Gå til innhold

Nec 1770NX eller Eizo L550


Stig-Arne

Anbefalte innlegg

Skal handle meg ny skjerm, 17" LCD

Så står valget mellom en Nex 1770NX til kr 3295 og en Eizo L550 til 2495.

Det er jo trossalt 800 kr forskjell.

Er NEC skjermen så mye bedre at det forsvarer 800 kr forskjell?

 

Spiller litt, men ikke så mye at jeg blir å irrietere meg over evt etterslep

Endret av Stig-Arne
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Baklys: Flere klager på at 1770NX har sjenerende baklys opp. Det er vel få som har klaget på dette med L550. Jeg så lite på begge de modellene jeg hadde inne til test

 

Gråtoner: Det er en del som har klaget på manglende gråtoner, og problemer med å skille mørke kontraster på 1770NX. Jeg hadde problemet selv på min 2080UX+, men klarte å tweake det inn.

 

Spill: Begge har bittelitt etterslep, men L550 er hakket dårligere

 

Justeringsmuligheter: L550 suger hest, og jeg anbefaler en VESA-fot i stedet for den som følger med.

Lenke til kommentar

Like fullt er Eizo L550 en glimrende skjerm. Bruker den nå i stedet for min gamle 17" CRT, og med DVI-tilkobling er den en fryd å bruke. Litt etterslep i Far Cry, HL2 går glimrende. Begge spillene er fullt spillbare.

 

Eizo-en har også en sensor som justerer baklyset etter hvor mørkt det er i rommet. Dette er genialt hvis du jobber mye i Word o.l i miljøer med mye hvitt/lyse farger, fordi man ikke blir så sliten i øynene.

Lenke til kommentar

Kan anbefale L550. Den er en fryd å bruke. Klart bilde og har ikke lagt merke til noe etterslep hverken i HL2 eller i CSS.

 

Som sagt så er det et lite minus at den har så få fysiske justeringsmmuligheter. Men jeg som pleier å være på en del LAN synes at den er grei, enkel å ta med seg. Bare å ta den under ene armen og dataen under den andre. :thumbup:

Lenke til kommentar
Kan anbefale L550. Den er en fryd å bruke. Klart bilde og har ikke lagt merke til noe etterslep hverken i HL2 eller i CSS.

 

Som sagt så er det et lite minus at den har så få fysiske justeringsmmuligheter. Men jeg som pleier å være på en del LAN synes at den er grei, enkel å ta med seg. Bare å ta den under ene armen og dataen under den andre. :thumbup:

vel, har handlet skjerm nå, ligger å venter på å bli sendt nordover.. er vanvittig spent på hvordan skjermen er da det er min første LCD..

Takker for svar..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...