Gå til innhold

Hva vil DU finne opp?


TSP

Anbefalte innlegg

problemet ligger vell i og finne en 1kg med anti matriale

Stemmer det. Jeg vil påstå at dersom du klarer det, vil du bli rik, og få toppjobb i CERN.

wtf er "anti materiale" ?

Antimaterie er når noe er mindre enn ingenting. Vet det høres sykt ut, men det er atomer som er bygget opp av motsatte kvarker. I fysikkens verden opptrer alt parvis. Dvs at dersom du lager materie av energi, vil det også oppstå antimaterie.

det sa meg så lite som mulig, mindre enn ingenting ville vært... ingenting?

For de fleste virker det kanskje slik, men sånn er det ikke. Noe kan faktisk bli mindre enn vakuum. negativ masse. Som sagt, det høres litt merkelig ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
problemet ligger vell i og finne en 1kg med anti matriale

Stemmer det. Jeg vil påstå at dersom du klarer det, vil du bli rik, og få toppjobb i CERN.

wtf er "anti materiale" ?

Antimaterie er når noe er mindre enn ingenting. Vet det høres sykt ut, men det er atomer som er bygget opp av motsatte kvarker. I fysikkens verden opptrer alt parvis. Dvs at dersom du lager materie av energi, vil det også oppstå antimaterie.

det sa meg så lite som mulig, mindre enn ingenting ville vært... ingenting?

For de fleste virker det kanskje slik, men sånn er det ikke. Noe kan faktisk bli mindre enn vakuum. negativ masse. Som sagt, det høres litt merkelig ut.

Så det svarte hull er ingenting feks?

Lenke til kommentar
problemet ligger vell i og finne en 1kg med anti matriale

Stemmer det. Jeg vil påstå at dersom du klarer det, vil du bli rik, og få toppjobb i CERN.

wtf er "anti materiale" ?

Antimaterie er når noe er mindre enn ingenting. Vet det høres sykt ut, men det er atomer som er bygget opp av motsatte kvarker. I fysikkens verden opptrer alt parvis. Dvs at dersom du lager materie av energi, vil det også oppstå antimaterie.

det sa meg så lite som mulig, mindre enn ingenting ville vært... ingenting?

For de fleste virker det kanskje slik, men sånn er det ikke. Noe kan faktisk bli mindre enn vakuum. negativ masse. Som sagt, det høres litt merkelig ut.

Så det svarte hull er ingenting feks?

Nei. Svarte hull (nå er jeg ikke sikker) er en samling av så stor masse slik at unnslipningfarten fra punktet er større enn lysfarten, det gjør at lyset faktisk trekkes av tyngdekraften i punktet (fortsatt ikke sikker), og det gjør at ingen fotoner slipper unna, ergo svart hull. Jeg er ganske sikker.

 

PS! si fra noen om dere har bedre teorier.

Lenke til kommentar
problemet ligger vell i og finne en 1kg med anti matriale

Stemmer det. Jeg vil påstå at dersom du klarer det, vil du bli rik, og få toppjobb i CERN.

wtf er "anti materiale" ?

Antimaterie er når noe er mindre enn ingenting. Vet det høres sykt ut, men det er atomer som er bygget opp av motsatte kvarker. I fysikkens verden opptrer alt parvis. Dvs at dersom du lager materie av energi, vil det også oppstå antimaterie.

det sa meg så lite som mulig, mindre enn ingenting ville vært... ingenting?

For de fleste virker det kanskje slik, men sånn er det ikke. Noe kan faktisk bli mindre enn vakuum. negativ masse. Som sagt, det høres litt merkelig ut.

Så det svarte hull er ingenting feks?

Nei. Svarte hull (nå er jeg ikke sikker) er en samling av så stor masse slik at unnslipningfarten fra punktet er større enn lysfarten, det gjør at lyset faktisk trekkes av tyngdekraften i punktet (fortsatt ikke sikker), og det gjør at ingen fotoner slipper unna, ergo svart hull. Jeg er ganske sikker.

 

PS! si fra noen om dere har bedre teorier.

ok...

 

1. antimateriale er ikke mindre enn ingenting. antimaterie er akkurat som andre atomer, bare at i stedet for at du har en stor kjerne med småe elektroner rundt, har du en liten kjerne, og store elektroner. i vanlig materie veier et proton eller et nøytron 2000 ganger mer enn et elektron, mens i antimaterie er det stikk motsatt.

 

2. et sort hull er en samling atomer som tilsammen har en så stor masse at de ikke klarer å holde seg adskilt. her på jorden er det ufattelig mange atomer, men avstanden mellom dem er på mange ganger atomens diameter. i et sort hull er de tett inntil hverandre.

 

 

det skulle holde for denne gang.

 

 

CLASS DISMISSED!

Lenke til kommentar
og anti materiale har vel også anti gravitasjon og er vel derfor umulig å få 1kg av...

Tja.... den er ihvertfall mulig å holde kontrol på med magnetfelt akkurat som vanlig masse...

 

Svartehull er bare gravitasjon som holder mye masse sammen, om det er animaterie eller positiv materie tror egikke har noe å si ved den tettheten hvis eg ikke tar feil.

Lenke til kommentar
1. antimateriale er ikke mindre enn ingenting. antimaterie er akkurat som andre atomer, bare at i stedet for at du har en stor kjerne med småe elektroner rundt, har du en liten kjerne, og store elektroner. i vanlig materie veier et proton eller et nøytron 2000 ganger mer enn et elektron, mens i antimaterie er det stikk motsatt.

Nasty quote...

 

Jeg mener å huske at et anti-atom har elektroner i kjernen og protoner i bane rundt.

Lenke til kommentar

Når jeg var liten ville jeg finne opp en pille som gjorde at jeg kunne være den alderen hele livet, ikke bli noe elder.

Nå ønsker jeg å finne opp en pille som gjør at livet blir forlenget så mye du vill, bare du tar denne pillen, slutter man og ta den dør man.

 

Har også lyst til å finne opp en device som gjør at jeg kan høre tankene til jenter, og høre hva dem føler. ;)

 

Ellers hadde det vært morro med en pille som du ta, som gjorde at du ikke la på deg noe som helst. Den pillen balanserer alt du spiser.

Lenke til kommentar
og anti materiale har vel også anti gravitasjon og er vel derfor umulig å få 1kg av...

Tja.... den er ihvertfall mulig å holde kontrol på med magnetfelt akkurat som vanlig masse...

 

Svartehull er bare gravitasjon som holder mye masse sammen, om det er animaterie eller positiv materie tror egikke har noe å si ved den tettheten hvis eg ikke tar feil.

Dette er bare teorier msom jeg har mekket sammen i hodet av forskjellige teorier jeg selv har hørt og selv mener høres logiske ut, men jeg heter desværre ikke Albert Einstein. :nei:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...