Gå til innhold

Bytte mitt S 754 HK til et annet


chris_83

Anbefalte innlegg

Jeg har sittet med et problem i lengre tid... Spill funker rett og slett ikke på min maskin...

 

Half Life 2

Doom 3

WoW

NFSU2 - Funker faktisk greit

osv osv

 

Nå har jeg hatt maskina mi i snart et år, og ettersom jeg ikke kan spille WoW, gir jeg opp...

 

Vurderer nå å kjøpe nytt RAM eller NYTT HK, hva burde jeg gjøre?

 

Hvilket HK burde jeg i såfall kjøpe?

 

PS! Ja har testet maskinen på alle mulige måter.

 

 

Maskin spes:

MSI K8T NEO FIS2R (Socket 754)

AMD 64 3200

Twinmos 512 Mb PC 3200 * 2 (1Gb)

Sapphire Radeon 9600 XT 128 Mb

Seagate 160 GB 8MB * 2

Enermax EG465 +3.3V - 35A Total Power 460W

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har noen tanker eller linker til noe som kan hjelpe meg å finne det beste HK for Socket 754

Heia.

 

Det hovedkortet du har der har faktisk et meget bra rykte på seg. Tror nok det kan være RAM-en din som forårsaker problemene. Har hørt at TwinMos funker veldig dårlig på en god del AMD64 kort. Du bør prøve en annen type RAM før du gjør noe annet.

Lenke til kommentar

Hva er det som er galt om jeg tørr spørre? 9600xt skulle holde til å dra rundt de spillene der uten problemer, det er ikke et geforce 2mx kort heller, klarer kanskje ikke de høyeste oppløsningene, spiller jo alle de spillene på min bærbare og den har 9600 skjermkort. Hvis maskinen klikke(skjermen slår seg av etc) sjekk viften på skjermkortet.

Lenke til kommentar

For det første: du aldeles ikke bytte skjermkort. Jeg har samme skjermkort som deg, og drar HL2 og Doom3 helt greit.

 

For det andre: VIA sitt K8T800-chipsett liker TwinMOS-minne svært dårlig. Jeg har selv hatt samme kombinasjon hovedkort/ram som deg, og problemene ville ingen ende ta. Bluescreens, treig PC, spontan-rebooter i hytt og vær + mer. Mitt forslag ville vært å kjøpe litt kvalitetsram, f.eks OCZ eller Corsair, eller å kjøpe et nytt hovedkort. Jeg ville da kjøpt Asus K8N, eller K8N-E Deluxe. Jeg har dette kortet selv for tiden (K8N-E), og er storfornøyd. Finnes ikke antydninger til problemer med dette kortet. Jeg har hatt både MSI K8T Neo FIS2R og K8N Neo P.E. tidligere, og av disse tre er Asus-kortet uten tvil en vinner, det er kortet jeg er absolutt mest fornøyd med så langt.

 

EDIT: Omformulerte innlegget litt.

Endret av Dingot0m
Lenke til kommentar

Jeg har hatt ASUS K8N-E Deluxe i et halvt år nå og alt tyder på at dette er det aller beste hovedkortet for socket 754. Det er ikke så mange i Norge som har kjøpt dette kortet, men i England er det utrolig populært. FSB kan klokkes til 300Mhz, jeg kjører mitt på 242mhz fsb og har kjørt det mellom 235 og 245 mhz i et halvt år. Det er kun et problem og det er ram volt som ikke kan gå høyere enn 2.7volt. Men det problemet er løst og alle revisjoner fra 1.05 fra ca. oktober kan bruke 2.8volt.

Jeg bruker selv twinmos twister 500mhz cas2,5, og hadde jeg hatt 2,8 volt kunne jeg kjørt fsb på 260mhz.

 

PROBLEMET DITT må være skjermkortet 9600 er et elendig kort, jeg hadde inntill for 2 mnd. siden et tilnærmet likt kort Geforce4 4400 og alle spilla var elendige. Jeg kjøpte nytt skjermkort 6800 GT Golden sample 400mhz 1100mhz og alle spill er suverene på maks detaljer og oppløsning.

 

Tror ikke du har noe ram problem Twinmos er meget bra minne og er svært ofte raskere enn mye annet minne og nesten alltid det beste i forholdet pris/ytelse. Jeg har alltid hatt twinmos, det er stabilt som fjell.

 

Men om du ikke kan kjøre spillene dine på 640x480 oppløsning da er noe feil. Det trenger slett ikke være minne men kan være så mye feks. for lite Watt, feil cas settings, drivere, bios eller noe annet.

