Gå til innhold

Catalyst 5.1 er ute.


John Kr

Anbefalte innlegg

Jeg liker heller ikke control center, bruker ikke det lengre. Tar for mye ressurser synes jeg.

 

Har ikke merket noe forskjell fra 4.12 til 5.1

Jeg har bare prøvd CCC én gang - og da ble min ultrastabile, fintunede Windows 2000-maskin skikkelig ustabil. Gikk i lås, fikk blåskjerm, you name it.

Jeg avinstallerte og reinstallerte driverne + CCC. Samme skiten. :hrm:

 

Etter dette har jeg holdt meg til ATI Control Panel. Orker ikke en slik skrekk-opplevelse igjen....

 

Jeg leste et sted at det var et spørsmål om tid før ATI kutta ut støtte for "goe' gamle" Control Panel, og man blir tvunget til å installere CCC. :mad:

 

Da blir det i så tilfelle Nvidia på meg så fort som mulig!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har nå prøvd den nye drivern (uten control center) med World of Warcraft.

Alt jeg kan si er at jeg avinstallerer den tvert. Det ble rett og slett uspillbart, FPS'en bare sank og sank (uten noen spillere i synsrekkevidde), til slutt var den nede på ca. 12 FPS. Med 4.11 og 4.12 hadde jeg i gjennomsnitt 60 FPS på den samme plassen. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Får store problemer når jeg installerte denne driveren. Skjermbildet henger seg osv (fryser en stund, så kan jeg bevege musen igjen). Dette blir hyppigere når man kjører litt mer grafikk intense applikasjoner, som spill f.eks.

 

- Jeg gikk tilbake til Omega 4.12, der fungerer alt bra. Håper Omega 5.1 vil fikse problemet jeg får..

 

btw. har 9800xt

Endret av Ganjaman
Lenke til kommentar
Da blir det i så tilfelle Nvidia på meg så fort som mulig!

Da skal du vite at Nvidia har noe ala Catalyst Control Center på gang de også, som benytter .NET Framework.

Å nei.. :no: Er det virkelig mulig?

Det vil være et krav i Longhorn om jeg ikke tar feil.

 

Den største forbedringen med Cat 5.1 er etter min mening muligheten til å skru av "3D preview" som gjør CCC en god del raskere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...