Soho Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Endringsweben har vært nede over ei uke nå(har ikke sjekket siste døgnet), jeg vet heller ikke hvordan jeg logger meg på 'manuelt'. Sendte en mail til NGT-support for å spørre om nettopp det men har ikke hørt noe ennå Eh det stemmer vel ikke? Jeg har brukt endringsweben flere ganger denne uken selv. Sikker på du bruker RIKTIG adresse? http://endring.nextgentel.no
Forrest Gump Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 jeg kjørte abc clientenSatte uploaden litt ned og åpnet portene i serveren min. Og BANG. Er det mangen som seeder så har jeg alltid full fart på downloaden og kansje 30-40kbsec opp. har 1024/256linje En 256 linje kan vel maks ha 32kb opp. Eller er det helt feil?
tøs Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Bruk Edoky2k. Der kan du styre DL og UL hvis du kjøper programmet.
skyline Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Må også huske på å forandre antall TCP tilkoblinger, hviss man bruker SP2. SP2 begrenser til max 10 tilkoblinger omgangen. Se Forøvrig her:
skyline Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 (endret) jeg kjørte abc clientenSatte uploaden litt ned og åpnet portene i serveren min. Og BANG. Er det mangen som seeder så har jeg alltid full fart på downloaden og kansje 30-40kbsec opp. har 1024/256linje En 256 linje kan vel maks ha 32kb opp. Eller er det helt feil? Det stemmer det, men bruker man Bit Torrent, bør man begrense til ca 20kb, fordi download også tar litt av uppload kapasiteten. Men pga. buffer her og der kan programmet lyve, og vise høyere hastigheter i korte perioder. Dessuten brukes overhead av og til, og da har man litt ekstra å gå på. Endret 14. januar 2005 av skyline
DARK VIKING Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 (endret) Bruker selv azureus, og uthastighet er IKKE relevant til innhastighet. Se vedlagt bilde. Hvis noen syntes/tror at det kun er dobbelt inn i forhold til ut, så er det bare og begynne og regne. Siden det er en del spørsmå ang. hastigheter, bruk denne omregnings tabellen. Overbye konvertering Tast inn linjehastigheten din (kilobit), nr. 6 ifra toppen, og trykk konverter. Og du får svaret i Kilobyte (KB), i den NEST nederste ruta. Så kan de selvutnevnte übergudene krangle om det er 1000 eller 1024 skalaen som burde brukes. Eller noe i den duren. Ett korrekt oppsett av torrent klienten gir som regel alltid god fart. Som dere ser så har jeg "kun" 21 seedere, men hele 277 leechere, enda ligger jeg på 262 KB. Min linje er forøvrig blucom 2200\515. Konverteringen sier at 2200 = 275 KB, så jeg ligger ganske godt an. Så det så. Snill er jeg og, 8.79 GB inn og 14.90 ut. Til nå. Endret 14. januar 2005 av DARK VIKING
DARK VIKING Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 (endret) Må også huske på å forandre antall TCP tilkoblinger, hviss man bruker SP2. SP2 begrenser til max 10 tilkoblinger omgangen. Se Forøvrig her: Jeg har ikke forandret på antall TCP tilkoblinger, kjører SP2 og max 10 tilkoblinger av gangen. Det har ikkenoe å si på ett sånt program, alle tilkoblinger legges i kø, og du ender opp på det du skal ha uansett. Det er visstnok servere og slike som kan dra nytte av og åpne mer en 10 oppkoblinger av gangen. Itavisen har en egen artikkel og ett hav av linker på forumet ang. dette. EDIT: Her er en: Legg merke til den siste kolonnen. If you still want to patch, go ahead .... Please learn how the Internet works before you go editing system files. THIS DOES NOT LIMIT THE MAX CONCURRENT TCP CONNECTIONS. It would be impossible for Microsoft to release anything that does that and still call XP a Network Operating System. QUOTE Proof: Take an "unpatched" version of SP2 and connect to an IRC Server, AIM, and browse a few websites -- maybe download a file. Open command prompt and type netstat -a, how many TCP connections do you count? WHAT IT REALLY DOES: SP2 limits the number of new tcp connections your computer will establish per second. It will not affect downloads or games. It will not even stop viruses from spreading, or spam from being delivered for that matter, though it will slow them down and relieve network and internet congestion. You see, once the max number of connections per second is reached, additional connections are queued and processed at the specified max rate. This means when you connect to P2P networks (Kazaa, Bittorrent, etc..), you will connect to the same amount of people overall and receive the same download speads you would otherwise. If you are having problems not connecting to as many people since installing SP2, try disabling SP2's new Firewall. QUOTE EventID 4226 TCP/IP has reached the security limit imposed on the number of concurrent TCP connect attempts As you can see, this just states that you have reached the limit. What it doesn't tell you, is that it has put the remaining tcp connections in a queue and will process them at the specified max rate. Don't get your panties in a bunch, all your tcp connections will be processed and most likely will be done so at an unnoticable rate. "SO WHY SHOULDN'T I PATCH?" This feature is to slow down worms which spread by opening connections to random addresses at a really fast rate. This will give anti-virus companies more time to create a fix for the worm before it becomes an epidemic, allowing them to stop the spreading at 10,000 infected computers rather than 500,000. Not to mention it can reduce network and internet congestion. Why would you want to mess with that? If you still want to patch, go ahread. I'm sure there are some cases which warrent it, such as hosting large webservers those extra connections per second could make your website load faster for a lot of users. Though, at the same time increasing the load on your server. Endret 14. januar 2005 av DARK VIKING
Kahuna Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Endringsweben har vært nede over ei uke nå(har ikke sjekket siste døgnet), jeg vet heller ikke hvordan jeg logger meg på 'manuelt'. Sendte en mail til NGT-support for å spørre om nettopp det men har ikke hørt noe ennå Eh det stemmer vel ikke? Jeg har brukt endringsweben flere ganger denne uken selv. Sikker på du bruker RIKTIG adresse? http://endring.nextgentel.no Det er den jeg har prøvd hele tiden. Får bare en 'cannot find server' eller no. Skal prøve på nytt når jeg kommer hjem. Jeg er koblet på på denne måten forresten: tlf---splitter---NGTrouter---SMCrouter/accesspoint---PCmedtrådløstnettverkskort.
