste læreren alle elevene inne i gymsalen og ble borte 2 timer fordi hun var så forbanna på oss..

 

husker også en annen episode, der en fikk skylda for å ha stukket en passer inn i øyet på en medelev flere ganger. det som egentlig sjedde, var at det sto to folk og krangla, så begynte den ene å blø neseblod..

 

 

Læreren tok også mobilen min i timen en gang, fordi jeg sjekka hva klokka var. Men hun stod faktisk og hadde en lang samtale med en veninne for noen dager siden. rettferdig? :p

 

 

En medelev putta papir i vasken, og skrudde på alle vaskene i klassen som er i annen etasje. dessverre var det ingen som var inne, for dette var på barneskolen, da vi alle måtte ut og lufte oss :p

da vi kom inn igjen etter 45min. rant det vann ned trappa, og i hele gangen, for to rør i klassen hadde sprukket eller no siden alle var på fult.

 

vi fikk reise hjem den dagen.

 

ÆSJ! husker også da en medelev var syk, og kasta opp i klassen, og alle måtte ut for det stinka sånn. Hun ble igjen, og fortsatte og spy litt mens vi sto på gangen. dessverre var det åpent mellom gulvet og døren så kastoppet rant unner! :sick:

 

Husker også noen morsomme leker, som Løs sidevogn, og presseleken.

Presseleken: gikk ut på at vi tok en stakkar, og dyttet han inn i et hjørne. så skulle alle dytte, mens de soom stod ytterst skulle ta løpefart mot alle de andre. Morsomt faktisk :p

Løs sidevogn: var at alle guttene i klasen skulle sitte/stå på en huske, mens 4 andre skulle sitte i en ved sidenav. De i den huska med 4, skulle ta i masse fart, og det skulle de andre og. (vi var vel 13 stk, så det ble 9 på en.) Og så, når begge to hadde fått rikelig med fart, skulle to fra hver vogn, ta tak i en i den andre vognen. Da vi gjorde det, fikk vi så sleng at noen falt av og slo seg, og ja, det ble noen neser som gikk føyka der ja :p

 

Og hvem husker vel ikke store klassefester der feedback'en slår seg berserk? :p

Lenke til kommentar

Vi hadde en syk lærer på barneskolen. Rødt hår og grønn flette.

 

Hun var inne i paralellklassen (alle på skolen hatet henne)

Alle satt med luene på (noe hun alltid klikka på) Så sa hun "nå føler jeg meg skikkelig mobbet" og begynte å grine. Det går rykter om at hun ikke likte "sægging" når det først kom. Og at hun tok tak i buksa på en gutt som "sægget" og dro dem hardt opp.

I hennes timer på barneskolen var det alltid noen som ble sendt til rektor

 

Ahh. Memories

Noen på skolen nå har låst henne inne i et kott. Og så er det noen som fører vår klasses tradisjon videre. Sagflis i kaffen (hun blir kalt kaffedyret og har med kaffe til hver time)

Lenke til kommentar

JEg hadde en lærer på barneskolen som ble lagt inn på Sandviken sykehus (mentalsykehus) pga. hun takklet ikke annsvaret.

- Ingen skulle vite noe om det thoug. Vi ble fortalt at hun sluttet. Var uansett bare vikar (klasseforstanderen hadde mammapermisjon).

 

Vet ikke om det er så spennende, men er ihvertfall sant iforhold til andre ting her jeg heller skal tenke igjennom 2 ganger før jeg tror på :p

Lenke til kommentar
Da kommer læreren bort, og ser at jeg har tatt med egen mus. (de på skolen SUUGER!) og hun utviste meg i 2 uker!

Seriøst? :ohmy: her er det maks tre dager uansett om man banker noen til blods. :roll:

 

På "naboskolen" var det noen ganger såkalte "skolekriger" hvor elevene kasta stein på hverandre og oversvømte gangen med brannslange. Skulle ønske jeg kunne være med på det. :cry: (De som gikk der går på ungdomsskolen min nå).

