Gå til innhold

ti4600 flaskehals i amd oppsett?


eXpanium

Anbefalte innlegg

er geforce ti4600 en flaskehals med dette oppsettet:

 

amd 3000+ socket 754

asus E-"etlannet" socket 754

1024mb pc3200 ram cl2

 

???

 

oppsettet mitt nå:

amd t-bird 1333Mhz

ti4600

512 mb pc2100

epox 8kha+ (trur eg)

 

bure eg heller gå for et innkjøp av et nytt socket A HK (for er ikkje sikker på om mitt støtter xp2000+ osv) og så en xp2000+ ? og kanskje en ny 512 mb brikke?

 

skal spille half life 2, doom3 og alt av dei nyaste spilla som kjem nå.

trenger ikkje å ha på 1600x1280 med 999xAA osv viss dere skjønner..

men skal heller ikkje ha det på det laveste av oppløsning for at det skal kjøre smooth.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg spiller HL2 med mitt 4200 enda faktisk, dog lagger det når noen kaster flashbang og det blir hvitt :roll: (800x600). Ellers får jeg ikke til å se hvordan den andre grafikken er fordi jeg vet ikke om det rett og slett er grafikkortet som er for dårlig eller om det er på grunn av vann-lekasjen :innocent:

 

Synes du burde vente litt lenger og heller investere i et S939 system med PCI-express 6600GT.

Lenke til kommentar

hmmm

 

ja..

 

har egentlig ikkje råd til nytt skjermkort også ! siden dei er så dyre.. må bli 6600gt hvertfall...

 

kor stor flaskehals er det snakk om her ?

 

det må da være forskjell på t-bird 1333Mhz og xp2000+ ??

noken som veit om HKet mitt støtter 2000+ egentlig ?

 

vanskelig å kjøpe nye deler altså....

 

 

edit: dersom eg kjøper agp versjonen av 6600gt vil det bli bedre enn å oppgradere HK og CPU ? og da beholde mitt gamle oppsett altså..

Endret av eXpanium
Lenke til kommentar
kjenner en med ti4600 og amd64 3000+ :cool:

Trur ikke kortet blir noen stor flaskehals egentlig, ti4600 er et veldig bra kort..

definer "veldig bra"! ;)

 

til trådstarter : hvis du kjøper det "nye" oppsettet, så kan du sikkert holde det gående med ditt gamle skjermkort en stund til, men det vil være flaskehalsen i systemet, JA!.

 

ellers så er det jo selvfølgelig en forskjell hvis du har tenkt å gå fra 1333 thunderbird til xp2000+, men jeg tror det en eller annen ovenfor mente var at dette ville være en ganske bortkastet handling ettersom ytelsen uansett vil være å se på som svak iforhold til hva du kan få med A64 3000+ oppsettet ditt. :)

Lenke til kommentar

XP2000+ må en vel leite for å finne, satt sammen ei socket A maskin til jul med Sempron 2500+ prosessor, satt sammen og satt på power og ingen respons, etter assistanse fra PS ble det ei løsning. Ta prosessor ut av min PC (A7N8X-E) og inn i den nye (samme kort) oppdatere Bios slik at kortet støttet prosessoren. Problemet er kanskje at endel socket A kort ikke støtter de "nye" prosessorene uten å få oppdatert Bios - tror ikke det går uten prosessor når en har kortet heime. Så kikk på sidene til produsenten for hvilke prosessorer som blir støttet - gjorde ikke dette selv, regnet med at Sempron gikk greit når den låg under AMD socket A.

Ellers bit tenna sammen og bruk maskina som ho er og samle opp penger og gå for nytt hovedkort med PCI Express for skjermkort og ny prosessor, ram og strømforsyning. Tror AMD 754 blir ei "halv løsning" 939 blir den nye AMD prosessor/kort løsning som blir å finne i store mengder som socket A har vært til nå.

Lenke til kommentar

Ti4600 er ikke noe "flaskehals" i et 754 system .

754 Nforce3 har AGP 8X max grafikk subsystem og ti4600 er kapabel

til å utnytte det som alle andre agp 8X kort .

 

At kortet ikke kan DX9 i hardware som nyere generasjons kort

er en annen ting og kan kalles en "flaskehals" , men er det uansett plattform.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Å gå fra amd t-bird 1333Mhz til xp2000+ vil ikke gi noe nevneverdig ytelse bedring,bare penger ut av vinduet.

Det er fra t-bird 1333Mhz til xp3000+ s754 og det er en ganske stor forandring.

Les hele posten du. Trådstarter lurer på om han heller skal kjøpe en 2000+.

 

 

Syar2003: Vet du hva en flaskehals er?

 

 

til trådstarter: Du må ikke finne på å kjøpe noe basert på socket A eller pc2100 ram! Penger rett ut vinduet, altfor lite å tjene i ytelse i forhold til hva det koster.

Endret av Kevlar
Lenke til kommentar
Ti4600 er ikke noe "flaskehals" i et 754 system .

754 Nforce3 har AGP 8X max grafikk subsystem og ti4600 er kapabel til å utnytte det som alle andre agp 8X kort .

Ti4600 er bare AGP2.0.

 

Uansett, det er ikke hvilken AGP rev. som alt faller på i med dette skjermkortet. Det er tregt, enkelt og greit. Det er Low-End, kanskje mainstream for enkelte.

 

Det at det mangler DX9.0 støtte har egentlig ikke så mye å si på ytelsen, heller kvaliteten da har spill fallback metoder til å kjøre en annen SM kode. Slik som HL2 gjør.

 

En maks båndbredde på 10.4GB/s mellom minne (ikke sysRAM) og GPU er tregt etter dagens standard. Det kan nesten sammenlignes med et GeFrog 6200 kort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...