Gå til innhold

Oppgulp fra en sur gammel grinebiter


Anbefalte innlegg

Selv om jeg bare er 14 år så ble jeg rørt til tårer av artikkelen.

Jeg rundet mitt første TV-Spill da jeg var 3, og spilte for første gang da jeg var rundt 2,5.

Kanskje jeg er litt for ung for å skjønne alt hva han mente men jeg skjønte nok.

Jeg må si at dette er den beste artikkelen som er skrevet om spill (generelt). Alt jeg har å si er "Keep up the good work!" :thumbup:

 

EDIT: Jeg må også si at de eldre spillene som Wolfenstein 3D og DooM har gitt (og fortsatt gir) meg en mye bedre spillfølelse enn Wolfenstein enemy territory (eller hva nå enn det heter :p ) og det samme med Half Life, Civilisation, Monkey island etc.

 

EDIT:Trykkleif.

Endret av Rune_F
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse
  • 1 måned senere...

Har i økende grad de siste åra opplevd det samme som beskrives av Steinar H. Spill klarer ikke i like høy grad å fenge meg. For å bruke Far Cry som eksempel, så er det til tross for super grafikk og evnen til å skape atmosfære, kun en til tittel i den uendelige rekken av FSP-spill. Jeg gikk lei, og maktet aldri å fullføre spillet. Jeg får ytterst skjelden følelsen av totalt oppslukthet i et spill, hvor timene bare flyr avgårde uten at jeg legger merke til det. Av titlene jeg kommer på i farta er det bare Morrowind, CM03/04, SSX3 og PES 4 som har klart å føre meg tilbake til barndommen.

Lenke til kommentar

Utrolig bra artikkel dette, sjeldent slike gode og veldig interessante retninger dukker opp =)

 

Jeg opplever egentlig det samme, i litt mindre grad, blir fremdeles fengslet av ende spill, men samme fenomenet som dere beskriver, det skjer i stadig mindre grad. Egentlig veldig trist ... er det fordi vi blir voksne? Kan være det, trist altså :p

Lenke til kommentar

Jeg tror det er spillbransjen som har skylda. Grafikk og lukrative navn går foran viljen til å tenke nytt. Et av de mest underholdende spillene jeg har spilt er Gitaroo Man, selv om det ikke akkurat har evigvarende levetid. Vi trenger flere japanske spill, de skiller seg ihvertfall ut på skraphaugen moderne spillbransje er blitt.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...