 

Men skal du kjøpe nytt hovedkort anbefaler jeg ASUS K8N-E Deluxe kortet har støtte for 6 S-ATA 4 IDE 8 USB 2.0 2 Firewire coaxial inn/ut + mye mye mer alt leveres i en koffert med en kjempe bundle + masse ekstra kabler. KOSTER UNDER KR. 1000,-.

Lenke til kommentar
Twinmos + MSI K8t800 Neo FIs2r = 

 

 

OK, nå må dere ikke være helt absurde heller denne personen har jo hatt twinmos og MSI K8T800 Neo FIS2R i et helt år. Så disse ryktene stemmer ikke overens. Denne personen har ingen minne problemer.

 

Det med å sette sammen forskjellig hardware og gi dem et stempel om at de ikke fungerer sammen er bare noe tull som dere har her i hw-forum og som også smitter litt over til prisguiden.

 

Slike feil forbindelser fører til at mange gode produkter får helt feil rykte på seg, dette har jeg sett og bevist gjentatte ganger.

 

Og i og med at dere bare tar enkle påstander noen få ord/navn og gir det videre til neste person som om at dette var en slags lov så ødelegger dere for mange ved å gi produkter et feil rykte.

 

Jeg ser dokumentasjon og beviser gang på gang at det er påstander i hw-forum som gir gode produkter et dårlig rykte.

 

Dessuten kan jeg fortelle at mange unge norske førstegangs PC kjøpere blir snytt for et mye bedre produkt fordi dem har hørt noe feil her inne på HW. Dette resulterer i at ungdom i andre land kjøper bedre produkter enn det vi nordmenn gjør. OG DET VIL JEG HA EN SLUTT PÅ.

 

Så derfor må dere komme med konkrete henvisninger om hva som er feilen i alle slike absurde påstander. Da har dere ihvertfall med et minimum av hva man egentlig burde tollerere her på forumet.

 

Itillegg blir påstandene mye mer innterressante og det blir lettere for andre å kommentere videre.

Lenke til kommentar
Jeg har et Asus K8N Neo kort (mener det var det det var) liggende å slenge... Kom til å kjøpe to hovedkort pga noe ventetidgreier.. Det er åpna og testa, men ikke brukt noe mer enn det.

Asus K8N-E eller MSI K8N Neo? Asus K8N Neo finnes ikke :dontgetit:

Ops... Jeg som blanda betegnelsene på kortene mine :innocent:

 

er et Asus KV8

 

(Det andre som er i bruk er MSI K8N Neo)

Lenke til kommentar
Twinmos + MSI K8t800 Neo FIs2r = 

 

 

OK, nå må dere ikke være helt absurde heller denne personen har jo hatt twinmos og MSI K8T800 Neo FIS2R i et helt år. Så disse ryktene stemmer ikke overens. Denne personen har ingen minne problemer.

 

Det med å sette sammen forskjellig hardware og gi dem et stempel om at de ikke fungerer sammen er bare noe tull som dere har her i hw-forum og som også smitter litt over til prisguiden.

 

Slike feil forbindelser fører til at mange gode produkter får helt feil rykte på seg, dette har jeg sett og bevist gjentatte ganger.

 

Og i og med at dere bare tar enkle påstander noen få ord/navn og gir det videre til neste person som om at dette var en slags lov så ødelegger dere for mange ved å gi produkter et feil rykte.

 

Jeg ser dokumentasjon og beviser gang på gang at det er påstander i hw-forum som gir gode produkter et dårlig rykte.

 

Dessuten kan jeg fortelle at mange unge norske førstegangs PC kjøpere blir snytt for et mye bedre produkt fordi dem har hørt noe feil her inne på HW. Dette resulterer i at ungdom i andre land kjøper bedre produkter enn det vi nordmenn gjør. OG DET VIL JEG HA EN SLUTT PÅ.

 

Så derfor må dere komme med konkrete henvisninger om hva som er feilen i alle slike absurde påstander. Da har dere ihvertfall med et minimum av hva man egentlig burde tollerere her på forumet.

 

Itillegg blir påstandene mye mer innterressante og det blir lettere for andre å kommentere videre.

Men, det HAR jo vært en veldig god del med feil når det gjelder MSI-HK på socket 754 sammen med Twinmos ram.

 

Ingen kan benekte det. Men det er jo de som ikke får det til å funke som skriker høyest.

 

OnT: Jeg tror du kan velge hva du vil investere i. Ny ram som funker med MSI-kortet ditt, eller nytt hovedkort som funker med Twinmos-rammen. (som sagt før er jo ASUS K8N-E Deluxe et veldig bra kort som takler det meste)

 

Mvh Audun Hagen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...