Lenke til kommentar

Kunst og håndtverklæreren vår er ikke helt god, ho har ingen sosiale evner, og egner seg DÅRLIG som lærer.

Uansett, hu har med kaffe til hver time, og den kaffeen er det gjort mye dritt med.

En gang så var det noen som pissa i koppen, helt såpe i den, viskelær, spon, det er ikke mye som IKKE har vært i den koppen nei. Det verste er at hu ikke merker noenting når hu drikker den, og vi holder på å daue av latter :D

Lenke til kommentar

Flere historier? Vel, fransklæreren vår (som opplevde den franske revolusjonen) går litt.. skeivt.. Derfor har vi alltid mistenkt at hun har trefot, og at hun rett og slett har slitt den ned, sånn at den er litt kortere enn den andre foten. Vel, for en liten stund siden (før jul en gang) skulle hun vise meg et eller annet og lente seg over pulten min, og i det hun skulle gå til en annen elev satt hun fast i sekken min (den lå ved siden av pulten, og hun tråkket mellom remsene og satt fast) og greide å dunke foten hardt i pulten. Hun traff ihvertfall en av "føttene" på pulten, og lyden som kom var en klar metall-mot-metall lyd, og jeg så på ansiktet at hun ikke fikk vondt. Ingen andre la merke til det, men jeg er nå sikker på at fransklæreren min er en robot, sendt fra framtiden for å drepe meg.

Lenke til kommentar
Flere historier? Vel, fransklæreren vår (som opplevde den franske revolusjonen) går litt.. skeivt.. Derfor har vi alltid mistenkt at hun har trefot, og at hun rett og slett har slitt den ned, sånn at den er litt kortere enn den andre foten. Vel, for en liten stund siden (før jul en gang) skulle hun vise meg et eller annet og lente seg over pulten min, og i det hun skulle gå til en annen elev satt hun fast i sekken min (den lå ved siden av pulten, og hun tråkket mellom remsene og satt fast) og greide å dunke foten hardt i pulten. Hun traff ihvertfall en av "føttene" på pulten, og lyden som kom var en klar metall-mot-metall lyd, og jeg så på ansiktet at hun ikke fikk vondt. Ingen andre la merke til det, men jeg er nå sikker på at fransklæreren min er en robot, sendt fra framtiden for å drepe meg.

:!:

Tøysekoppen^^

Lenke til kommentar

Jeg og fire andre (fra norge) var i tyskland på en skole på et utvekslingsprogram. En dag bestemte vi oss for å gå en tur på en stoooor butikk et stykke unna. Vi skulle ta bussen tilbake men vi gikk seff. på feil holdplass og den var rett ved siden av autobahn. Også fant vi på at vi skulle trille noen flasker ut på autobahn. Det ressulterte at snuten taua oss inn og måtte avhøres på poltistasjonen, og vi ble eskortert tilbake til skolen og inn med en polis forran og bak rett forran medelever fra norge og tyske elever. Gett om lærera ble blie på oss, og vi var ikke akkurat englebarn fra før av! Hørte rykter om at vi ikke får komme tilbake til skolen....

 

 

En annen episode der var på data rommet vi hadde. Pcene var så JÆVLIG dårlig alle sammen..På den dårligste pcen skrudde vi av prossesorvifta og prøvde å smelte prossesoren og plastikk, noe som vi ikke greide. Etterpå kom kom han læreren som snakka med oss ang. polisen og spurte hvorfor prossesor vifta lå på gulvet (for vi drev å slengte ting og tang fra pc rundt i rommet ) og kabinett døra sto på vidt gap...så sa han kammerate min at "Pcen var så varm så vi skrudde opp pc for å sjekke hva det var" Og læreren var så dum at han trudde på det (men jeg vet ikke helt), og sa bare at vi skulle snakke med pc kisen på skola...

 

Fy faen så mye dritt vi gjorde der... :!:

Endret av jack_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...