Gå til innhold

Catalyst 5.1 er ute.


John Kr

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ATI skal ha for at de har gjort hva som helst for å gjøre det kompelisert å innstallere nyheter fra dem. Først avinnstallere alle drivere/ programmer før man må innstallere det på nytt. Holdt på i over 3 timer i går med det for å få lagt in Catalyst 5.1. Den siste versjonen av Multimedia Center fikk jeg ikke pakket ut... så jeg måtte bruke en eldre versjon... Så akkurat nå står ikke ATI i høy kurs for min del...

Lenke til kommentar
Holdt på i over 3 timer i går med det for å få lagt in Catalyst 5.1. Den siste versjonen av Multimedia Center fikk jeg ikke pakket ut... så jeg måtte bruke en eldre versjon... Så akkurat nå står ikke ATI i høy kurs for min del...

Dette sier mer om brukeren enn ATI, spør du meg... Det at man bør avinstallere drivere før nye blir lagt inn er heller ikke noe nytt, det gjelder jo for det meste av datautstyr...

Lenke til kommentar

Catalyst står heller ikkje høgt hos meg heller om dagen. Holdt på i går og leika meg litt. Har ikkje lagt inn dei siste eg, men har nytta desemberpakka. Eg klokka mitt 9800 Pro opp til XT-fart og testa 3DMark 03. Ca. 4200. Og det er ikkje noko å skryte av. Klokka det så ned att på default og då sneik det seg under 4000. Avinstallerte Catalyst-driverane og la inn Omega-driverane som tilsvarar C4.12.

3DMark 03 uklokka: 5937

3DMark 03 klokka til XT-fart: 6476

 

Eg veit at ein ikkje skal nytta 3DMark for å seie om eit skjermkort er bra, men på driverar så kan det til ein viss grad nyttast.

 

Må seie eg er samd med den som meinte at Omega numero uno...

 

(Litt off-topic, men pytt...)

Lenke til kommentar
Catalyst står heller ikkje høgt hos meg heller om dagen. Holdt på i går og leika meg litt. Har ikkje lagt inn dei siste eg, men har nytta desemberpakka. Eg klokka mitt 9800 Pro opp til XT-fart og testa 3DMark 03. Ca. 4200. Og det er ikkje noko å skryte av. Klokka det så ned att på default og då sneik det seg under 4000. Avinstallerte Catalyst-driverane og la inn Omega-driverane som tilsvarar C4.12.

3DMark 03 uklokka: 5937

3DMark 03 klokka til XT-fart: 6476

 

Eg veit at ein ikkje skal nytta 3DMark for å seie om eit skjermkort er bra, men på driverar så kan det til ein viss grad nyttast.

 

Må seie eg er samd med den som meinte at Omega numero uno...

 

(Litt off-topic, men pytt...)

i dette tilfelle er det jo klart at det var instillinger i de originale driverne som du ikke hadde mekket på, men som man burde mekke på for å få gode resultater i 3DMark03...

Lenke til kommentar

Flere som sliter med at control senter driver å krasjer pcen? Fikk plutselig det igjen nå. Hadde det slik for et par installs siden og. Var helt håpløst da. Riktignok bare masse feilbeskjeder om cli.exe i oppstarten nå og trege menyer i windows. For min del er det helt uaktuelt å legge inn det igjen ass. liker gamle control panel som den var jeg...

Lenke til kommentar
Flere som sliter med at control senter driver å krasjer pcen?

Fikk masse feilmeldinger med ccc inntil jeg skjønte at den krevde .NET.

Klagde på cli.exe blant annet.

Gidder ikke å installere .NET framework bare for ccc.

Lurte litt på det .NET Frameworket som man får lasta ned på windows update ja, men mener jeg har lagt det inn. Bare språkpakken jeg ikke har gidda legge inn så langt. Men uansett så syns jeg at ccc suger totalt.

Lenke til kommentar
Fikk masse feilmeldinger med ccc inntil jeg skjønte at den krevde .NET.

Klagde på cli.exe blant annet.

Gidder ikke å installere .NET framework bare for ccc.

Det var bare et av problemene. Fikk samme feilmelding da jeg skulle innstallere filen mmc-9-03-0-0.exe. Noen som har en anelse hvorfor? Jeg gav opp det...

Lenke til kommentar
Dette sier mer om brukeren enn ATI, spør du meg... Det at man bør avinstallere drivere før nye blir lagt inn er heller ikke noe nytt, det gjelder jo for det meste av datautstyr...

Ja, men når man etter å ha avinnstallert alt så må man:

innstallerer .net framework

restarter PCen

innstallerer Catalyst 5.1

restarter PCen

innstallere DAO/ MDAC

restarter PCen

innstallere DVD dekoder

restarter PCen

innstallere Multimedia Center

restarter PCen

Legge inn alle kanalene på nytt

Forandre alle kanalnavn/ nr.

Sette riktige innstillinger for easylook

innstallere Remote Wonder

restarter PCen

foarndre på innstillinger for fjernkontrollen...

+++

i tillegg kommer jo alle feilmeldingene man skal finne ut av....

 

Hvis man skal gjøre alt dette for å få noe som fungerer LITT bedre, så synes jeg det blir litt for mye jobb.

Lenke til kommentar
Ja, men når man etter å ha avinnstallert alt så må man:

innstallerer .net framework

restarter PCen

innstallerer Catalyst 5.1

restarter PCen

innstallere DAO/ MDAC

restarter PCen

innstallere DVD dekoder

restarter PCen

innstallere Multimedia Center

restarter PCen

Legge inn alle kanalene på nytt

Forandre alle kanalnavn/ nr.

Sette riktige innstillinger for easylook

innstallere Remote Wonder

restarter PCen

foarndre på innstillinger for fjernkontrollen...

+++

i tillegg kommer jo alle feilmeldingene man skal finne ut av....

 

Hvis man skal gjøre alt dette for å få noe som fungerer LITT bedre, så synes jeg det blir litt for mye jobb.

Jeg er enig med ADT her. Det er anbefalt å gjøre det slik, og man burde gjøre det slik. I tillegg blir det anbefalt å slette et par reg. keys som alltid ligger igjen.

Men man har også en mulighet for å bevare instillingene når man fjerner MMC... Det spør programmet deg om før du sletter det.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...