Jonassen Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 Bruker selv azereus, og uthastighet er IKKE relevant til innhastighet. Se vedlagt bilde.Hvis noen syntes/tror at det kun er dobbelt inn i forhold til ut, så er det bare og begynne og regne. Siden det er en del spørsmå ang. hastigheter, bruk denne omregnings tabellen. Litt usikker på om du mener at man skal få samme hastighet inn, uavhengig av hastigheten man har ut(dvs. at å "strupe" upload ikke har påvirkning på download), eller om du mener at "uthastighet" ikke er relevant til "innhastighet" med tanke på hvor mye du selv laster opp. At du fint kan få 100kb/sec ned, selv om du bare laster opp 5kb/sec?? I første tilfelle kan jeg si at jeg kan ha 50kb/sec opp, og kanskje 60kb/sec ned. Bruker jeg netlimiter, og struper upload, ser jeg umiddelbart at speed på download øker. Merkbart, kanskje med 30-40kb. I andre tilfelle er vel hele prinsippet bak torrent systemet at man får downloade basert på hva man deler ut. Mulig jeg tar feil om hva du mener da............... ellers var den veldig grei den konverteren, en så har jeg sett etter
DARK VIKING Skrevet 14. januar 2005 Skrevet 14. januar 2005 (endret) Det jeg i hovedsak refererte til var de som mente at man fikk kun det dobbelte inn i forhold til ut. Som du ser på mitt bildet så har jeg ganske mange % mer inn enn ut, over 500 % faktisk. Bruk azureus, der kan du strupe up/down load direkte, uten og ha ett tillegsprogram. Den kan også settes opp, slik at når du har delt 1:1, (eller 1:1.5 f.eks, hvis du føler deg litt snill), så vil programmet automatisk stoppe opplastningen selv. PS. Jeg har også strupet azureus til bare 5-6 KB ut, og fortsatt ligget på 250-260 KB inn. Tolk det , den som vil. MEN jeg deler alltid til jeg har 1:1 minimum. Bra du likte konverterings programmet. Er litt lei alt det gnålet om hvilken hastighet linja til folk har, så nå tenkte jeg at det var på tide og dele denne linken. Brukt den selv en god stund. Lykke til med nedlastningene. Endret 14. januar 2005 av DARK VIKING
thomassit0 Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Bruker selv azureus, og uthastighet er IKKE relevant til innhastighet. Se vedlagt bilde.Hvis noen syntes/tror at det kun er dobbelt inn i forhold til ut, så er det bare og begynne og regne. Siden det er en del spørsmå ang. hastigheter, bruk denne omregnings tabellen. Overbye konvertering Tast inn linjehastigheten din (kilobit), nr. 6 ifra toppen, og trykk konverter. Og du får svaret i Kilobyte (KB), i den NEST nederste ruta. Så kan de selvutnevnte übergudene krangle om det er 1000 eller 1024 skalaen som burde brukes. Eller noe i den duren. Ett korrekt oppsett av torrent klienten gir som regel alltid god fart. Som dere ser så har jeg "kun" 21 seedere, men hele 277 leechere, enda ligger jeg på 262 KB. Min linje er forøvrig blucom 2200\515. Konverteringen sier at 2200 = 275 KB, så jeg ligger ganske godt an. Så det så. Snill er jeg og, 8.79 GB inn og 14.90 ut. Til nå. for meg så har ihvertfall upload capping mye å si for ned speeden, har testa flere ganger og hvis jeg capper den på 8k upload så får jeg alltid rask ned speed.
ukjentbruker Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Jeg har et spm. angående BitComet og fant det best å poste det i denne posten, hvilke porter kan man åpne for å få bedre speed? Noen som vet?
thomassit0 Skrevet 15. januar 2005 Skrevet 15. januar 2005 Jeg har et spm. angående BitComet og fant det best å poste det i denne posten, hvilke porter kan man åpne for å få bedre speed? Noen som vet? tror det fungerer med port 6881 - 6889 for alle bt programmer da alle er basert på bt protokollen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå