Gå til innhold

Starte eget forum - Mye jobb å opprettholde ?


Anbefalte innlegg

Har tenkt meg ut adressen og funnet ut at den er ledig(skriver den ikke her da jeg ikke vil at noen andre skal bøffe den) Vil vel egentlig ha det så enkelt som mulig, altså slike phpBB gratis forum eller lignende. Jeg har absolutt null peil på noe programmering, men har litt erfaring med FTP så jeg skjønner hvordan jeg laster opp osv.. Hvor mye jobb er det for en nybegynner som meg og mekke noe sånt, og hva spesielt bør man kunne ?

Skal mekke et MC forum så jeg får se om jeg kan finne noen mc dudes med litt peil på data som kan være "bistands-Admin" kanskje :p

Btw, hvor mye lagringsplass trenger man til å starte med ? :roll:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du trenger egentlig ingen kunnskap om PHP til å installere et forum. Hvis du er heldig har webhosten støtte for Fantastico i kontrollpanelet, så da er det omtrent bare å klikke på en knapp, så er forumet opprettet. All konfiguering skjer via et enkelt brukergrensesnitt.

 

Lagringsplass? Vanskelig å si, men du kommer nok veldig langt med et par hundre megabyte til et lite forum med 5-6 medlemmer ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
Lagringsplass? Vanskelig å si, men du kommer nok veldig langt med et par hundre megabyte til et lite forum med 5-6 medlemmer wink.gif

 

200mb er utrolig mye tekst :)

 

@Gixxerman: Tror du så og si kunne greid deg på home.no en god stund :thumbup:

Lenke til kommentar
Lagringsplass? Vanskelig å si, men du kommer nok veldig langt med et par hundre megabyte til et lite forum med 5-6 medlemmer ;)

Ser man bort i fra opplastede filer, kommer han VELDIG langt ;)

 

Jeg foreslåt at du betaler lisensen for IBP 2.0 (http://www.invisionboard.com/) og får dem til å installere det for deg gratis, siste jeg sjekket i alle fall. Da hvis du er helt på jordet når det kommer til bittelitt chmodding og redigering av config.php, samt oppretting av database.

 

Invisionboard er det forumet som brukes her på hw.no. Ustabiliteten her har med at, ja, hva har det egetlig med?. Jaja, uansett, det er noe du aldri vil oppleve, så fremt du ikke hoster sida selv og bruker stabil webhost (les norgesveven.no).

 

Du finner alltids noen sjeler her som vil installere det for deg (IBP 1.0), som feks meg, hvis det skulle komme til det :p

 

Som sagt, se etter cpanel og fantastico. Hvilken webhost bruker du?

 

@han over meg; nei, jeg tror ikke home.no eller home.no.net støtter MuSql og da kommer du ikke langt. SKyt meg hvsi jeg tar feil.

 

Har du råd til forumet, har du råd til domene :)

Endret av Ingardj
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-df17e
@han over meg; nei, jeg tror ikke home.no eller home.no.net støtter MuSql og da kommer du ikke langt. SKyt meg hvsi jeg tar feil.

 

Husker jeg prøvde ett forum som lagret alt i txt filer! Funka faktisk ganske bra det :)

 

Men, jeg sier ikke att det er og anbefale!

Lenke til kommentar

Skal ha eget domene ja, så home.no og home.no.net utgår ganske bra :p Vært å titta litt på styles osv. på www.phpbb.com og fant et par brukbare. Skal sitte og mekke litt i photoshop imorgen å se om jeg får fikset en bra banner :hmm:

Er ikke 100% sikkert enda om dette blir en realitet men det er et stort ønske. Vet liksom ikke helt enda hvor mye tid jeg har/ønsker å bruke på dette. Hadde jo vært artig å fått masse medlemmer, men jeg antar at de fleste er blitt kapret av andre store MC fora, men jeg skal ha et forum rettet kun mot sportsykkel folket. Får se hvor populært dette er. Skal absolutt ikke ha noe moped eller lett mc der da jeg har fått nok av spam ;) Helst for folk fra 20 og oppover jeg vil rette meg mot.

 

Btw, vil at dette skal koste minimalt så hvordan får jeg bragt budskapet videre til mange folk om at jeg "har" et forum ? Gidder ikke spamme andre fora da jeg syntes det er litt slesk metode. Forslag ? :innocent:

Lenke til kommentar
Btw, vil at dette skal koste minimalt så hvordan får jeg bragt budskapet videre til mange folk om at jeg "har" et forum ? Gidder ikke spamme andre fora da jeg syntes det er litt slesk metode. Forslag ? :innocent:

Etter min mening ser ikke phpbb ut, grusomt. Men de er min mening.

 

Jeg foreslår du får dine mc venner til å joine, og så sprer de ordet videre. Du får ikke piblisitet gratis, nesten. Du kan også vente på at google indekserer sida di.

Lenke til kommentar

Er moderator på et av de store mc foraene skjønner du, så det er litt vanskelig å reklamere der. Veldig upopulært da ren reklame er forbudt, og om det kommer fra en moderator sååååå.... :whistle: Jeg får ha en egen link side hvor jeg linker til andre, og de linker til meg så får jeg litt gratis eksponering der i det minste.

Var forresten bare et forslag da jeg nevnte phpbb.com. Bare forumet er gratis og lett håndterlig for en som meg, så kan det hete whatever :thumbup:

Om noen av dere har en side med linker til stilrene gratis fora så hadde jeg blitt happy :) (Søker litt rundt selv også)

Endret av gixxerman
Lenke til kommentar

Jeg skal sette opp et forum. Dette blir et middels stort forum med rundt 160 medlemmer(sikkert de fleste passive). Har domene på www.uniweb.com Spørsmålet er om hvor jeg skal kjøpe plass. Selve sidene ligger på en annen server, men denne støtter ikke mysql. Skal derfor ha plass til bare forumet. Ser at det koster 49 per måne på uniweb. Dessuten kommer det vel 20ekstra kroner hvis jeg skal ha forum? Er dette et elendig tilbud? Hadde vært kjekt og å ha det der jeg har domenet. Og hvor kan jeg få tak i Invision1.0? Det er den som er gratis? Siden det er en gratisklubb så har vi ikke sjangs til å betale for et dyrt forum

Endret av Raging_Bull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...